Trekken aan teugel en bijten op bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 06:37

Goede instructie is natuurlijk heel belangrijk, maar als een paard een bit of hoofdstel draagt wat hem niet fijn past kan dat wel heel veel verschil maken. Het is een totaal plaatje. Net als een goed passend zadel.

Ik kan nu ook wel heel hard en op de juiste manier gaan trainen om de marathon te kunnen lopen, maar op te kleine schoenen zal het mij niet lukken...


janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Trekken aan teugel en bijten op bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 06:53

Eerst de tandarts. Als het paard 18 is en al een tijd niet bij tandarts geweest, dan zullen forse haken op de kiezen de meest voor de hand liggende oorzaak zijn. Zeker als de neusriem dan ook nog strak het velletje van de wang in de haken drukt.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 07:28

meiske1577 schreef:
Goede instructie is natuurlijk heel belangrijk, maar als een paard een bit of hoofdstel draagt wat hem niet fijn past kan dat wel heel veel verschil maken. Het is een totaal plaatje. Net als een goed passend zadel.

Ik kan nu ook wel heel hard en op de juiste manier gaan trainen om de marathon te kunnen lopen, maar op te kleine schoenen zal het mij niet lukken...

Ik denk alleen dat TS dit het beste kan doen met een instructeur.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Trekken aan teugel en bijten op bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:16

Het bit/hoofdstel zit haar duidelijk niet lekker, zou bitloos (puur om het te proberen) geen optie zijn? En een tandarts afspraak maken zou ook wel nuttig zijn.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:15

Koosnaamloos schreef:
meiske1577 schreef:
Goede instructie is natuurlijk heel belangrijk, maar als een paard een bit of hoofdstel draagt wat hem niet fijn past kan dat wel heel veel verschil maken. Het is een totaal plaatje. Net als een goed passend zadel.

Ik kan nu ook wel heel hard en op de juiste manier gaan trainen om de marathon te kunnen lopen, maar op te kleine schoenen zal het mij niet lukken...

Ik denk alleen dat TS dit het beste kan doen met een instructeur.



Ben ik met je eens, om er iemand bij te halen met verstand van zaken.


Wendyb1993
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-05-18

Re: Trekken aan teugel en bijten op bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 20:26

Gaaa ik ook zeker doen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers