nagevelijk in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

nagevelijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 21:31

hi, mijn paard vind het erg lastig of eigenlijk doet ze het helemaal niet om in galop nagevelijk te gaan/ zakken. op de linkerhand houd ze de linkerkant ook vast,
ik stap en draf gaat het verder wel gewoon keurig, dus mijn vraag is of iemand tips heeft


_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: nagevelijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:36

Trainen trainen en nog eens trainen. Gewoon rustig blijven vragen, hetzelfde als wat je in stap en draf ook doet. Kleine stukjes en belonen.
Je paard drukt zijn rug weg, vindt het waarschijnlijk moeilijk deze bol te maken, in balans te blijven en jou ook nog eens te dragen.
Herkenbaar probleem, mijn paard heeft hetzelfde gehad. Maar door blijven trainen en rustig vragen, gaat het nu super!
Probeer korte stukjes te galopperen, hij zal het in het begin moeilijk vinden om het langer vol te houden, dit kan je steeds verder uitbreiden :)

♥♥♥♥♥

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: nagevelijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:43

Heel veel oefenen, gewoon doen wat je in stap en draf ook doet en vergeet vooral je buitenteugel er aan te houden zodat hij niet stiekem over de schouder kan weg lopen.

Ik rij zelf een een Fries en die staan er om bekend om lekker in hun eigen houding te lopen. Het was voor mij dus ook erg moeilijk om haar ook in galop lang en laag te kunnen laten galopperen. Inmiddels loopt ze in galop volledig over de rug met (als het moet) haar neus over de grond.

The smell of earth after rain!

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: nagevelijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:29

Als je vastloopt met dit soort dingetjes raad ik eigenlijk altijd aan ff hulp te vragen aan bijv een instructrice, ik kan het paard namelijk zo niet zien lopen en dus het probleempje niet zien... zorg eerst dat ze goed voorwaarts neerwaarts loopt, dus lekker over de rug en relaxed. Dan kun je wat spelen met stelling, wendigen rijden. Dit opbouwen van stap naar galop, dit is echt niet binnen 1 keer rijden opgelost hoor! En het belangrijkste; speel tijdens de wendingen met je buitenteugel, zo zal ze de buiging waarschijnlijk aannemen EN onthoud; zodra zij loslaat laat jij ook los! Zo beloon je haar en zullen de korte mooie stukken steeds langer worden *\o/*

Negativity
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:42

Het is handig dat je je paard laat nakijken door een osteopaat, om zeker te weten dat alles in orde is. Ik neem aan dat aangezien je alleen in de galop problemen hebt, draf enz. wel goed gaat? Dan lijkt het me niet dat ze moeite heeft met buigen in de nek. Begin eens met longeren met longeerhulp, of dat helpt. Onder het zadel veel stelling vragen, inbuigen, schouderbinnenwaarts en voltes. Succes!

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Re: nagevelijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:37

galoppeert je paard wel actief genoeg? Hiermee bedoel ik, gebruikt hij tijdens de galop zijn achterhand voldoende.
Mijn paard deed dit niet (komt zelfs van viertaktgalop) en als ik hem actief hou achteraan komt hij wel vanzelf.
Je paard kan zijn rug niet bolmaken en dus nageven als zijn achterhand niet voldoende onderin komt, dus niet voldoende actief is


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: nagevelijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:11



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers