Paard stopt op jumping

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:37

Misschien kan je een keer proberen vanaf nul opnieuw te beginnen? Echt eerst de basis zodat het paard je vertrouwt, en dan misschien vrijspringen ofzo? Dan weet je meteen of het paard springen gewoon niet leuk vindt, of dat er toch iets mis is met het tuig.

Edit: Misschien vindt het paard springen op zich niet zo erg maar is het gewoon de stress?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:43

Ben het eens met MoppieFilou. Even terug naar het begin? Balkjes, klein stukje van de grond, laag kruisje, laat stijltje en zo weer opbouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:47

MoppieFilou schreef:
en dan misschien vrijspringen ofzo? Dan weet je meteen of het paard springen gewoon niet leuk vindt, of dat er toch iets mis is met het tuig.


Daar haak ik toch even op in. Mijn merrie is gek op springen, begint al te stuiteren als er hindernissen in e bak staan. Maat vrijspringen heeft ze, na 4 jaar, vorige maand voor het eerste gedaan. Eerder heel vaak geprobeerd, maar ze weigerde alles. Ging nog eerder tussen de staander en het hek door dan over ene kruisje van 40cm. Die durfde gewoon niet zonder een mens.
Dus pas op met die conclusie. Vrijspringen lijkt mij zeker een goed idee, maar niet alle paarden vinden dat even leuk/durven dat ook. :)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:55

Heleen_8 schreef:
Sorry voor de late reactie. Dankjewel allemaal om zo eerlijk jullie mening te zeggen :) Mijn ogen zijn wel opengegaan en ik besef dat dit inderdaad niet goed is zowel voor het paard als voor mezelf.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik er voorlopig niet meer mee op wedstrijd ga want ik raak niet uit die negatieve spiraal van pushen. Ik heb al verschillende keren met de eigenaar gepraat maar het dringt niet tot hem door. Ik ga er mijn lesgever nog eens een periode mee op wedstrijd laten gaan. Als dat niet lukt hou ik er gewoon mijn handen vanaf of rijd ik ze enkel nog dressuur. Misschien dringt hij wel tot de eigenaar door. Waarschijnlijk wordt ze dan toch niet meer verkocht want hij wil er teveel geld van. Ik laat nog iets horen hoe het afloopt.


Heel mooi dat je je dit als doel stelt, zo kan je het voor jezelf in ieder geval goed afsluiten, indien dat inderdaad nodig blijkt.

Ik heb destijds niet de eer aan mezelf kunnen laten en dat blijf je meedragen. Voorkom dat!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers