springangst!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 21:31

haaii

ik had een vraag aan mensen die ervaring hebben met springangst. hoe zijn jullie er af gekomen. ik heb het gekregen na dat ik 4 jaar geleden ben gevallen en nu ben ik bang als ik thuis er over denk ik dat ik het wel durf maar dan kom ik op de manege en weg is die zelfvertrouwen! :o
tips graag!!

myrthe


nine1987

Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:32

Dan spring je toch niet? Of zeg ik dan wat geks?

<3 Sneakers <3

Annneee23
Berichten: 34
Geregistreerd: 04-01-19

Re: springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:34

Inderdaad niet springen is een optie, maar als je het wel graag wilt zou ik rustig aan beginnen. Stap op een paard wat je goed vertrouwt en ga dan rustig opbouwen. Dan is het in eerste instantie helemaal niet belangrijk om de hoogte in te gaan. Win eerst je vertrouwen terug en ga dan pas uitbouwen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:41

Begin eens met balkjes draven en galopperen. En doe dat daarna met cavelleti's.
Als dat eenmaal zonder angst gaat kun je eens een klein kruisje springen. En zo ga je het rustig aan uitbouwen ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Lumi

Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:46

Ik ken dit probleem echt zo goed, ook ik heb enorme springangst. Wat zo ver ging dat ik al compleet in paniek raakte als er een kruisje 30cm stond.

Ik heb nu nog 1% batterij, maar als je wilt weten wat ik eraan gedaan heb/doe mag je wel een pb sturen!


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:11

Ik heb sinds een paar jaar ook springangst. Nooit last van gehad en er is ook nooit iets gebeurd. Bij mij is het vooral het gevoel van geen controle hebben. Paard word nogal enthousiast van springen en trekt enorm naar de sprong, en dat vind ik eng. Ik hou het voortaan gewoon bij balkjes en kleine sprongetjes. En als ik mijn paard echt wil laten springen, mag ze vrij springen. Niemand zegt dat je moet springen :o

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70436
Geregistreerd: 24-05-08

Re: springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:34

Ik verplaats dit topic naar Rijtechnische vragen.

myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 16:29

ja ik zou graag van mij angst willen komen want ik vond het geweldig. :o

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: springangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:01

Ik vond springen ook altijd doodeng, behalve als ik een paard reed die het zelf leuk vond en nooit weigerde :P Dan durfde ik het altijd wel, maar dan begonnen we met balkjes, dan een laag kruisje, dan een laag steilsprongetje en dat werd dan steeds wat hoger en ik sprong dan gewoon over de dingen die mij genoeg vertrouwen gaven. Als het te hoog werd ging ik er niet meer overheen. Zo hield ik het leuk voor mezelf en het paard. Nu spring ik niet meer met mijn Friese merrie, ze kan het wel een beetje, maar ik vind het te eng en dan gaat ze er gewoon langs :')

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers