Vast gelegen in stal en wil nu niet meer rechts aangaloperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Vast gelegen in stal en wil nu niet meer rechts aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 11:24

Hallo bokkers,
Ik had een vraagje. Half december heeft mijn paard na het rijden een keer vast gelegen in stal. Ik ben hier zelf niet bij geweest maar ze vertelde dat ze een rare draai maakte. De week erna heb ik rustig aan gedaan. Toen ik weer ging rijden wilde mijn paard niet meer in de rechtergalop aanspringen. Meerdere keren geprobeerd maar ze deukt haar rug weg en springt dan verkeerd aan.
Ik heb toen de fysio en zadelmaker er bij gevraagd fysio voelde wel wat blokkades heeft dit los gemaakt. En zadelmaker zag eigenlijk geen problemen vanuit het zadel. Maar nu wil mijn paard nog niet goed in dw rechtergalop aanspringen.
Hebben jullie tips?


Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vast gelegen in stal en wil nu niet meer rechts aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:25

Heb je les?

Lijkt mij dat de blokkade nog niet weg is van die rare draai..wellicht een wervel verschoven oid? misschien een osteopaat erbij halen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Vast gelegen in stal en wil nu niet meer rechts aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:27

Ik zou een osteo er bij halen. Kan zijn dat het opnieuw niet goed zit ondanks dat de fysio er ook naar gekeken heeft.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Vast gelegen in stal en wil nu niet meer rechts aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 11:32

Ja ik heb les. En daarvoor sprong ze wel goed aan. Na de behandeling sprong ze een dag goed aan en daarna niet meer. Ook aan de longe springt ze goed aan.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Vast gelegen in stal en wil nu niet meer rechts aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:36

Dan zou ik er zeker aan denken dat het toch weer niet goed zit.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

mystery1980
Berichten: 4220
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:39

Ik zou er dan toch eens door een goede dierenarts naar laten kijken die kan ook foto s maken enzo de osteopaat/fysio niet. Misschien zit er toch nog iets niet goed.

Edit: lees net dat ze het even na de behandeling wel goed doet en aan de longe ook. In dat geval is het misschien een kwestie van aansterken en zou ik even overleggen, misschien heeft ze nog een behandeling nodig of moet je het eerst onbelast sterker maken.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers