Pony hangt en trekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brittxrobin
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-02-17

Pony hangt en trekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 18:50

Hoi allemaal,

Ik heb al een verzorg pony die ik rijd. Het simpele rijden zoals ontspannen en stelling etc. gaat allemaal goed, steeds beter zelfs.
Als ik haar los heb gereden en wat meer van haar ga vragen ( iets ronder en meer aan de teugel) gaat ze hangen en trekken. Als ze het echt moeilijk vindt pakt ze het bit op en gaat met mij aan de wandel of heel hard. Dat kan ik nog wel goed oplossen, maar het hangen en trekken lukt niet.

Ik probeer ook zo'n klein mogelijke hulpen te geven, daar reageert steeds minder op. Ik moet dan grote hulpen geven, wat ik liever niet heb

Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven :)

Groetjes Britt


Justme_24
Berichten: 56
Geregistreerd: 28-10-18

Re: Pony hangt en trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:17

Misschien een scherper bit? Of een bepaalde teugel zoeken/maken waardoor het hoofd voor een tijdje niet helemaal naar beneden kan. Ik loste dit bij mijn eigen pony meestal op door als hij ging trekken een keertje terug te trekken hard of even goed aansporen/tikje met de zweep. Na een paar weken was het opgelost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:36

Justme_24 schreef:
Misschien een scherper bit? Of een bepaalde teugel zoeken/maken waardoor het hoofd voor een tijdje niet helemaal naar beneden kan. Ik loste dit bij mijn eigen pony meestal op door als hij ging trekken een keertje terug te trekken hard of even goed aansporen/tikje met de zweep. Na een paar weken was het opgelost


Serieus? _-:(

TS, een pony hangt en trekt alleen als jij hem daar de gelegenheid voor geeft.. Eigenlijk ben jij dus degene die hangt en trekt. Mijn advies, neem les of vraag hulp aan iemand uit je omgeving.. Ga niet prutsen met bitten en andere dingen voordat je je eigen basis op orde hebt.

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:41

Ik raad je aan om les te nemen van een instructeur die jou hier in kan begeleiden.

Terug trekken heeft geen zin en is niet nodig, want daar wordt je pony alleen maar sterker van. Probeer zelf met meer been te rijden en minder met je hand, in het begin is dat moeilijk, maar na een tijdje wordt het makkelijker. :-)

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:48

probeer eens bitloos, eventueel een x met halster kijken of het dan beter gaat.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:49

Neem les en laat los. En voor Justme, ik hoop zo dat je post sarcastisch bedoeld is, anders heb je nog een hoop te leren.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Pony hangt en trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:58

Je geeft aan dat het losrijden wel goed gaat maar als je haar meer opvraagt niet.
Daar gaat het dus fout. Dan zul je of te korte teugels willen, of teveel hand gebruiken.
Een paard kan ook pas trekken en hangen als er iemand aan de andere kant vast houd.
Ga op dat moment weer terug naar hoe je los aan het rijden was.
Ga er eens op letten, is hij wel echt goed voor mijn been? Komt hij terug op min zit?
Is hij fijn ontspannen. Pas als dat echt 100% is ga je wat meer vragen.
Het antwoord zal nee zijn, want anders ging hij niet hangen, gevolg van te weinig aan het been zijn en teveel hand, altijd.

uiteraard is en scherper bit geen oplossing.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers