Nageeflijk rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
VerzorgjeY21
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-08-18

Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 16:27

Bedankt voor de tips!
Laatst bijgewerkt door VerzorgjeY21 op 13-08-18 16:57, in het totaal 5 keer bewerkt


Veronica2
Berichten: 2660
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:32

MIsschien ligt het aan mijn instellingen, maar ik zie je foto's niet?

Het klinkt alsof je ergens in het midden uit moet komen, een beetje van jezelf en een beetje van de instructrice. Het is in elk geval zo dat je niet altijd moet gaan doen wat het paard graag wil, want dan sta je straks ergens in het weiland gras te eten met dat paard en komt er van rijden niks meer.

VerzorgjeY21
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 16:40

Pipodipo schreef:
MIsschien ligt het aan mijn instellingen, maar ik zie je foto's niet?

Het klinkt alsof je ergens in het midden uit moet komen, een beetje van jezelf en een beetje van de instructrice. Het is in elk geval zo dat je niet altijd moet gaan doen wat het paard graag wil, want dan sta je straks ergens in het weiland gras te eten met dat paard en komt er van rijden niks meer.


Haha nee, daar heb je zeker gelijk in! Uiteraard laten we ons niet doen, hij kan best zijn eigen willetje hebben en dan is het streng, maar rechtvaardig zijn of hij doet gewoon waar hij zin in heeft. Het is omdat ik geleerd heb dat je paard nageeflijk moet lopen uit ontspanning en niet uit kneepjes. En dan lijkt het me een goed teken als hij zich uit zichzelf ontspant. Maar misschien zijn we op dat vlak idd te braaf :) Ik merk dat hij koppiger is als we kort rijden dan als we ontspannen wat langer rijden en dan krijg ik al snel het gevoel dat ik hem aan het irriteren ben :p Dit is dan mogelijk pure koppigheid? Normaal zou je de foto nu wel moeten kunnen zien.

Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:46

Op de foto loopt hij erg op de voorhand.

Ik denk dat het doel van de instructrice is om het paard meer bij elkaar te rijden. En dan moet hij zijn lijf anders gebruiken dus dat kan best wat protest opleveren. Misschien moet je het gewoon eens aan haar vragen, daar zijn instructrices voor. Paard meer bij elkaar (en dan niet meteen altijd maar steeds kleine stukjes) zodat hij leert om zijn lijf wat meer te concentreren, en dan wanneer hij daar aan went en het makkelijker gaat vinden zal hij ontspannener gaan lopen. En zal hij ook vanuit dat wat compactere kunnen nageven.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:00

Met een kortere teugel kun je kleiner en fijner en directer inwerken dan met een langere teugel. Heeft met natuurkunde te maken: moment = kracht x afstand. Dezelfde hulp op een langere teugel geeft meer druk in de mond dan met een kortere teugel.

Dat je teugels uit je handen glippen heeft waarschijnlijk meer te maken met de voorkeurshouding van het paard (op jouw hand hangen) en jouw onkunde op dit moment om dat van achteruit te kunnen bijdrijven. Jullie eindigen dan in een soort evenwicht waarbij het voor jullie beide "aangenaam" is.

Maar dit is dus duidelijk geen nageeflijk beeld, en geen nageeflijk paard.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:52

VerzorgjeY21 schreef:
Bedankt voor de tips!

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je openings post veranderd of zoals nu compleet verwijderd....
Nu snapt niemand meer waar het over gaat.. :D

Maar je krijgt ze niet nageeflijk door te plukken, kneepjes of zagen..., alles komt vanuit een ontspannen en in balans lopend paard of pony vanuit achterhand.
Dan geeft je paardje in vertrouwen na op jou zachte volgende hand.
Yep, moeilijk , moeilijk en helaas zie het maar zelden...

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.


SayaJones

Berichten: 11923
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:32

Omdat de OP leeg gehaald is, plaats ik hier een slotje terwijl wij contact opnemen met de TS :)

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers