Buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
avanti2001
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-05-18

Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 14:17

Halloo ik ben nieuw hier en heb sinds kort een paard! Super leuk! hij is een springpaard maar is ook goed in dressuur. Nu een vraagje, soms als ik naar buiten ga (dit is niet altijd!) gaat hij er echt hard vandoor in draf en soms in galop ik krijg hem dan niet terug en dit duurt meestal een tijd. Als ik samen met mensen ga haalt hij die in. Hoe kan ik dit oplossen? in iedergeval ervoor zorgen dat hij langzamer gaat? In de bak luistert hij namelijk wel naar mij en kan ik het tempo bepalen

Ik hoop dat het topic goed staat sorry als het fout staat!

Groetjes! <3


Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:03

Ga met een instructeur aan de slag die je helpen kan de rem erop te zetten. Zoals ik het lees heb je een gevaarlijke situatie.

Bowo
Berichten: 2808
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:16

Dit is inderdaad een erg gevaarlijke situatie.
Wat doe jij als hij gaat rennen? Kan je een reden vinden dat hij gaat rennen?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:43

In de bak zo trainen dat het stemcommando "ho" er goed in zit. Bij mijn paard zit het echt in zijn systeem en daar heb ik op buitenrit heel veel baat bij!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:47

Kijk of je voorop kunt rijden als je samen met anderen rijdt (immers: rij je voorop is er ook niets in te halen...)
Sla de galop voorlopig even over en hou het bij stap en draf. Zorg ervoor dat je niet altijd op dezelfde plaatsen gaat draven zodat het paard niet al in draf zit 'omdat dit nu eenmaal een stuk is waar altijd gedraafd wordt'.

Zodra je ook maar het gevoel krijgt dat het tempo niet meer van jou is, gelijk terugnemen in tempo. Of langzamer draven of terug naar stap. En dat continue herhalen.

Het is dan wel belangrijk dat de anderen waar je mee rijdt weten van je probleem en weten hoe je dit wilt oplossen zodat zij daar ook rekening mee kunnen houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TJHelatrice en 68 bezoekers