Paard stopt op jumping

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:09

Misschien wil het paard wel niet springen, waarom word het paard dan kosten wat kost gedwongen om te moeten springen...

Ga lekker wat anders doen met dit paard ipv springen


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:14

Ik denk dat het niet eerlijk is om van dit paard te verlangen dat ze blijft springen.
Ze probeert jullie iets heel hard duidelijk te maken. Jammer dat de eigenaar er niet voor open staat.
Ik vind het enerzijds heel knap dat je blijft volhouden; anderzijds zou ik het in het belang van het paard niet doordrukken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:22

Je zegt dat ze met het oefenparcours makkelijker springt omdat je dan mag inspringen in het parcours...

Wat gebeurt er als je niet in springt maar alleen in rijd en het springen voor het parcours bewaart?

Als het aan het zadel zou liggen zou ze nergens springen en thuis en het inspringen doet ze wel, dus dat lijkt mij niet :n

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:29

Waarschijnlijk maakt het allemaal niks meer uit, wat je ook doet. Je hebt nu eenmaal paarden die het in het parcours niet meer doen. Dat is sneu, vervelend, lastig - en onze ervaring is dat er meestal niks meer aan te doen is. Het paard is ook niet te verkopen, want die krijg je terug.

Er zijn twee mogelijkheden: het paard wordt voor weinig geld verkocht aan iemand die dit soort paarden weer aan de gang kan krijgen. Maar meestal gaat het daar ook mis en dan komt ie in de handel terecht. Moet je niet niet willen. Vertel dat maar aan de eigenaren. Het leven is hard. Als ze paarden willen blijven verkopen en hun naam hoog willen houden moeten ze bij deze hun verlies nemen.

Andere mogelijkheid is omscholen tot basisdressuur/recreatiepaard. En dan verkopen met het verhaal er bij. Eerlijk. Korte termijn verlies, lange termijn winst. En beter voor het paard.

En voor jezelf: er zijn meer eigenaren.
Neem jezelf serieus, als deze mensen jou liever laten verongelukken dan dat ze een verstandige keus maken, zijn ze jou niet waard.

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:46

Ik snap dat dit allemaal lastig is.
Maar sluit pijn uit, zadel, chiropractor etc.

Misschien eens op oefenparcour gaan en vragen of je gewoon een lage hindernis waar ze overheen kan stappen mag doen. En dan er gewoon in stap over gaan. Probeer je voor die tijd lekker te ontspannen. Ga gewoon lekker stappen zodat het paard ook minder druk voelt. Ontspannen en houding gewoon netjes. En als ze er overheen is gestapt gewoon overdreven goed belonen.

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:11

Jijzelf zit tussen 2 vuren in. Probeer de volgende keren te starten in een minder aangeklede en tevens grote bak. Kies ervoor om, zelfde parcour, flexibel te starten, dus eerst lager. Tevens alles H.C. starten, jijzelf ervaart dan geen druk. Losrijden dressuurmatig en slechts een paar sprongen op voorterrein. In het springparcour het basistempo een tikkeltje hoger/ druk je hakken meer uit. Voorbeelden van simpele parcoursen, Daarlerveen en Exloo. Bovenstaand is geen garantie, er zijn nu eenmaal paarden/ omstandigheden waardoor het niet meer lukt.

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:18

Kendra schreef:
Waarschijnlijk maakt het allemaal niks meer uit, wat je ook doet. Je hebt nu eenmaal paarden die het in het parcours niet meer doen. Dat is sneu, vervelend, lastig - en onze ervaring is dat er meestal niks meer aan te doen is. Het paard is ook niet te verkopen, want die krijg je terug.

Er zijn twee mogelijkheden: het paard wordt voor weinig geld verkocht aan iemand die dit soort paarden weer aan de gang kan krijgen. Maar meestal gaat het daar ook mis en dan komt ie in de handel terecht. Moet je niet niet willen. Vertel dat maar aan de eigenaren. Het leven is hard. Als ze paarden willen blijven verkopen en hun naam hoog willen houden moeten ze bij deze hun verlies nemen.

Andere mogelijkheid is omscholen tot basisdressuur/recreatiepaard. En dan verkopen met het verhaal er bij. Eerlijk. Korte termijn verlies, lange termijn winst. En beter voor het paard.

En voor jezelf: er zijn meer eigenaren.
Neem jezelf serieus, als deze mensen jou liever laten verongelukken dan dat ze een verstandige keus maken, zijn ze jou niet waard.


Mee eens, hier heb ik verder niets aan toe te voegen.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:28

Als het paard met moeite (of niet) 90 centimeter rond kan komen en ook niets ziet in Eventing dan lijkt een carriere over de hindernissen niet zo voor haar weg gelegd. Wat anderen ook al zeggen: als ze al verkocht wordt dan is ze met 3 weken weer terug.

Kan ze nog een leuk dressuurproefje lopen? Paar dressuurwedstrijdjes starten en verkopen als recreatiepaard/basis dressuurpaard voor iemand die bijvoorbeeld een eerste paard zoekt.

Verkopen als springpaard gaat niet zo lukken als ze op haar 10e nog geen oefenparcoursje rond kan komen.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:28

Zoolgangster schreef:
Kendra schreef:
Waarschijnlijk maakt het allemaal niks meer uit, wat je ook doet. Je hebt nu eenmaal paarden die het in het parcours niet meer doen. Dat is sneu, vervelend, lastig - en onze ervaring is dat er meestal niks meer aan te doen is. Het paard is ook niet te verkopen, want die krijg je terug.

Er zijn twee mogelijkheden: het paard wordt voor weinig geld verkocht aan iemand die dit soort paarden weer aan de gang kan krijgen. Maar meestal gaat het daar ook mis en dan komt ie in de handel terecht. Moet je niet niet willen. Vertel dat maar aan de eigenaren. Het leven is hard. Als ze paarden willen blijven verkopen en hun naam hoog willen houden moeten ze bij deze hun verlies nemen.

Andere mogelijkheid is omscholen tot basisdressuur/recreatiepaard. En dan verkopen met het verhaal er bij. Eerlijk. Korte termijn verlies, lange termijn winst. En beter voor het paard.

En voor jezelf: er zijn meer eigenaren.
Neem jezelf serieus, als deze mensen jou liever laten verongelukken dan dat ze een verstandige keus maken, zijn ze jou niet waard.


Mee eens, hier heb ik verder niets aan toe te voegen.



ben het helemaal met bovenstaande eens,

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:48

Geef het op! Zeker als het invloed heeft op jouw dagelijkse mentale gesteldheid!

Ik heb jarenlang volgehouden bij mensen waar ik het nooit goed genoeg kon doen. Ik mocht niet op buitenrit met een jong paard, samen met een paard dat verkeersmak was, want ik kon zogenaamd niet goed genoeg zitten. Ik mocht niet met een jong paard meedoen aan een competitie, omdat ik geen ervaring had en niet goed genoeg kon rijden, daarvoor werd een andere ruiter gezocht. Intussen werd er wel van alles van mij verlangd (met name mentaal). Vaak genoeg gezegd dat ik er mee wilde stoppen, dan hoorde ik weer: "En waar denk je dat je het beter gaat vinden?"

Als ik jouw verhaal zo hoor, TS, kan je een heel aardig potje rijden als je dit moeilijke paard thuis toch lekker aan het springen krijgt! Dat vind ik persoonlijk een hele overwinning! Daarnaast gooi je je eigen naam ook te grabbbel op deze manier, door constant maar weer dit paard mee te nemen op concours. Er zijn genoeg mensen die er net zo over denken als jij zelf ook doet, of zelfs erger en wat jij doet (weliswaar in opdracht van de eigenaar) zien als mishandeling. Het kan heel goed zijn dat dit gewoon een heel erg slim paard is, ik twijfel gezien het verhaal of er iets lichamelijks is. Ik denk eerder aan een mentale blokkade. Misschien deels beïnvloed door jullie ervaringen uit het verleden.

Ik ben destijds na een flinke ruzie gestopt. Paspoort teruggebracht, geen dag verdriet gehad om het paard waar ik destijds mee op wedstrijd ging. Geen dag verdriet gehad van mijn beslissing en maandenlang gedacht dat ik paard reed omdat ik dacht dat het zo hoorde. (door die mensen)
Na drie maanden kreeg ik in korte tijd twee tips. Iemand hier op Bokt zocht een paard, daar heb ik mijn plezier weer teruggevonden in het rijden. Ik kreeg alle gelegenheid om weer het vertrouwen in mezelf terug te krijgen. Ik moest vooral doen wat ik leuk vond! Ik vroeg weer een startpas aan, had veel successen met dit paard tot deze werd verkocht. Ik heb daar ruim twee jaar gereden, ben nog steeds goed bevriend met deze Bokker. Later ben ik ergens anders gaan rijden. Hier zit ik alweer ruim 3 jaar, paarden worden niet verkocht. Ik mag alles wat ik wil, krijg auto en trailer zo mee. Ik heb een heel goed paard. We krijgen een binnenbak aan huis, er wordt wat gefokt, wat aangekocht... De komende jaren hoef ik me daar nog niet te vervelen zeg maar...
En het belangrijkste van dat alles: Ik moet vooral doen waar ik me goed bij voel en waar ik plezier in heb.

Hoezo kon ik het nergens beter krijgen? Ik heb sinds die mensen toch twee fantastische plekken gevonden...

Laat je niet manipuleren! Je kán het elders beter krijgen!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:22

Ik vind die tip van niet In springen en gelijk in de ring eigenlijk wel een goede! Lage hindernis natuurlijk. Miss van te voren even met de jury over leggen dat je 2x springt in die bak en direct een parcour erachter aan doet. Zeker met een oefenparcour moet dit kunnen

Naomie

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:27

Wanneer het paard met het inspringen gewoon springt en zodra ze de ring ingaat weigert dan kan de oorzaak ook zijn, weg van andere paarden of toch jouw zenuwen. Misschien denk je niet nerveus te zijn maar een spiertje te gespannen bij jou voelt het paard.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:34

Ik zou een ander paard hiervoor pakken en met dit paard een andere discipline proberen.

tengeltje11
Berichten: 7078
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:42

ik denk idd dat iets haar triggert om niet te springen.

jij verwacht (mss onbewust) al problemen bij het binnenrijden van de ring.
je paard pikt dit perfect op en hop,weigert.

want waarom zou ze andere thuis,bij het inspringen,.... allemaal wel mooi springen en enkel daar niet?
dat houdt geen steek.

ik zou idd oefenwedstrijden rijden en vragen of je gewoon tussen de hindernissen met rijden zonder te springen.
laat ze ontspannen rijden in zo'n situatie,ontspan zelf ook en als je voelt dat alles lekker soepel loopt,neem eens in een drafje een laag sprongetje,totaal onverwacht.
leg er vooral geen druk meer op,maar maak het leuk,voor jullie beiden.

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:06

Ondanks alle rijtechnische tips wil ik vooral nog even aanhalen wat Janine zegt: laat je niet manipuleren!
Er is misschien niet direct een ander 'adres' voor handen maar laat het rijden vooral leuk blijven? Als het niet meer gaat, ondanks je doorzettingsvermogen en alle andere tips, laat het dan voor wat het is en zoek rustig verder naar een ander paard waar de eigenaar je wel serieus neemt.

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:48

Als ze thuis en op het oefenterrein wel alles netjes springt, denk ik niet gelijk aan iets lichamelijks. Of ze moet het bijv vooral bij oxers doen waar ze zich meer voor op moeten rekken. En ook niet direct dat ze er geen zin in heeft, want dan wil ze thuis ook niet springen. Ik denk dat je probleem vooral in eigen spanning zit. En das niet zo gek, want je komt in een vicieuze cirkel dat jij al denkt dat ze stopt of gaat stoppen en dit patroon herhaalt zich dan. Onbewust rijd je waarschijnlijk anders, ga je niet zo lekker mee in de sprong bijv, half in je achterhoofd dat ze ook wel eens kan weigeren. Ik zou samen met je lesgever kritisch kijken en eens een parcours filmen. Wat zie je dan. Wil ze niet? Of blokkeert ze? Is ze bang? Wat gebeurt er in het paard op het moment dat ze gaat weigeren. Vergeet ook niet dat voorzichtige paarden een enorme hekel hebben aan balken raken. Sommige hebben veel kwaliteit en springen alles, maar een heel aantal verwacht van de rijder leiding en hulp. Kom jij wel goed uit bij de sprong bijv? Kan goed zijn dat je bij minder voorzichtige paarden ermee weg komt dat je net verkeerd uitkomt of dat ze zelf afstanden inschatten, maar een echt voorzichtig paard wat leiding nodig heeft verliest dan snel vertrouwen en doet het niet meer. Ook hard over de hindernissen gaan past hier wel bij, snelheid zie je vaker bij paarden die weinig vertrouwen hebben in de sprong en het op die manier proberen op te lossen. Misschien is het niet zo gek om je lesgever er een poosje mee te laten rijden. Neem aan dat hij net wat meer ervaring heeft en het vertrouwen misschien makkelijker herstelt. En dan bedoel ik echt niet dat jij niet kunt rijden! Maar die cirkel, die moet je nu zien te doorbreken. En hoe langer ze door kan gaan met weigeren, hoe moeilijker dit patroon te doorbreken is.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:13

