Creatieve dressuuroefeningen gevraagd met obstakels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Creatieve dressuuroefeningen gevraagd met obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 22:49

Hoi Bokkers,

Voor mijn groene pony ben ik opzoek naar dressuuroefeningen met obstakels. Ik werk nu nog heel veel op de grond met hem. Hierbij gebruik ik obstakels (pionnen, balkjes etc). Ik wil graag een betere link leggen tussen het grondwerk en het rijden. Ik denk dat ik hem hierbij ga helpen om het ook beter te begrijpen onder het zadel. Op de grond laat hij weinig angst zien, maar onder het zadel wel. Ik wil graag voorspelbaarheid creëren door dezelfde oefeningen op de grond ook aan te bieden onder het zadel.

Zijn er hier creatievelingen die leuke ideeën voor mij hebben? Waarbij je bijvoorbeeld oefeningen oefent zoals stelling? Of wijken/keertwendingen etc..

Ik hoor het graag van jullie! :)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Creatieve dressuuroefeningen gevraagd met obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:00

Je zou een reeks pionnen in de bak kunnen neerzetten (4 ofzo) en bij elke pion een overgang vragen, van stap naar stilstaand, van stap naar draf, etc. En dit natuurlijk op de grond oefenen en uitbouwen, zo creeer je een mogelijkheid voor je paard om echt mee te gaan denken,
Je zou natuurlijk ook bij elke pion een paar pasjes van een zijgang kunnen vragen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 23:13

Cera_D schreef:
Je zou een reeks pionnen in de bak kunnen neerzetten (4 ofzo) en bij elke pion een overgang vragen, van stap naar stilstaand, van stap naar draf, etc. En dit natuurlijk op de grond oefenen en uitbouwen, zo creeer je een mogelijkheid voor je paard om echt mee te gaan denken,
Je zou natuurlijk ook bij elke pion een paar pasjes van een zijgang kunnen vragen.


Ja zulke dingen doe ik ook op de grond. Ook op de volte.. Dat hij moet slalommen op de volte waarbij ik in het midden blijf staan.. Wil dit ook met de dubbele lijnen gaan oppakken.. Maar die van jou met die overgangen is ook wel een goede. Doe je dat met slalommen of gewoon recht uit?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Creatieve dressuuroefeningen gevraagd met obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:16

Ik doe het zelf niet hoor, maar ik had het van iemand anders op bokt meegenomen. Maar zij deed dat volgens mij op de volte/rechte lijn, slalommen kan natuurlijk ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers