Hoe moet ik het aanpakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Hoe moet ik het aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:12

samen doen dan bouw je een sterke band op.

karen5
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-11-16

Re: Hoe moet ik het aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 17:00

Ja klopt dat er inderdaad een risico is als ik het zelf ga doen aangezien hij een wazig verleden heeft om het maar zo te zeggen. Maar hoe hij nu overkomt met het zadel en met singel en alles is die vrij relax. Ook als ik over hem heen hang doet die vrij weinig. Enige wat die eigenlijk doet is een pasje opzij dus vandaar dat ik erover nagedacht heb om het zelf te gaan doen met hulp en als het echt niet lukt inderdaad diegene wat me helpt het overneemt maar ben van mezelf een doorzetter en geduldig. Daarbij hoeft het ook niet van mij binnen een maand allemaal klaar te zijn.

Heb zelf stage gelopen op stallingen waar zadelmak werd gemaakt en heb zo een beetje wat ervan meegemaakt. En het is hoe je zegt je weet niet wat met je paard gebeurt en dat vind ik een groot voordeel van als je het zelf kunt doen met hulp.


Dankjewel voor jullie reacties allemaal hihihi!:)

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Hoe moet ik het aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:11

Kijk wel goed uit wie je erbij haalt! Ik had met mijn vorige paard advies van een vriendin gekregen. Ik moest meneer X vragen, had jaaaaaren ervaring. Paard werd er 3 weken op stal gezet (bij fokker altijd in de wei gestaan) en na 3 weken in een keer uit de box in de open wei aan de longeerlijn. Goh, dat lukte niet... Man heeft het 2x geprobeerd en vond het paard niet deugen. Op de manege een vriend met zijn vriendin erbij gehad te helpen. Die sloegen hem en wilden juist dat hij ging steigeren zodat ze hem op zijn rug konden trekken. Dus toen ben ik zelf maar gewoon bezig gegaan zonder hulp. Niet de makkelijkste weg, maar die andere twee opties waren ook niets. Dus hulp erbij, kan prima, maar weet wel met wie! En zelf doen zou ik zeker voor kiezen. Als je hem weg brengt, weet je ook niet wat ze ermee doen. En hij is voor jou bedoeld, dus zeker zelf doen, maar dan liefst met een beetje hulp. Succes!

Sevillana
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:30

Ik zou zeker voor optie 1 gaan :)

Eigenlijk draait het gewoon om tijd en geduld. Lekker veel grondwerk doen en niet overhaasten!

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:40

happypaardje schreef:
Ik zou voor de eerste optie gaan. Op die manier ben je zelf bij het proces betrokken, leer je meteen je paard goed kennen en welke mogelijke valkuilen er voor jullie zijn. Bovendien leer je dan ook zelf hoe het proces van beleren kan gaan, een eventuele volgende keer kan je daar ook weer profijt van hebben.


Precies wat ik dacht. Zo kunnen jullie samen groeien en leren van/met elkaar en jou voorkeuren uitspreken over de manier van rijden, omgang etc. Veel succes!

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:55

Waarom geen combinatie. Dus eerste paar keer door een prof bij je thuis rijden. Heb je voldoende vertrouwen dan zelf met hulp erop gaan

BE_STABLE
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:06

Ik weet niet of je al iets fijns gevonden hebt, maar het kan erg uitmaken voor jouw paard. Wij kiezen er meestal voor om op locatie te komen zodat het paard in zijn eigen omgeving is en de eigenaar meegetraind wordt en ze daarna samen verder kunnen :)

Hoop dat jullie een fantastische start kunnen maken je bent altijd welkom bij ons!

Groetjes Michelle