Aangezien de 1e peesblessure pas is opgemerkt na test van potentionele koper, kan je helaas niet uitsluiten TS dat er nog iets sluimert. Of je zoekt tot de bodem uit wat er evt.aan het paard mankeert voor je het dusdanig belast. Of je belast het paard niet meer. In mijn ogen zijn dat de enige opties. Mocht het wel aan het koppige karakter van het paard liggen. Dan is het helemaal oneerlijk om het als wedstrijdpaard te willen verkopen. Het is als mens lastig te begrijpen maar helaas niet alles is "maakbaar". Misschien is dit de boodschap die jij als TS moet zien over te brengen aan de eigenaar. En soms is de dood minder pijnlijk dan overvraagd worden met een lichaam die dat niet aankan. Een paard kan zulke mooie papieren hebben om een springpaard te lijken. Maar uiteindelijk zegt het niks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:23

Kan het geen onderhuidse spanning van jou zijn? Je gaat er mogelijk al van uit dat ze niet gaat springen. Dat voelen ze haarfijn aan.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:30

Ik zou met dit paard geen wedstrijden meer springen, blijkbaar vind ze het niet leuk.
En als ook eennog prof ruiter zegt dat het niet gaat lukken lijkt het mij niet dat jij te snel opgegeven hebt.
Verkoop het paard als recreatie/dressuur paard en vertel er duidelijk bij wat er op spring wedstrijd gebeurd.

Mijn merrie schoot in het begin nog wel eens langs een hindernis maar met de stem aanmoedigen en bij de echt enge hindernissen een tikje op de schouder is dit nu helemaal over.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:02

Het lijkt erop dat ze goed verpest is op die vermaarde springstal, waar ze dat varkentje wel even zouden wassen. Misschien zeg ik nu sel iets heel doms, maar aangezien de eigenaar ervan overtuigd is dat hij een springpaard heeft, denk ik dat het paard een goede bloedlijn heeft. Kan ze dan niet ingezet worden voor de fokkerij? Met haar peesblessure als verklaring voor het feit dat ze geen wedstrijden heeft gewonnen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:12

Jacquel schreef:
Het lijkt erop dat ze goed verpest is op die vermaarde springstal, waar ze dat varkentje wel even zouden wassen. Misschien zeg ik nu sel iets heel doms, maar aangezien de eigenaar ervan overtuigd is dat hij een springpaard heeft, denk ik dat het paard een goede bloedlijn heeft. Kan ze dan niet ingezet worden voor de fokkerij? Met haar peesblessure als verklaring voor het feit dat ze geen wedstrijden heeft gewonnen.


Zo denk ik er inderdaad ook over Jacquel... Maar kennelijk heeft de eigenaar gevoelsmatig ook nog iets te bewijzen tegenover de rest van de wereld en gebruikt hij TS daarvoor. Althans, dat is hoe ik het zie.

Ik ken gelukkig maar weinig mensen die zo met hun paarden omgaan, wanneer een paard zo duidelijk iets laat merken.

En ik kan me indenken (ook door persoonlijke ervaringen met mijn huidige paard) dat TS er zelf ook mee te maken heeft. Ervaringen uit verleden + TS voelt zich er slecht bij dat het paard zo niet verkocht kan worden = geen lekker gevoel in de wedstrijd. (je weet wat er komen gaat, dus gaat er naar rijden).
Wil je dit testen, laat je iemand anders die goed kan rijden (en zich niet laat beïnvloeden door de verhalen) er eens mee een wedstrijd springen. (weet niet of dat in België ook kan, hier in Nederland kan je als je lid bent van de KNHS BB meerijden toch? En voor een luttele 15 euro heb je een startpas voor een dag)

Maar uit andere ervaringen weet ik ook dat dit soort manipulaties vaak voort komen uit persoonlijke onzekerheden van betreffende personen. Ze doen het niet bewust, maar willen wel graag het gevoel hebben controle over je te hebben. In dit geval heeft de eigenaar andere paarden staan, maar mag TS ze niet rijden omdat dit paard nog niet verkocht is. Eigenaar heeft zichzelf daar trouwens ook mee, neem aan dat hij hier op dit moment ook geen plezier aan heeft. Maar zal dit zich niet realiseren, vermoed is.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:18

Ik was echt even verbaasd aan het lezen, want wat jij beschrijft is exact het verhaal van een merrie die ik een lange tijd verzorgd hebt, ook met een koppige en hardhandige eigenaar. Deze merrie bleek later HKO te hebben, maar zelfs na die diagnose werd dat paard nog regelmatig mee naar wedstrijd gesleurd, geen succes uiteraard. Paard is nu 15 jaar en pas sinds 3 maanden heeft de eigenaar het opgegeven en mag de merrie "genieten" van haar pensioen. Paard is helemaal gebroken, maakt moeilijk connectie met mensen. Ik kom nog iedere dag langs de wei en krijg vaker wel dan niet de tranen in de ogen als ik dan terugdenk aan de tijd dat het nog een dartele twenter was, zich van geen kwaad bewust.

Ik kan je jammer genoeg dus maar 1 raad geven: wegwezen. Deze eigenaar gaat niet opeens het licht zien.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5541
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:28

Voor de springsport is het heel belangrijk dat een paard met plezier springt. Niemand wil een paard kopen die je er overheen moet dwingen. Daar kom je nooit ver mee en dat geeft een ruiter ook geen plezier.
Als een paard eenmaal heeft geleerd om te stoppen is het steeds moeilijker om nog op te lossen. Hoe vaker het fout gaat op wedstrijd, hoe meer die gewoonte bevestigd wordt en er niet meer uit te krijgen is. De enige kans kan dan nog zijn met een andere ruiter die een andere rijstijl heeft die het paard toevallig beter ligt, maar als het paard dan weer hetzelfde doet gaat het nooit een paard worden dat commercieel interessant is als springpaard.
Misschien eens de eigenaar een rekensommetje voorleggen, hoeveel het paard nu als recreatiepaard zou opbrengen en hoeveel het paard elke maand aan strooisel, voer en startgeld etc. kost. En hoe weinig die per maand in waarde stijgt als je kijkt naar de leeftijd en hoogte die een paard normaal op die leeftijd zou moeten starten om geld waard te zijn.

Koop mijn boek via je lokale boekhandel of hier: https://www.bol.com/be/nl/p/beestige-dr ... b9a4d5f70d

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:00

Klinkt als mijn paard. Hij was bedoelt voor eventing voor iemand die toen de tijd rijde op de Nederlandse eventing team. Tot dat die heel heftig begon te reageren op springen. Als hij balkjes zag ging ie heel erg stressen, weigeren en alles springen als het 160 was. Maar ja, paard moest het gewoon doen, heel lang heeft ze hem gedwongen met zweep en sporen tot dat hij verkocht is geworden. Lang verhaal kort, ik heb hem gekocht van de tweede eigenaar. En wat kwam er uit? Hij heeft kissing spine en mensen heeft hem gedwongen om daar mee te springen. Helaas heeft ie daar wel nogsteed mentale problemen van.

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

Heleen_8
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-12-17

Re: Paard stopt op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 12:32

Sorry voor de late reactie. Dankjewel allemaal om zo eerlijk jullie mening te zeggen :) Mijn ogen zijn wel opengegaan en ik besef dat dit inderdaad niet goed is zowel voor het paard als voor mezelf.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik er voorlopig niet meer mee op wedstrijd ga want ik raak niet uit die negatieve spiraal van pushen. Ik heb al verschillende keren met de eigenaar gepraat maar het dringt niet tot hem door. Ik ga er mijn lesgever nog eens een periode mee op wedstrijd laten gaan. Als dat niet lukt hou ik er gewoon mijn handen vanaf of rijd ik ze enkel nog dressuur. Misschien dringt hij wel tot de eigenaar door. Waarschijnlijk wordt ze dan toch niet meer verkocht want hij wil er teveel geld van. Ik laat nog iets horen hoe het afloopt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers