Shetlander of welsh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniemm0
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-04-18

Shetlander of welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 16:22

Hey hey,
Wat ik me weleens afvraag...
Als je op internet rond kijkt, zie je veel mensen die gewoon op een B welshje rijden, en krijgen haast geen commetaar erop, maar een shetlander is toch sterker...??
Toen ik nog 11 was reed ik regelmatig op mijn allereerste pony en dat was een shetlander, en het plaatje was niet helemaal mooi, aangezien ik net onder de buik uitkwam, en zwaar was ik niet ik woog toen 35 kg ;) heb een aantal jaar op mijn shet gereden en daarna ben ik gestopt... Maar hoewel ik me dat wel afvraag hoe het dan zit met een welsh, qau plaatje, welk gewicht ze kunnen dragen en of ze sterker zijn dan shetlander?


nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Shetlander of welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:25

Een b welsh is allereerst al een stukje groter, waardoor kinderen er langer op door kunnen rijden.. En sterker.. Denk dat dat per pony kan verschillen.. Ik denk dst je vooral naar de bouw moet kijken..

<3 Sneakers <3

Anoniemm0
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 16:31

nine1987 schreef:
Een b welsh is allereerst al een stukje groter, waardoor kinderen er langer op door kunnen rijden.. En sterker.. Denk dat dat per pony kan verschillen.. Ik denk dst je vooral naar de bouw moet kijken..

Ja mijn shetje waar ik jaren op heb gereden wat er nog wel prima uitzag, is echt een vol stamboek papier en oude rastype dus het stevige bouw... Inmiddels heb ik een dochter van haar die is nu 3 jaar, en is ook behoorlijk stevig maar kan ook showen als een gek heeft ze denk ik van haar papa :)

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Shetlander of welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:05

Zou idd naar de bouw van de pony kijken, en dan naar het gewicht van de ruiter. Het is misschien geen gezicht als je benen eronder uit steken, maar zolang je niet te zwaar bent hoeft dat geen probleem te zijn vind ik!
In Engeland is laatst de regel onofficieel ingevoerd dat je max 20% van het gewicht van je paard/pony mag wegen. Dat lijkt me een mooie regel om aan te houden (moet je wel het gewicht van je zadel meetellen natuurlijk, en dan kom je er eigenlijk al best snel!). Bij wedstrijden daar wordt er nu op gelet en wordt er aan je gevraagd om af te stappen als er verwacht wordt dat je over de 20% komt, en dan hebben ze ook nog eens een weegschaal ter plekke voor twijfelgevallen.

Justme_24
Berichten: 56
Geregistreerd: 28-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:15

Het verschilt denk ik per pony.... een welsh is over het algemeen groter en sterker dus langer berijdbaard

horsegirl007
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-11-18

Re: Shetlander of welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:31

Zelf heb ik een Shetlander en ben ik ook een groot voorstander van!!


horsegirl007
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:19

Shetlander is volgensmij wel sterk.

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Re: Shetlander of welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:39

Shetlanders kunnen heel sterk zijn hoor! Toch vind ik welshjes het fijnst, omdat ze idd wat groter zijn en daardoor langer berijdbaar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers