Vliegende wissel probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vliegende wissel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:06

Moeilijk zonder het beeld te zien.
Ik heb er 1 gehad die lichamelijk niet in orde was en daarom geen wissels sprong.
De rest sprong allemaal goede wissels tot mijn laatste paard. Die sprong na 2 jaar met veel voorbereiding en in de houdgreep een goede wissel maar met veel moeite. Op concours allemaal na. Gelukkig deed hij dat met mijn instructeurs ook. Uiteindelijk verkocht. Onderstaande tips kreeg ik van mijn instructeurs.

Heb je het al geprobeerd vanuit licht travers? Contra galop ( rechtergalop linksom) achterhand al wat naar binnen zetten voor je de hulp geeft, dan zou je het nieuwe binnenachterbeen meer ruimte geven en ontlasten.

Of renvers inzetten en dan naar contra toewisselen.

Schakelen, zorgen dat je goed sprong hebt op achter en dan klein galloperen en dan bijtikken achter tot hij achter ging opspringen en per ongeluk achter eerst wisselt en dat uitbouwen op been hulp
( zo kreeg ik uiteindelijk wel een goede wissel met dat laatste paard maar dan was ik tig rondjes verder)

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Re: Vliegende wissel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:22

Even dit topic doorgelezen en fijn dat de tips hier zo goed geholpen hebben!

Voor je wissels vanuit contra bij A of C, zorg dat je goed de hoeken inrijdt en maak je paard zo recht mogelijk (ofwel zie de korte zijde als een recht stuk), vraag impuls op en dan je wissel.