Help zadel ligt vreselijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 09:51

Hoi, ik heb een lease pony van een pension klant. Heel leuk en aardig hoor maar dat zadel ligt nu voor de 2x vreselijk. Ze hebben een zadelmaker die continu ze een slecht duur zadel laat aanschaffen. Mijn instructrice had ook niet de beste ervaringen mee gehad. Ik reed eerst altijd met zadelbontje zodat ze er minder last van had! maar de eigenaar rijd er ook nog op en die heeft sinds kort besloten om zonder te rijden. Dat arme beestje voelt zo veel pijn. Ze bokt door en door en niet omdat ze gemeen is! 16 november komt de zelfde zadelmaker weer.

Iemand tips hoe ik het de eigenaar beleefd kan zeggen dat ze een andere zadelmaker moeten nemen!?

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:51

Even apart nemen met koek en bak koffie. Simpelweg zeggen dat je je zorgen maakt en graag ziet dat ze een second opinion vraagt.

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:16

Is het geen optie om het er eerst met een stalgenootje die je goed kent erover te hebben? Misschien vind je dat het zadel slecht ligt, maar is dat niet zo? Ik kan het niet beoordelen vanaf hier. En anders misschien opteren om een masseur te laten komen? Die kunnen ook vaak zien of een zadel goed ligt of niet. Als je denkt dat ze het bericht van jou niet aanneemt, laat het iemand anders haar dan maar wijsmaken.. :+

sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 17:36

Gotovic schreef:
Is het geen optie om het er eerst met een stalgenootje die je goed kent erover te hebben? Misschien vind je dat het zadel slecht ligt, maar is dat niet zo? Ik kan het niet beoordelen vanaf hier. En anders misschien opteren om een masseur te laten komen? Die kunnen ook vaak zien of een zadel goed ligt of niet. Als je denkt dat ze het bericht van jou niet aanneemt, laat het iemand anders haar dan maar wijsmaken.. :+


Word door mijn instructrice en grondwerk instructrice gezegt!

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:52

Sommige mensen hebben daarin gewoon een plaat voor hun kop en dat gaat nooit veranderen bij zulke mensen.
Hetzelfde met mensen die met hun te dikke gat op een te klein zadel blijven zitten, ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij.

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:49

Is ze zonder zadel wel goed te rijden.?

JanneVoss
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-11-18

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:56

misschien een barebackpad nemen

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:04

Inderdaar toch even over proberem te praten.

Wqt ik dan niet begrijp, dat je er dan wel mee gaat rijden. Zelf zou ik dat dan niet meer doen. Wat de eigenaar doet is aan haarzelf.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:09

Precies, ik zou weigeren er mee te rijden als je echt weet dat het niet goed ligt. Zeker als je zelf al zegt dat het dier zo veel pijn voelt door het zadel.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:16

Je kan misschien gewoon zeggen dat je denkt dat ze last van haar rug heeft van het zadel en dat je gehoord hebt dat er slechte ervaringen zijn met deze zadelpasser?
En dat het een goed idee is een osteo laten komen die er verstand van heeft.
Ze willen er wel wat aan doen want anders lieten ze dat zadel ook niet elke nakijken, alleen is het handig dat ze eens iemand anders laten kijken.

horsegirl007
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-11-18

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:23

Heeft ze zonder zadel ook pijn?

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Re: Help zadel ligt vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:37

Misschien is het al gezegd, maar heb je het al eens met een ander soort zadel geprobeerd?