Nieuw project kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:41

TS, ik ben eigenlijk wel benieuwd welk paard je bedoeld :)

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:29

Ik ben ook wel benieuwd, lijkt mij lastige beslissing.

ikkedus
Berichten: 3273
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:53

Zoek maar op merrie, groot, Groninger, voltige oid.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:57

ikkedus schreef:
Zoek maar op merrie, groot, Groninger, voltige oid.

dan heb ik haar idd gevonden.


:j

Gertje_23
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:23

Afbeelding

Afbeelding

Dit paard belandt niet in de worst hoor! Dan komt ie gewoon weer lekker terug naar ze oude huisje, ongelofelijk hoe een paard in een dag op internet af kan zakken naar een slecht dier! Bah!
Laatst bijgewerkt door Gertje_23 op 15-02-18 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:24

Gertje_23 schreef:
Dit paard belandt niet in de worst hoor! Dan komt ie gewoon weer lekker terug naar ze oude huisje


U bent de huidige eigenaar? :D

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:29

Denk adv ervanaf gehaald want ik kan hem al niet meer vinden helaas.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:31

Gertje_23: Met bijbehorend verhaal op MP is dat toch niet zo heel gek? Je mag al in je handjes wrijven dat je überhaupt zo'n geïnteresseerde hebt gekregen...
Vraag me wel af, wat hebben jullie zelf onderzocht aan dit paard? De symptomen wijzen toch best in bepaalde richtingen... Als het zo'n goed en lief paard is, dan zou je zo'n dier toch niet zo ongelukkig willen laten als het voorheen niet zo was?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:31

Ik was er al bang voor dat de eigenaar dit topic zou lezen.
Ik denk dat TS de koop nu wel kan vergeten :=

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:32

Cayenne schreef:
Gertje_23 schreef:
Dit paard belandt niet in de worst hoor! Dan komt ie gewoon weer lekker terug naar ze oude huisje


U bent de huidige eigenaar? :D


Denk de oude eigenaresse oid.


Cayenne schreef:
Ik was er al bang voor dat de eigenaar dit topic zou lezen.
Ik denk dat TS de koop nu wel kan vergeten :=


Beter voor TS. Een paard met gevaarlijk gedrag en dan nog dat bedrag willen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:38

Een ding snap ik niet. Ik lees dit topic wel mee maar had nog geen mening. Hoe kunnen zoveel mensen zoveel meningen hebben over een paard dat idd niet het meest fraaie gedrag laat zien. Ik ken dit paard niet maar heb wel genoeg rotzakken in handen gehad (wel ponys) die allerhande bok en vooral steiger gedrag lieten zien.

Eenmaal fysieke problemen uitgesloten was het meestal een combinatie van niet goed passend tuig, een onervaren ruiter, te veel krachtvoer, te weinig vrije beweging of een combinatie ervan. Op een merrie na (bleek later echt een probleem en is de slacht inngegaan bij iemand anders).

Sterker nog mijn laatste top wedstrijdpony is in een jaar tijd van eigenaar naar eigenaar naar eigenaar gegaan vanwege zijn gedrag. Ja hij had soms zijn buien maar die waren goed te handelen toen hij eenmaal had afgeleerd dat achterover laten vallen niet gewaardeerd werd. En ik zijn gebruiksaanwijzing door had. Maar ik heb er een top pony aan gehad. Idem Karuna de was totaal hysterisch overspannen en gestoord. Is op haar twaalfde door ons behandeld als volledig groen en zijn we van nul weer begonnen. Voor mij een heerlijk dier met een eigen wil soms. Voor anderen een draak maar niet gevaarlijk alleen duidelijk

Als een dier in de normale omgang verder netjes is kun je er alsnog alle kanten mee op, mennen, fok hoeft niet altijd top van de top te zijn. Draagmerrie desnoods, grondwerk en vrijhejdsdressuur zonder rijden lange lijnen enz.

Waarom wordt dsn meteen geroepen beter af als worst, aan de hand van een foto op internet. Zonder uit te leggen waarom enz
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-02-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:38

Dit paard zou ik alleen kopen als je het voor het paard doet. Dus als je de tijd en het geld erin wilt steken om haar door de medische mallemolen te halen, het geduld hebt om met inieminie babystapjes van nul te beginnen met inrijden en als je het op tijd kan aanvaarden wanneer dit paard toch niets meer gaat worden dan een grasmaaier.
Als je 1 van die 3 dingen niet meteen ziet zitten, dan zou ik het paard laten staan.

