Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 08:34

Ik rij al 10 jaar en ben geen talent,eerder Manky dan Anky.Nu merkt ik dat ik het niet leuk meer vindt op de manege.Ik blijf een beetje steken.Ligt absoluut niet aan de manege en lesgever.Maar we hebben ook een hobbelruin en daar ben ook onzeker mee.Nu denk ik erover om tot het voorjaar te stoppen en al mijn energie in onze ruin te steken,dat ik meer vertrouwen in hem krijg en hij in mij.Maar dan heb geen les meer.Hoe denken jullie daarover?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:41

En les met de hobbelruin van iemand anders?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:50

Of gewoon bij heel iemand anders lessen, of een andere discipline proberen?

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:51

En iemand vragen je les te komen geven op jouw ruin?

Je bent toch niet afhankelijk van de manege voor lessen? Veel instructeurs/trices komen gewoon aan huis.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:56

Britta31 schreef:
Ik rij al 10 jaar en ben geen talent,eerder Manky dan Anky.Nu merkt ik dat ik het niet leuk meer vindt op de manege.Ik blijf een beetje steken.Ligt absoluut niet aan de manege en lesgever.Maar we hebben ook een hobbelruin en daar ben ook onzeker mee.Nu denk ik erover om tot het voorjaar te stoppen en al mijn energie in onze ruin te steken,dat ik meer vertrouwen in hem krijg en hij in mij.Maar dan heb geen les meer.Hoe denken jullie daarover?


Ik zou les regelen met je hobbelruin...{wat moet ik daar onder verstaan btw? :+ }

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:59

Klinkt alsof je een andere lesgever nodig hebt. En geen handvol maar een landvol daarvan hoor!

Marktplaats en fb staan er vol mee.

Werkt vaak enorm verfrissend en stimulerend!

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 09:02

Ik beheers de draf en galop.Ik kan dat ook bij ons in de wei en onze ruin is nog fit.Hij is 22 en heeft m zoveel gelopen.Ik weet niet of dat hoog is.Ook is privé les te duur omdat we 2 paarden hebben.Ik wil graag werken aan het vertrouwen tussen ons en het naar buiten gaan.En als dat lukt in het voorjaar misschien met hem naar de manege.Maar rij dan wel al die tijd gewoon de basis.Ik kan wel een F3 proef rijden.Maar zonder plezier naar de manege schiet ook niet op.Ik dacht eerst jullie advies voor dat ik opzeg bij de manege.Wel een lag verhaal nl
troi schreef:
Klinkt alsof je een andere lesgever nodig hebt. En geen handvol maar een landvol daarvan hoor!

Marktplaats en fb staan er vol mee.

Werkt vaak enorm verfrissend en stimulerend!

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:06

Maar als je geld hebt voor de manege, dan kan je toch ook zelf lessen bij iemand? Met 2x per maand les (wat vrij normaal is!) ben je dan echt niet veel duurder uit geloof ik..
Sommige instructeurs komen zelfs voor een half uur al :).

En M is niet absurd hoog, maar ook niet heel laag hoor! Je begint bij B, dan L en dan pas M.
Natuurlijk heeft hij dat niveau nu niet meer, want je moet wel blijven trainen. Maar met trainen zou je denk ik prima nog B kunnen starten

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:11

Zijn ook zat "goedkope" lesgevers in het land. Natuurlijk opletten dat het wel een goede is.
Ik ben zelf ook redelijk goedkoop (15 euro voor 45 minuten prive en 8 euro p/p in een uur groepsles tot 4 man maximaal) maar dat komt omdat ik een goede baan (als instructrice) heb en daarnaast voor lol ook sta les te geven bij mensen thuis. Toevallig allemaal mensen die ongeveer dezelfde problemen hebben als jij tegenaan loopt.

F3, betekend dus dat je de galop aankan (aanspringen, terug rijden en simpel sturen) en aan je toon te merken wordt je weinig uitgedaagd om jezelf en je paard te verbeteren. Wordt er wel eens nieuwe dingen meegenomen in je lessen? Iets moeilijker? Qua sturen, qua lichaam verbeteren van het paard, qua houding van jezelf? Qua voorbereidingen voor hogere F proeven? Of moet je gewoon meehobbelen in de les? En is elke les hetzelfde?

Ben je al in gesprek geweest met je manege hierover?
En anders eventueel een andere manege opzoeken.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:15

Ik zou 1 keer in de 2 weken een half uur gaan lessen aan huis.
Ik denk dat er een wereld voor je open kan gaan ipv de manege lessen.
Vraag in de buurt eens rond wie er bekend staat als goed.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 09:23

Moet eerlijk zeggen dat mijn man privéles niet ziet zitten.De paarden zijn van mij en ook nog een cushing dame.Dus dat wordt te duur.En het paard staat vakantie te houden in de wei en kan dan beter mijn aandacht op hem richten.Maar de groep zal ik ook missen.Als ik dit terug lees heb ik eigenlijk al een beslissing genomen.Mijn man is geen overheersende boeman hoor.Ze geven goed les hoor en altijd anders.Hier veel geleerd.Ook privéles gehad maar 45 euro per uur is te duur.We rijen ook in de wei en soms kunnen we een paar weken niet rijden.Wei te nat.Ik denk dat ik het eerst probeer en kan dan altijd nog iemand zoeken.Moeilijk.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:26

Als je het geld wat je bespaard door te stoppen op de manege niet wilt (of mag) besteden aan privé les vraag ik mij af wat je wilt bereiken met dit topic?

