zonder paard aan mijn balans en zit werken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 00:01

hallo allemaal, ik heb een beetje een lang verhaal maar (scroll anders even naar de schuin gedrukte zin)

ik heb een (dit jaar 7 wordende) extreem mobiel (volgens mijn instructrice) (warmbloed)paard. die we nu al maanden aan het struggelen zijn om (enigzinds) recht te krijgen, maar die sinds een paar weken lijkt het allemaal averechts te gaan en zit ik echt dusdanig op een bananenpaard dat als ik gelijke druk op mijn teugels wil hij ongeveer met zn neus naar mijn rechter teen wil, en hier heel aardig in slaagt ook -O- als dat het enige zou zijn dan had ik daar direct wat aan kunnen doen natuurlijk. echter is het zo dat hij dus mijn rechterteugel dusdanig niet accepteerd dat ik geen stuur meer had. ik kon dus niet als ik linksom reed een volte opsturen want meneer nam rechterstelling en liep rechtdoor.
nouja moeilijk moeilijk wan dit was echt iets nieuws van hem.
nu had ik dus vandaag ff gereset. in stap slangevoltes rijden, pasjes wijken voor mijn been enzo.

nu viel mij op dat ik dus prima van links naar rechts kon wijken en andersom, zonder dat hij hierin heel erg mijn hand ontweek.
dus ik stel mijzelf de vraag: 'waarom kan hij het met wijken wel, maar zodra ik moet sturen niet'

en toen viel het kwartje :')
we hebben hem geleerd dat buiten knie bij de wrong in het zadel betekent afdraaien, binnen been lang maken betekent er omheen draaien, en been duuwen betekent wijken.
en wat denk je, mijn rechterknie raakt mijn wrong in (de voor mij natuurlijke houding) niet op echt 2 a 3 cm terwijl mijn linker been keurig aansluit. nu had ik al een vermoeden dat mijn zadel iets scheef licht (zadelmaker is ingelicht). maar als ik fotos van mezelf terug kijk op andere paarden is dat gewoon wel een tik van mij, dat ik mijn rechter been naar achter weg te steken , of mijn linker been naar voor.
ik vraag dus iets met mijn hand en gedachte terwijl mijn benen iets anders zeggen.
deze theorie dus toepassen door extreem op te letten wat ik met mijn benen doe resutleerde in misschien wel de fijnste aanleuning die ik er in ieder geval in 2018 uit heb kunnen rijden.

balans is altijd wel een struggle voor mij geweest. en inneens zulke grote aanpassingen in mijn houding zijn best moeilijk. en wil daar paardlief die dus heel de tijd zo braaf was in plaats van dwars zo min mogelijk lastig mee vallen.
daarom zoek ik oefeningen die ik kan doen om zelf rechter worden, zo dat het rijden zo snel mogelijk beter kan gaan.

op de manier van rijden of hulpen geven hoef ik geen commantaar, heb een fijne instrucrice. zoek puur advies voor oefeningen voor mijzelf, misschien zijn er fysiotherapeuten of sporters die hier ideeen bij hebben.

oh en het kan zijn dat toppic verkeerd staat

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3


DJZ

Berichten: 3101
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 01:25

Interessant. Ik lees even mee. Ik ben iets scheef in mijn heupen en onderrug zit wat vast, na een val 2 jaar geleden van de trap..

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 03:44

Ik vind zelf voor balans zo'n trainingsbal ontzettend fijn. Hier kan je gewoon op gaan zitten (bijvoorbeeld voor de tv) en jezelf balans laten zoeken. Daarnaast zijn hier volgens mijn instructrice hele fijne oefeningen voor te vinden, volgens mij in een boek van Lammert Haanstra (???), maar dit weet ik niet zeker.
Ik heb die bal toen bij de action voor een paar euro op de kop getikt!

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 03:51

Ik doe sinds 2 maanden X-Co training. Google maar eens.

Ik merk een grote verbetering in mijn symmetrie en stabiliteit bij het rijden.
Ben zo enthousiast dat ik echt vind dat dit bij de basis ruiter opleiding zou moeten horen!

Ik doe trouwens de X-Co power walk training. Lekker buiten!

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 05:27

Wanneer je zoekt op ruiterfitheid of core-stability krijg je heel veel oefeningen. Bijvoorbeeld:
https://www.ej.nl/service/ruiterfitheid.html
http://www.dressuurschellekens.nl/ruite ... de-ruiter/

Door een balanskussen op je stoel te leggen train je ongemerkt ook al aan je balans.

Wat ook belangrijk is voor een goede balans is een goede ademhaling. Neem je ademhaling ook eens onder de loep. Je zult de eerste niet zijn die bij wat moeilijkere oefeningen overgaat op een borstademhaling.
http://www.ruiterinevenwicht.nl/algemee ... ademhalen/

Nog een paar leuke tips : https://www.runnersweb.nl/training/3-oe ... balans.htm

Waar ik veel aan heb gehad is een workshop met een flexchair. Deze flexchair registreert feilloos waar je zwakke en sterke punten liggen. Aan de hand daarvan kreeg ik specifieke oefeningen mee.

A_nouk

Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:50

_kajo_ schreef:
Waar ik veel aan heb gehad is een workshop met een flexchair. Deze flexchair registreert feilloos waar je zwakke en sterke punten liggen. Aan de hand daarvan kreeg ik specifieke oefeningen mee.


Hier ook de flexchair als tip!
Op een stoel werken aan jezelf :j

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 09:06

bedankt voor de reacties al!

Meile schreef:
Ik vind zelf voor balans zo'n trainingsbal ontzettend fijn. Hier kan je gewoon op gaan zitten (bijvoorbeeld voor de tv) en jezelf balans laten zoeken. Daarnaast zijn hier volgens mijn instructrice hele fijne oefeningen voor te vinden, volgens mij in een boek van Lammert Haanstra (???), maar dit weet ik niet zeker.
Ik heb die bal toen bij de action voor een paar euro op de kop getikt!

zo'n trainingsbal heb ik idd ook aan zitten denken, wat voor oefeningen doe jij er mee? of gewoon alleen tv kijken? :P

rien10 schreef:
Ik doe sinds 2 maanden X-Co training. Google maar eens.

Ik merk een grote verbetering in mijn symmetrie en stabiliteit bij het rijden.
Ben zo enthousiast dat ik echt vind dat dit bij de basis ruiter opleiding zou moeten horen!

Ik doe trouwens de X-Co power walk training. Lekker buiten!


ik heb even gegoogeld op xco, en een vriendinnetje van mij geappt die in de sportschool werkt. voor nu heb ik niet persee het gevoel dat ik niet genoeg kracht heb, maar ik zit gewoon scheef, voor mijn gevoel ook niet op 2 zitbeen knobbels.


_kajo_ schreef:
Wanneer je zoekt op ruiterfitheid of core-stability krijg je heel veel oefeningen. Bijvoorbeeld:
https://www.ej.nl/service/ruiterfitheid.html
http://www.dressuurschellekens.nl/ruite ... de-ruiter/

Door een balanskussen op je stoel te leggen train je ongemerkt ook al aan je balans.

Wat ook belangrijk is voor een goede balans is een goede ademhaling. Neem je ademhaling ook eens onder de loep. Je zult de eerste niet zijn die bij wat moeilijkere oefeningen overgaat op een borstademhaling.
http://www.ruiterinevenwicht.nl/algemee ... ademhalen/

Nog een paar leuke tips : https://www.runnersweb.nl/training/3-oe ... balans.htm

Waar ik veel aan heb gehad is een workshop met een flexchair. Deze flexchair registreert feilloos waar je zwakke en sterke punten liggen. Aan de hand daarvan kreeg ik specifieke oefeningen mee.


super bedankt voor je uitgebreide reactie, kan ik zeker wat mee!
flexchair is met studentenbutget helaas nog ff niet haalbaar.
moet ook nog eventjes verzinnen hoe ik in mijn studio van 16M2 een trainingsbal kwijt moet gaan kunnen, dus zo'n kleintje om op te staan of zitten is misschien wel handig

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

A_nouk

Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:08

Ik weet niet of je een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie in je zorgverzekering?
Flexchair wordt vaak namelijk vergoeding vanuit je aanvullende verzekering :j

Harry18
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-04-18
Woonplaats: Vlaams Brabant

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:19

Die algemene spieren die mee zorgen voor core stability kan je trainen door bvb te hoelahoepen. Buikspieren trainen ok, maar liever de schuine ipv de 6-packsspieren (die verkorten je bovenlichaam en dat wil je net niet)

Je bovenbeenspieren willen ook wel eens helpen dus squaten tot je erbij neervalt :p

Balans en evenwicht kan je simpel oefenen door af en toe op 1 been te gaan staan. In de wachtrij bij de winkel, bij het tandenpoetsen, wanneer je op de bus wacht,... Lukt dat vlot kan je altijd eens je ogen sluiten voor een extra uitdaging.

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:44

Diverse stallen/maneges bieden ook "sport" lessen aan. Ook zonder paard.
In de Achterhoek ken ik er 2, misschien ook bij jou in de buurt?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:44

Zo'n bal is ook onwijs onhandig, daarom heb ik ook zo'n balanskussen gekocht. Ik heb deze, goedkoper vind je m haast niet :P
https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Balanskussen/p100231299

Daarnaast heb ik daar ook last van, ik heb er veel aan om met barebackpad te rijden, dan moet ik wel in balans zitten, anders donder je van je paard af :+ :')

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:56

A_nouk schreef:
Ik weet niet of je een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie in je zorgverzekering?
Flexchair wordt vaak namelijk vergoeding vanuit je aanvullende verzekering :j

Dit klopt inderdaad. Ik heb nu lessen bij http://www.fysio-wb.nl/ en die worden vergoed vanuit de verzekering. Dit is ook bij jou in de buurt. Ik heb er ontzettend veel baat bij en zit al veel beter. Ook heb ik sinds gisteren zo'n bal. Het wordt nog wel even zoeken welke oefeningen ik daar het beste op kan doen, maar dat wil ik ook vragen tijdens een behandeling aan de fysio.

A_nouk

Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:59

roosje78 schreef:
A_nouk schreef:
Ik weet niet of je een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie in je zorgverzekering?
Flexchair wordt vaak namelijk vergoeding vanuit je aanvullende verzekering :j

Dit klopt inderdaad. Ik heb nu lessen bij http://www.fysio-wb.nl/ en die worden vergoed vanuit de verzekering. Dit is ook bij jou in de buurt. Ik heb er ontzettend veel baat bij en zit al veel beter. Ook heb ik sinds gisteren zo'n bal. Het wordt nog wel even zoeken welke oefeningen ik daar het beste op kan doen, maar dat wil ik ook vragen tijdens een behandeling aan de fysio.


Daar kom ik ook :j :D

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:08

bettyvn schreef:
super bedankt voor je uitgebreide reactie, kan ik zeker wat mee!
flexchair is met studentenbutget helaas nog ff niet haalbaar.
moet ook nog eventjes verzinnen hoe ik in mijn studio van 16M2 een trainingsbal kwijt moet gaan kunnen, dus zo'n kleintje om op te staan of zitten is misschien wel handig

Balanskussen op je stoel is inderdaad ideaal. De bal is fijn als je ook nog wat andere oefeningen wilt kunnen doen. En zo'n trainingsbal kan je makkelijk kwijt hoor, je krijgt hem als een leeggelopen hoopje plastic, en na gebruik kan je hem als leeggelopen hoopje plastic ook makkelijk opbergen ergens in een la :D
Ik heb hier zelf ook niet veel ruimte thuis, dus ook mijn trainingsballen laat ik steeds weer leeglopen :j

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:22

Klink misschien gek, maar denk eens aan yoga. Daar werk je erg aan balans en vooral aan de bewustwording van je eigen lichaam. Je wordt er ook nog eens soepel van.
Er zijn verschillende soorten yoga, dus je moet misschien even kijken welke bij jou in de buurt gegeven worden en proberen wat het beste bij je past.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:58

bettyvn schreef:
bedankt voor de reacties al!

Meile schreef:
Ik vind zelf voor balans zo'n trainingsbal ontzettend fijn. Hier kan je gewoon op gaan zitten (bijvoorbeeld voor de tv) en jezelf balans laten zoeken. Daarnaast zijn hier volgens mijn instructrice hele fijne oefeningen voor te vinden, volgens mij in een boek van Lammert Haanstra (???), maar dit weet ik niet zeker.
Ik heb die bal toen bij de action voor een paar euro op de kop getikt!

zo'n trainingsbal heb ik idd ook aan zitten denken, wat voor oefeningen doe jij er mee? of gewoon alleen tv kijken? :P


Ja ik keek er voornamelijk tv op en dan proberen ook mijn balans te houden met mijn voeten van de vloer etc

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:12

Misschien is lessen op een Joker wat voor je? Joker is een mechanisch paard waarme je perfect aan je houding en balans kan werken omdat hij je niet compenseert zoals een echt paard dat doet. Je kan alle gangen exact narijden op een Joker en dat kan met je eigen zadel. Het grootste verschil met een flexchair of Otto oid is dat jij Joker in beweging moet zetten ipv een machine die jou in beweging zet.

Ik heb zelf een Joker waar ik af en toe les op geef, maar ik zit in de regio Breda. Dat is misschien wat te ver weg voor je, hoewel je uiteraard welkom bent. Je zou kunnen kijken of je er dichterbij een kan vinden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:18

Hoihoi, ik lees hier even mee.

Ik heb wel een vraag, kan je zo'n bal bijvoorbeeld gewoon gebruiken terwijl je achter de computer je huiswerk maakt? of hoe moet ik dit voor me zien?

Ik heb inderdaad ooit les gehad op de Joker. Was echt super leerzaam en zeker een aanrader! Ze kunnen dan heel goed kijken wat je precies verkeerd doet zodat je bewuster kan gaan werken hieraan.

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:31

Ga eens naar een osteopaat. Ik heb een poos gehad dat 1 knie over de wrong heen stak en de andere kant netjes. Dit wisselde nog wel eens van kant en de osteo gaf dan inderdaad ook aan dat ik mn bekken scheef had staan. Dat in combinatie met jezelf inderdaad 'optrainen' gaat je vast helpen.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 13:37

Joolien schreef:
Zo'n bal is ook onwijs onhandig, daarom heb ik ook zo'n balanskussen gekocht. Ik heb deze, goedkoper vind je m haast niet :P
https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Balanskussen/p100231299

Daarnaast heb ik daar ook last van, ik heb er veel aan om met barebackpad te rijden, dan moet ik wel in balans zitten, anders donder je van je paard af :+ :')

nou op mijn andere paard rijd ik wel regelmatig zonder zadel, en het gaat me dus qua balans(blijven zitten) wel goed af, maar dan zit ik dus niet recht.

roosje78 schreef:
A_nouk schreef:
Ik weet niet of je een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie in je zorgverzekering?
Flexchair wordt vaak namelijk vergoeding vanuit je aanvullende verzekering :j

Dit klopt inderdaad. Ik heb nu lessen bij http://www.fysio-wb.nl/ en die worden vergoed vanuit de verzekering. Dit is ook bij jou in de buurt. Ik heb er ontzettend veel baat bij en zit al veel beter. Ook heb ik sinds gisteren zo'n bal. Het wordt nog wel even zoeken welke oefeningen ik daar het beste op kan doen, maar dat wil ik ook vragen tijdens een behandeling aan de fysio.

oke dat wist ik niet, is wel een goeie!

pjotrg schreef:
Klink misschien gek, maar denk eens aan yoga. Daar werk je erg aan balans en vooral aan de bewustwording van je eigen lichaam. Je wordt er ook nog eens soepel van.
Er zijn verschillende soorten yoga, dus je moet misschien even kijken welke bij jou in de buurt gegeven worden en proberen wat het beste bij je past.

nou ik kreeg dus eens een lesje yoga van een vriendin cadeau, toen ben ik wel even op de feiten gedrukt :o ik kan niet op een been staan :') ik geloof wel datt werkt hoor maar t nadel van yoga is alleen dat ik dan moet zorgen dat ik wekelijks een vast uur vrij maak om zo'n les te volgen en hier wss ook weer een extra paar 10tjes per maand aan kwijt ben. met een voltijd HBO studie, iedere dag naar paard (wat zo'n 3 uur in beslag neemt icl reizen), en een bijbaantje blijft er gewoon weinig tijd over.


bromfiets schreef:
Misschien is lessen op een Joker wat voor je? Joker is een mechanisch paard waarme je perfect aan je houding en balans kan werken omdat hij je niet compenseert zoals een echt paard dat doet. Je kan alle gangen exact narijden op een Joker en dat kan met je eigen zadel. Het grootste verschil met een flexchair of Otto oid is dat jij Joker in beweging moet zetten ipv een machine die jou in beweging zet.

Ik heb zelf een Joker waar ik af en toe les op geef, maar ik zit in de regio Breda. Dat is misschien wat te ver weg voor je, hoewel je uiteraard welkom bent. Je zou kunnen kijken of je er dichterbij een kan vinden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!


hoeven is vanuit mijn ouders thuis waar ik in het weekeind ben goed aan te rijden dus dat is wel een goede optie voor mij.

Barvrouwke schreef:
Ga eens naar een osteopaat. Ik heb een poos gehad dat 1 knie over de wrong heen stak en de andere kant netjes. Dit wisselde nog wel eens van kant en de osteo gaf dan inderdaad ook aan dat ik mn bekken scheef had staan. Dat in combinatie met jezelf inderdaad 'optrainen' gaat je vast helpen.

dit vermoed ik bij mezelf ook, kreeg jij ook oefeningen van de osteopaat mee of hoe moet ik dat zien?

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:49

Renee_S schreef:
Ik heb wel een vraag, kan je zo'n bal bijvoorbeeld gewoon gebruiken terwijl je achter de computer je huiswerk maakt? of hoe moet ik dit voor me zien?

Dat is precies zoals ik m'n bal en m'n balanskussen gebruik :j
Zit nu dus ook m'n natuurkunde te doen met m'n balanskussen. Alleen is m'n buro voor het mooie iets te hoog voor de bal, en is mijn-wel-passende-grote bal te groot voor m'n lijf :o

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:37

Barvrouwke schreef:
Ga eens naar een osteopaat. Ik heb een poos gehad dat 1 knie over de wrong heen stak en de andere kant netjes. Dit wisselde nog wel eens van kant en de osteo gaf dan inderdaad ook aan dat ik mn bekken scheef had staan. Dat in combinatie met jezelf inderdaad 'optrainen' gaat je vast helpen.

dit vermoed ik bij mezelf ook, kreeg jij ook oefeningen van de osteopaat mee of hoe moet ik dat zien?[/quote]
Het bekken heeft ze alleen gemanipuleerd, daar heb ik geen oefeningen voor meegekregen. Wel een week spierpijn :Y) Maar, als je erom vraagt, zul je die vast wel meekrijgen? Voor mijn schoudergebied, heb ik wel oefeningen meegekregen toen.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: zonder paard aan mijn balans en zit werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 15:57

en toen stond je bekken ook weer recht of ga je dan echt een proces in?

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:42

bettyvn schreef:
en toen stond je bekken ook weer recht of ga je dan echt een proces in?

Mja, na 3 keer gewisseld te hebben blijft het nu staan zoals de bedoeling is. Ben daarna een jaar lang elke kwartaal voor controle gegaan, maar bleef goed. Ik neem aan dat ik het wel merk als het weer scheef gaat.

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:45

Vanaf nu alleen nog maar op een yoga-bal gaan zitten: dus aan tafel thuis of op je werk.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 45 bezoekers