Zo "simpel' is het dilemma eigenlijk.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:06

karuna schreef:
Een ding snap ik niet. Ik lees dit topic wel mee maar had nog geen mening. Hoe kunnen zoveel mensen zoveel meningen hebben over een paard dat idd niet het meest fraaie gedrag laat zien. Ik ken dit paard niet maar heb wel genoeg rotzakken in handen gehad (wel ponys) die allerhande bok en vooral steiger gedrag lieten zien.

Eenmaal fysieke problemen uitgesloten was het meestal een combinatie van niet goed passend tuig, een onervaren ruiter, te veel krachtvoer, te weinig vrije beweging of een combinatie ervan. Op een merrie na (bleek later echt een probleem en is de slacht inngegaan bij iemand anders).

Sterker nog mijn laatste top wedstrijdpony is in een jaar tijd van eigenaar naar eigenaar naar eigenaar gegaan vanwege zijn gedrag. Ja hij had soms zijn buien maar die waren goed te handelen toen hij eenmaal had afgeleerd dat achterover laten vallen niet gewaardeerd werd. En ik zijn gebruiksaanwijzing door had. Maar ik heb er een top pony aan gehad. Idem Karuna de was totaal hysterisch overspannen en gestoord. Is op haar twaalfde door ons behandeld als volledig groen en zijn we van nul weer begonnen. Voor mij een heerlijk dier met een eigen wil soms. Voor anderen een draak maar niet gevaarlijk alleen duidelijk

Als een dier in de normale omgang verder netjes is kun je er alsnog alle kanten mee op, mennen, fok hoeft niet altijd top van de top te zijn. Draagmerrie desnoods, grondwerk en vrijhejdsdressuur zonder rijden lange lijnen enz.

Waarom wordt dsn meteen geroepen beter af als worst, aan de hand van een foto op internet. Zonder uit te leggen waarom enz


Volgens mij heeft menigeen juist wel uitgelegd waarom aan de hand van de foto's op internet.
En zijn er een paar mensen die het paard (zo interpreteer ik het in ieder geval) dus echt kennen/verhalen uit eerste hand hebben, en op basis daarvan een negatief advies geven.

Daarbij, helaas wordt er nog altijd getracht om ongeschikte paarden te verkopen. Simpelweg omdat ze onterecht weer in de handel zijn gekomen of omdat de eigenaar zelf de beslissing over leven/dood niet wil maken.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:18

De worst lijkt mij een beter alternatief dan jaren van hand tot hand gaan omdat iedereen denkt het paard "beter" te kunnen gaan maken.
Terwijl er maar een handje vol mensen zijn die dat echt kunnen ipv die hobby prutsers.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 21:19

Mensen,

Bedankt voor jullie goede raad, sommige zal ik ter harte nemen.

Ik heb dit topic geopend voor adviezen, niet voor ongezouten meningen.

Twijfel je aan mijn rijkundigheid? Prima! Twijfel je aan mijn kennis? Ook best..
Maar wees sportief, en speel dit niet op de man of op het paard.

Het is mijn keuze.

Ik heb de juiste mensen om mij heen, contact met de juiste mensen.

Dus verzoek ik jullie, kom met goede adviezen. Maar laat je ongezouten mening achterwege, ik heb daar geen behoefte aan.
Wil je graag discussiëren? Open je eigen topic, bedankt!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:09

ik ben benieuwd wat je gaat doen TS :D

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:26

Heb je ondertussen beslist ts?

Ben je nog eens terug geweest?

Stiekem toch wet nieuwsgierig!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:45

Als je doel is rijden: niet doen
Als je doel is tutten/vrijheidsdressuur/lange lijnen etc: doe het vooral wel!

Het is maar net wat je zelf wilt. Maar wat als je het paard op de foto laat zetten, helemaal na laat kijken en ze blijkt dus iets ernstigs te hebben. Dan ben je je geld kwijt en je paard...

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:22

Veraaaaah schreef:
Het is maar net wat je zelf wilt. Maar wat als je het paard op de foto laat zetten, helemaal na laat kijken en ze blijkt dus iets ernstigs te hebben. Dan ben je je geld kwijt en je paard...

En daarmee even terugkomend op mijn eerdere post in dit topic.
Ik vind dat dus een taak voor de huidige eigenaar. Paard laat kennelijk gedrag zien wat het eerst niet had.

Dan probeer je dat eerst in de 1e lijn op te lossen: instructie, zadelmaker, gebit, hoefmid, fysio.
Als dat allemaal niet helpt, of niet afdoende, ga je naar de 2e lijn, ofwel een goede kliniek. Kreupelheidsonderzoek, controle hals en rug, baarmoeder, eierstokken. Evt. voorrijden om te laten zien wat het probleem is.
Het zal niet de eerste merrie zijn die onhandelbaar wordt door cystes op de eierstokken.

N.a.v. bericht van TS begrijp ik dat de 1e lijn al niet volledig doorlopen is, laat staan de 2e lijn. Zonder die informatie zou ik er dus ook niet aan beginnen.
Laat de huidige eigenaren eerst zelf maar eens fatsoenlijk onderzoek doen naar de gezondheid van hun paard.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:15

Update!

Ik ben afgelopen dinsdag weer heen geweest.
Ze had een paar dagen gelopen, dus dat was fijn!

Na even te hebben gelongeerd hebben we weer opgezadeld.
Mijn stalgenootje had de longe vast, wij kennen elkaar goed, dus dat leek een handige combinatie.

Ik ben opgestapt en we hebben eerst veel gestapt, even het paard in kaart brengen.
Ze in snel ongeduldig en eist 100% aandacht. Ook wordt ze wat narrig als je haar wat meer bijvraagd (wat meer druk op de teugels dus) Paard loopt wel snel fijn nageefelijk.
Toen wat gedraafd. Dit ging ook goed. Paard heeft 1x 2 kleine bokjes gegeven, mijn stalgenoot had haar gelijk kort en stuurde haar weer naar voren en ik zocht snel weer de ontspanning op.
Deze bokjes waren niet uit narrigheid of valsigheid. Ze verveelde zich en probeerde mij uit te testen.

Kortom, eigenlijk heerlijk gereden.

Maaaar, het paard heeft een wolfstandje, en ik was van mening dat die er eerst uit moest voordat ik haar koop, of dat de eigenaar de prijs iets verlangen om mij in die kosten tegemoed te komen.
Helaas zijn zij dit niet van plan.
Mijn motto hierin is. Een paard met een risico kopen is tot daaraantoe, maar ik ga geen paard met een al gebleken gebrek kopen. ( Ik hoor hier mensen denken, ja, dat is toch wat je kan verwachten met een paard met een verhaal? Ja dat klopt, maar dit is een gebrek wat bekent is en de rest van de eventuele gebreken niet. )


Maar ik heb gister een berichtje van de eigenaar gekregen dat ze haar zelf houden en haar naar de tandarts sturen. Ze gaan zelf vol met haar aan de slag.

Dus puntje bij paaltje geen keuze hoeven maken. :Y)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:44

dat neemt dan een speciale wending zeg.

dacht dat ze namelijk zelf er niet op durfden te rijden oid :') :') :') :o :o

of zouden ze ook op bokt zitten :7 :7 :Y) :Y)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:46

Ketaki schreef:
dat neemt dan een speciale wending zeg.

dacht dat ze namelijk zelf er niet op durfden te rijden oid :') :') :') :o :o

of zouden ze ook op bokt zitten :7 :7 :Y) :Y)

Misschien zag/voelde ze afgelopen dagen wel een vooruitgang ten opzichte van eerder?

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:11

Waar ik me over verbaas is dat TS zo ingewikkeld doet over een wolfstandje. Dat is toch geen gebrek :')

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:17

Wendy schreef:
Waar ik me over verbaas is dat TS zo ingewikkeld doet over een wolfstandje. Dat is toch geen gebrek :')


Ik dacht hetzelfde.

Potentieel levensgevaarlijk gedrag is geen probleem, maar een wolfstandje is onoverkomelijk? }:0

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:19

Op zich is een wolfstandje niet zo erg, maar het kost wel wat geld om die te laten verwijderen. Als het dier zelf al veel 'probleempjes' heeft, dan snap ik best dat ze dan graag een prijsverlaging wilt. Of de eigenaren moeten het eerst zelf oplossen voor de verkoop, waarbij ze netto net zo goed in prijs kunnen verlagen.