[o]

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:28

Britta31 schreef:
Moet eerlijk zeggen dat mijn man privéles niet ziet zitten.De paarden zijn van mij en ook nog een cushing dame.Dus dat wordt te duur.En het paard staat vakantie te houden in de wei en kan dan beter mijn aandacht op hem richten.Maar de groep zal ik ook missen.Als ik dit terug lees heb ik eigenlijk al een beslissing genomen.Mijn man is geen overheersende boeman hoor.Ze geven goed les hoor en altijd anders.Hier veel geleerd.Ook privéles gehad maar 45 euro per uur is te duur.We rijen ook in de wei en soms kunnen we een paar weken niet rijden.Wei te nat.Ik denk dat ik het eerst probeer en kan dan altijd nog iemand zoeken.Moeilijk.


Priveles aan huis is hier eigenlijk nooit meer dan 30 euro per uur(en ik vind een uur vrij lang voor zoiets intensiefs dus doe altijd een half uur), en je hoeft ze niet elke week te laten komen natuurlijk ;)

Dan kan je je focussen op je eigen paard en toch rustig doorleren :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:34

Ik betaal geen 45 euro hoor voor les. Ik heb geen GP les nodig :)

Ik betaal 25 euro voor een half uur. Een uur is namelijk totaal niet nodig.
Hem warm stappen kun je zelf ook en uitstappen ook.
Dan kun je een half uur echt effectief aan de gang.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Lumi

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:37

Ik betaal hier 25 euro voor een uur les. Zeker als je dat eens per twee weken zou doen dan is dat qua bedrag ongeveer gelijk aan een manege (vaak nog lager zelfs).
Succes met je keuze in elk geval! :)


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:38

Mijn lessen, prive en aan huis, kosten nochtans 50 euro per uur azmay. Dat is erg afhankelijk van welk niveau je nodig hebt. Dus daar kan je denk ik wel een flink stuk op besparen, TS. Gewoon een leuke instructeur die de basis kent en niet perse grand prix rijdt, die zijn meteen al een stuk goedkoper. Dat zal dan tussen de 15 en 25 euro zitten. Dat is misschien nog te doen voor 1 keer om de 2 weken.

Verder moest ik erg lachen om de 'manky' ipv anky. Die ga ik onthouden!

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 09:54

Ik ga toch de manege afzeggen en kijken of ik iemand voor aan huis kan vinden.Bedankt voor jullie advies.AfbeeldingOnze hobbelruin Nappie.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:03

Die ziet er goed uit voor zn leeftijd! Maar instructeur aan huis voor jou niveau hoeft echt niet zo veel te kosten... Die kun je zeker vinden rond de €15-25
Succes

Caresse ... Atlantic VDL x Jus de Pomme B + 4
Anya M2 + 3
verkocht

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:07

Wat een mooi paard! Groot gelijk heb je, hoor. Waarom blijven doormodderen op de manege als de lol er af is. Zeker als je thuis zo'n mooi paard hebt staan.

Leuk dat je op zoek gaat naar instructie thuis. En dat hoeft heus niet elke week. Wie weet waar je uitkomt met je eigen paard!

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:12

Ik zou ook je lekker bezig houden met hem, wat prive les aan huis als dat mogelijk is en verder misschien met hem gaan buitenrijden?

mellen95

Berichten: 735
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: Klarenbeek(nabij apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:15

Zit er geen rijvereniging bij jou in de buurt.
Deze zijn vaak veel goedkoper en je rijdt op je eigen paard in groepsverband.

[o]

Rocamor

Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:39

TS in welke omgeving zit je ongeveer? dan kunnen Bokkers je wellicht een instructeur aanraden?

En kijk eens wat je werkelijk wilt met je paard. Ik heb jarenlang "gewoon engelse dressuurinstructeurs" gehad. Momenteel een dame die de combi Working Equitation, Academische rijkunst en werken aan de hand doet. Wat een verademing. Heb hier zoveel meer lol in.

Rockes <3

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:42

Ik lees net dat je al een besluit genomen hebt wat betreft het stoppen op de manege. Ik denk dat je daarmee een goede keuze gemaakt hebt en als ik jou was zou ik inderdaad kijken of je iemand kunt vinden die aan huis komt. Om jezelf te blijven ontwikkelen is het wel belangrijk om les te hebben, zeker als je aangeeft soms nog wat onzeker te zijn. Je hoeft dan absoluut niet wekelijks een uur privéles te nemen. :)

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 14:13

Ik heb vanmorgen contact gehad met een bokker voor les aan huis.Dat is beter voor mij maar ook voor mijn lieve ruin.Bedankt dat sommige van jullie hem een knappe vent vinden :)

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Tijdelijk stoppen met lessen manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:16

Super dat je een instructrice hebt gevonden! Hopelijk klikt het goed tussen jullie drie! Geniet van jullie weg samen :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers