Mijn pony galoppeert te snel!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Mijn pony galoppeert te snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 15:31

Ik heb een lease pony die in de stap en draf een normaal tempo toont. Maar wanneer ik overga in de galop is ze niet te houden! Vooral de linkergalop gaat te snel. Ik zet haar vaak op de volte maar zelfs dit werkt niet ze snijd af. Iemand tips?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Mijn pony galoppeert te snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:32

Les nemen!

Klinkt als stomme tip, maar iemand die vanaf de grond kan zien wat er mis gaat en je kan begeleiden. Dat heb je nodig.

Pony medisch wel in orde? Dat het geen pijn reactie is vanuit de rug of wat dan ook?

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn pony galoppeert te snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:37

Is het een jonge pony? Die kunnen ook snel gaan galopperen omdat ze moeite met hun evenwicht hebben.

sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Re: Mijn pony galoppeert te snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 15:42

Les wil ik zeker later ook nemen. De pony is van een 8 jarig meisje die 1 jaar ervaring heeft ze durft zelf niet aan te pakken en ook niet te galopperen snap ik helemaal ze heeft wel les op de pony ik heb er ook 1x les op gehad. Er is voor de rest niks gezegd. Het is volgens mij een 8 jarige pony. Ze moesten nog een nieuwe singel waar ze nu voor aan het kijken zijn. Hierdoor ging voor mijn gevoel het zadel ook raar zitten!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Mijn pony galoppeert te snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:21

klinkt als een pony die gewoon nog niet de balans heeft in de galop . ik zou voorlopig alleen galopperen aan de longeerlijn . Onder het zadel even mee wachten . En anders met begeleiding.