Vast jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:04

Ja ik wacht niet te lang alleen even op salaris haha. Keuren en kopen hakt er ook even in. Daarom rij ik morgen eerst met haar erbij en als met goed inzicht en hulp hij al wel veel vooruit gaat en kan zakken dan is er niets aan de hand nog en gewoon balansprobleem icm slecht ingereden. En gaat het niet naar verwachting dan ga ik eind augustus naar mijn da toe. Nog maar even een keer de trailer lenen dan want de onze is kapot.

ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:05

Babootje schreef:
Volgens mij heb ik dat paard te koop zien staan een tijdje terug. Bij een particulier verkoper toch?



Ja zij was wel particulier maar deed wel beetje handel voor zichzelf zo zeg maar.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:38

vrees dat je net verkeerd om werkt, ga nou eerst eens foto's maken en dan de osteo en verder inschakelen, Foto's van hals en rug ben je net zoveel kwijt als een goede osteopaat.
Dan weet je tenminste of hij het in iedergeval gewoon KAN.

Prachtig paard trouwens, ben een echte bont liefhebber (maar dat is even off topic ;)

Babootje

Berichten: 26247
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:39

ZarankaII schreef:
Ja ik wacht niet te lang alleen even op salaris haha. Keuren en kopen hakt er ook even in. Daarom rij ik morgen eerst met haar erbij en als met goed inzicht en hulp hij al wel veel vooruit gaat en kan zakken dan is er niets aan de hand nog en gewoon balansprobleem icm slecht ingereden. En gaat het niet naar verwachting dan ga ik eind augustus naar mijn da toe. Nog maar even een keer de trailer lenen dan want de onze is kapot.


Bij de meeste grote klinieken kun je best gespreid betalen of wat later is mijn ervaring, Als je het goed uitlegt
Mogelijk ook wel bij de kliniek waar je hebt gekeurd.
Wat ik wel raar vind eigenlijk: hebben ze er tijdens het klinische onderzoek niets van gezegd?

Babootje

Berichten: 26247
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:41

ZarankaII schreef:
Babootje schreef:
Volgens mij heb ik dat paard te koop zien staan een tijdje terug. Bij een particulier verkoper toch?



Ja zij was wel particulier maar deed wel beetje handel voor zichzelf zo zeg maar.


In dat geval zou ik er geen dag mee wachten om de foto's te maken. Zeker als je bij een particulier hebt gekocht zijn de dateringstermijnen in het geval van een verborgen gebrek heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:45

Silly1972 schreef:
vrees dat je net verkeerd om werkt, ga nou eerst eens foto's maken en dan de osteo en verder inschakelen, Foto's van hals en rug ben je net zoveel kwijt als een goede osteopaat.
Dan weet je tenminste of hij het in iedergeval gewoon KAN.

Prachtig paard trouwens, ben een echte bont liefhebber (maar dat is even off topic ;)



Ik vind de volgorde niet zo verkeerd hoor. We zien het paard niet he, en misschien ziet lesgeefjuf wel wat heel anders, misschien zit TS er wel scheef op, ik noem maar iets geks. ;)

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:53

Nou, je moet wel heel erg verkeerd zitten wil een paard zo reageren, en zeker met oog op eventuele verborgen gebreken zou ik echt eerst foto's maken.

Maar het is een tip die ik geef, aan haar om het wel of niet te volgen ;)

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:58

Maar TO, hoe vaak heb je nu effectief gereden? In je andere topic schrijf je over je angst. Kun je dan zelf wel voldoende ontspannen zitten? Als ik niet loslaat, dan kan ik het vergeten dat mijn paard dat wel doet natuurlijk.

ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 13:08

Het was eerste keer spannend maar eens ik zit is het altijd vrijwel meteen goed. Heb hem thuis nu 2 x gereden en een keer gelongeerd. Ik denk ook dat je met inrijden dit soort dingen kunt creƫren als je het fout doet. Denk als ik hem zie dat hij geen last heeft van rug oid maar je weet het niet tot je erin kijkt dat klopt daarom morgen eerst maar kijken met lessen hoe hij reageert op aanwijzingen van iemand die hier veel verstand van heeft en mocht de reactie negatief zijn dan naar kliniek

ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 13:08

Sowieso laat ik hem binnenkort behandelen door deze da aan zijn rug. Alleen als hij goed reageert heeft dit minder haast

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:36

het zijn inderdaad maar tips, je moet zelf doen wat voor jou goed voelt

ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 20:05

Net gereden en met instructie van een bekwaamde op rechtrichten, zij zag geen problemen in zijn rug alleen dat hij erg asymmetrisch is van zichzelf en dat inrijden met de slof dit extra versterkt heeft. Ga zo met m aan de gang en hopelijk komt het goed maar hij deed het al aanzienlijk beter al was het alleen in stap.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:09

Ik zou starten met rechtrichten en de academische rijkunst.
De rest zijn lapmiddeltjes waar je de rekening later van krijgt.

Voordeel is dat jij dan ook leert om op je zit te rijden ed.
Wonderbaarlijk wat je dan ziet gebeuren.

Maar neem les!

ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 15:19

Nu mee bezig en alleen in stap.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:08

Mooi!

( ik vind het altijd zo geweldig wat er gebeurd :D

ZarankaII
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-11-07

Re: Vast jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 00:16

Haha hopelijk gebeurt het zo dat ik een recht paard krijg:). Moet wel zeggen dat het technisch een stapje verder gaat en even wennen is haha