Schriktraining maar hoe ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Schriktraining maar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 17:20

Volgende week pas een afspraak.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 18:24

Even een update.
Vandaag geoefend en de punten besproken. Thuis is er vrijwel niks aan de hand qua gekke dingen. Een opblaas haai, slingers. Toch bouwde ze hier spanning mee op waar ik me dus niet bewust van was. Het kauwen in de mond na het onderzoeken weer dus aan dat er wel spanning geweest is. Dit even geoefend. Daarna de weg op gegaan.
Bij het verlaten van de oprit was er duidelijk meteen spanning te zien. Er is mij uitgelegd hoe ik dit kan zien en hoe ik hier mee om moet gaan.

Na 1 uur en 3 kwartier ( gesprek inbegrepen ) hebben we de training zeer positief afgesloten. Zelf ook geoefend onder begeleiding. Zelf ook spanning waarvan ik me niet bewust ben en ook een andere houding aangeleerd.

We gaan nu samen steeds het zelfde oefenen en volgende week staat er weer een les.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Schriktraining maar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:13

Schitterend!

Mijn ervaring is dat als jij je dier goed leest dit enorm goed werkt. Bijvoorbeeld je ziet een 'puntkin' ipv een ronde kin (of een paar lijntjes boven het neusgat - etc.) het belangrijk is dat jij spanning laat afvloeien.
Dwz: graag zelf even rustig uitademen etc. - en uit 'tteam' van Linda Tellington heb ik een boel handgrepen geleerd om het dier te helpen spanning af te laten vloeien.

Het effect is zowel dat het dier ontspant - maar ook zich begrepen voelt en jou ervaart als betrouwbare leider.

Toppie!!