Slofteugel zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:21

Ik heb een draver en mijn instructeur vind dat ik met slof moet rijden.
Ik kreeg m eerst niet aan de teugel en toen zeiden mensen dat ik dat eens moest proberen want mijn instructeur kreeg hem ook niet naar beneden zelfs na een uur niet. Nu rij ik altijd met slof maar hij is nog maar 4 jaar oud en ik heb hem zelf beleerd. Hij is super sterk en in de galop wil hij heel hard maar met de slof ben ik wel de baas. mijn instructeur zegt dat hij het gewoon nog moet leren. Wat vinden jullie?


Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:22

Nooit maar dan ook nooit een paard met slof naar beneden trekken. Of hij nu jong of oud is. Een instructeur die een uur rijd en hem niet naar beneden krijgt dmv haar handen en slof is geen instructeur. Ik zou op zoek gaan naar een ander.

Niet perfect is ook goed

oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Re: Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:24

geef je ook les??

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:24

Heb jij aandelen in slofteugels?! Net een account aangemaakt en in 3 topics een slof aangeraden. Duidelijk dat ts geen enkele weet van slofteugels heeft. En aan het profiel van ts te zien, vermoed ik een trollaccount..

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:24

Ik zou op zoek gaan naar iemand die ervaring heeft om dravers om te trainen en de slof in de kast laten hangen. Een paard moet je hand op zoeken, je moet hem niet naar beneden dwingen, zo gaan jullie het probleem niet oplossen.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:25

ik wil het heel graag goed leren, maar mijn moeder wil graag dat ik les van hem blijf houden.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:27

Een man van 31 die les van zijn moeder moet houden? Klopt je profiel wel ts?

oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Re: Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:27

nee ik heb het even aangepast

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:29

fohadie schreef:
Heb jij aandelen in slofteugels?! Net een account aangemaakt en in 3 topics een slof aangeraden. Duidelijk dat ts geen enkele weet van slofteugels heeft. En aan het profiel van ts te zien, vermoed ik een trollaccount..


Haha volgens mij idd aandelen in die stomme slofteugels. In een ander topic is de schrijfstijl heel anders en benoemt dat hij zn draver al “aan de teugel” rijdt met slof.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:30

fohadie schreef:
Heb jij aandelen in slofteugels?! Net een account aangemaakt en in 3 topics een slof aangeraden. Duidelijk dat ts geen enkele weet van slofteugels heeft. En aan het profiel van ts te zien, vermoed ik een trollaccount..

Ook mijn eerste gedacht ja.

TS, een slof is een hulp teugel en vereist enige rijtechnische kunde. En is zeker niet bedoeld om je paard naar beneden te rijden, het heet niet voor niets een HULP teugel.
Misschien kun je je even goed inlezen in de werking van een slof zodat je begrijpt wat wordt bedoeld, eventueel dit aan je moeder later lezen. Als mijn instructeur om deze reden is slof aanraad, zoek ik iemand anders haha

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:31

Verkeerd om de cijfers geplaatst. :+ :')

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:31

oxydrain schreef:
nee ik heb het even aangepast

Dat schept al een hoop duidelijkheid, haha vond het apart je leeftijd.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:32

oxydrain schreef:
nee ik heb het even aangepast



Thanks, dacht even dat we met een nepaccount te maken hadden.

Wel nu, een slof is opzich niet zielig, zolang het maar op de juiste manier en voor de juiste reden gebruikt wordt. En helaas gebeurd dat weinig. In jouw geval zal een slof niet nodig zijn. Je kan beter opzoek naar een goede instructrice dan iemand die aan sympthoombestrijding doet.

En 1 gratis tip: Zet ajb nergens in een topic mEer als raad dat een slofteugel de oplossing is! Zeker als je zelf er totaal geen verstand van hebt.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:35

Een slof is absoluut geen zielig hulpmiddel maar wel een scheermes in de handen van een aap. Dus alleen mee rijden als je weet wat je doet en voldoende ruitergevoel ontwikkeld hebt om te weten wat je doet.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:38

Eerlijk? Ik rijd ook met een slof. Ik kan mijn merrie dan net eventjes wat fijner begeleiden. Misschien is het ook een stukje mentale steun? Want als hij los hangt, is er niks aan de hand. Maar zodra hij eraf is ga ik toch iets anders rijden.

Een slof is niet zielig, zolang hij oke gebruikt wordt. Niet iedereen weet hoe je daar mee moet rijden.

Hier een foto van mijn verzorgster op mijn merrie, met slof. Waarvan ik denk dat hij correct in gebruik is.
Afbeelding

❥ Esprit

oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:38

dankjewel.

ik vind het gewoon ook eng soms. Als hij zo hard gaat kan ik hem wel beter remmen en uiteindelijk is hij dan veel meer ontspannen. Dus mijn instructeur zegt dat het veiliger is zo. we willen ook geen ongelukken. Mijn instructeur wil er ook niet op rijden want mijn moeder dacht eerst dat het goed is om hem eerst even door te rijden door iemand anders. maar daar had ie geen tijd voor dus heb ik nu meer les.
Er is ook een andere instructeur op stal die niet met slof rijdt maar mijn moeder vind hem leuker. wat moet ik nou doen?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:39

Waarom gaat hij rennen? Probeer het eerst eens bij de kern aan te pakken.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Re: Slofteugel zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:41

het is een draver... hij heet oxydrain.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:41

Er zijn zat goede instructeurs die je kunnen leren om te rijden en bovenvoornoemde problemen op te lossen zonder slof. Ik zou voor het welzijn van je paard gaan.

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:42

En waarom gaat hij zo ongecontroleerd rennen, Oxydrain?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:42

Dat hij een draver is geen (totale) verklaring voor het rennen.

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:43

Ook dravers kunnen normaal lopen hoor.

Zelf 1 gereden waar een gas/rem/stuur op zat, maar met veel geduld en zonder hulpteugels toch netjes de baan door kunnen sturen.

En nee, ik ben niet tegen slofteugels, maar wel tegen verkeerd gebruik ervan. En je paard aan de teugel rijden met slof vind ik geen goed gebruik.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

oxydrain
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 23:44

hij zet de kop erop als hij wat hoort en dan is ie te sterk. zelfs mijn instructeur houd hem dan niet.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:46

oxydrain schreef:
dankjewel.

ik vind het gewoon ook eng soms. Als hij zo hard gaat kan ik hem wel beter remmen en uiteindelijk is hij dan veel meer ontspannen. Dus mijn instructeur zegt dat het veiliger is zo. we willen ook geen ongelukken. Mijn instructeur wil er ook niet op rijden want mijn moeder dacht eerst dat het goed is om hem eerst even door te rijden door iemand anders. maar daar had ie geen tijd voor dus heb ik nu meer les.
Er is ook een andere instructeur op stal die niet met slof rijdt maar mijn moeder vind hem leuker. wat moet ik nou doen?




Dit klopt al niet. Je instructeur heeft geen tijd om jouw paard bij te rijden. Maar hij heeft wel tijd om jou extra les te geven. Ra Ra wat gaat hier mis?
Laatst bijgewerkt door Absolem op 07-11-18 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:46

Heb je al eens een osteopaat of iets dergelijks laten komen? Het kan goed zijn dat hij blokkades heeft een daarom moeite heeft met zijn rug correct te gebruiken en daarom gaat rennen. Niet omdat hij stout wilt zijn maar gewoon omdat hij het niet kan en omdat het misschien zelfs pijn doet.
Een paard dwingen met een slof helpt je niks vooruit. Dan is zijn hoofd misschien in de juist positie maar zal de rest van zijn lichaam verkeerd gebruikt worden ;)

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers