Zelf lichamelijk een puinhoop en toch correct willen rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:52

maximuss schreef:
Je kunt dit soort problemen op twee manieren aanpakken:
* je bij de situatie neerleggen en gewoon verder leven met de ongemakken. En dan elke keer deze klachten bijna als "excuus" gebruiken als iets niet lukt of als er iemand commentaar geeft.

*Of je kunt jezelf een ongelooflijke trap onder je reet geven en keihard aan jezelf beginnen werken met goede begeleiding. Het menselijk lichaam is een fantastische machine die heel veel kan hebben.


...ik vind dit maar een rare post, hoor.
TS vraagt om hulp.
TS wenst zich niet neer te leggen bij de huidige ongemakken.
TS vraagt om tips mbt goede begeleiding.

I am very sorry dat jouw eigen weg zo lastig en pijnlijk is, maar TS heeft geen schop onder haar kont nodig, zelfs geen zachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:52

Wbt een trap onder je reet die ik een pagina terug las: dat werkt natuurlijk niet voor alles.
Sommige dingen zijn niet te behandelen.
( ik doel op niemand specifiek maar algemeen).

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:26

pinkie87 schreef:
kijk eens of revelidatiesucces bij jou in de buurt zit! heet nu trouwens sinds maand reset.

zelf al 13jaar lichamelijke problemen nu naar 4 behandelingen voel ik met paardrijden ook eindelijk mijn linkerzitbeenknobbel. en ben ik ook van veel pijn af.

heb trouwens 13jaar bij verschillende fysio's gelopen osteopaat gezien doktoren bezocht. niets hielp


Wij zitten bij elkaar in de buurt en ook ik voel mijn linker zitbeenknobbel/bil niet. Kan zijn dat de hernia die ik heb de zenuw dusdanig beschadigd heeft dat ik het ook gewoon niet meer voel.
Maar na 15 jaar verschillende therapien te hebben gevolgd ben ik ook nog steeds scheef en heb ik heel veel spanning in mijn gehele rug/schouder partij. Als ik op mijn rug lig rolt mijn linkerbeen opzij(naar buiten en heb ik toch een redelijk been verschil. Ik heb aangepaste zolen en die hebben mij erg goed geholpen maar het echte probleem is natuurlijk niet opgelost.

Heb jij een adres voor mij...mag ook via PB.

TS zit jij wel lekker in dat zadel?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:41

@ janneke: ik vind jouw posts wel vaker raar... Maar dat heeft hier niks mee te maken...

Ts spreekt vooral over niet- optimale rug en spierproblemen, die spierproblemen zijn gewoon goed aan te pakken maar dat gaat een pijnlijk en zwaar proces worden.
Ik heb het idee dat ts nu een beetje tussen mijn twee opties drijft: ze wil er iets aan doen maar om er echt 100% voor te gaan denkt ze net nog te veel "dit gaat niet en dat kan niet"...
Imo gaat ts nu best op consultatie bij verschillende orthopedisten en zoekt zo iemand die met haar aan een fundamenteel herstel wil werken. Een dokter die de huidige situatie dus niet als een statisch gegeven ziet, die out of the box durft denken.
Laatst bijgewerkt door maximuss op 31-03-18 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:42

Titus is knap !
Ik zie niet zo heel veel verkeerd aan je houding, dus jezelf niet teveel de grond inboren :D Die puinhoop valt best mee.
Alleen past dit zadel jou niet.
Je bovenbenen hebben geen ruimte met die rechte zweetbladen en die dikke wrong.
Achteraan ligt het ook te hoog, waardoor je in je bekken naar voor gedwongen wordt en je dus niet goed op je kont kunt zitten. Wat resulteert in spierspanning all the way.
Een zadel met iets naar voor liggende zweetbladen, iets minder wrong en minder dikke kussens achteraan gaat al heel veel helpen voor je lijf ! Hoop dat je een beetje ziet welk type zadel ik bedoel, kan het niet beter omschrijven :o

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:15

Dat mijn antwoord je niet bevalt, wil niet zeggen dat het offtopic is...wijs niet gelijk naar anderen, het gaat toch over jou?
Werk eerst aan jezelf, voordat je je paard vraagt correct te bewegen. Op die manier zit je je paard het minst in de weg.

Golden_Amara
Berichten: 17
Geregistreerd: 26-03-18

Re: Zelf lichamelijk een puinhoop en toch correct willen rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:56

Centered riding +:)+ 0

Zodra ik merk dat ik te gespannen word (of instructeur me erop wijst), val ik terug op wat ik op die cursus geleerd heb. Spontaan ben ik dan veel rustiger, rechter en meegaander. Ben sindsdien ook losser in mijn lijf (of meer bewust van wat ook kan, zou ook kunnen). Ik zou het zeker proberen!