Langzame pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ssm_ponylove
Berichten: 16
Geregistreerd: 22-08-17

Langzame pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 18:12

Hey ruiters!

Ik heb een verzorgpony die heel langzaam is. Hij is heel werkwillig en braaf alleen is het heel moeilijk om hem voorwaarts te laten lopen. Sinds een tijdje rijdt ik hem met sporen en daar reageert hij al beter op (ik weet hoe ik met sporen moet rijden en heb het hier goed met mijn instructrice over gehad). Ik drijf altijd 1 keer aan, als er dan geen reactie komt nog een keer en als er dan nogsteeds geen reactie komt geef ik een tikje met de zweep. Ook rijd ik veel onvergangen zodat hij beter aan de hulpen wordt.

Ik heb alleen het idee dat het nogsteeds niet helemaal lukt. Heeft iemand misschien nog tips?


Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Langzame pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:17

hoe reageert hij op de teugels? Is hij zacht in zijn mond?

Reed laatst op een paard wat ook heel langzaam was en de hele tijd moest aansporen. En na een tijdje merkte ik waarom; ze hing heel erg aan de teugels. Dus dan hield ik haar tegen van voren, maar zat wel de hele tijd te pushen met mijn zit. Dat is natuurlijk erg tegenstrijdig voor dat beestje..
Dus eerst werken aan het nageeflijk lopen, anders heeft het helemaal geen zin ;p

maar kan bij jou natuurlijk heel anders zijn!

ssm_ponylove
Berichten: 16
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Langzame pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 18:27

Hij is zacht in de mond en loopt nageeflijk. Hij is langzaam aan lange teugel maar ook bij normale lengte van de teugels.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:31

Zo’n type pony heb ik ook gehad.

Hij had een lui karakter (lang hengst geweest), wij hebben toen kort na de aanschaf ook een bloedonderzoek laten doen, dit was in eerste instantie omdat hij merries bleef dekken, daar kwam uit dat hij nog het testosteron had van een hengst, maar via dat bloedonderzoek kwamen we ook achter een van de redenen voor zijn traagheid. Wij hebben daarvoor toen een supplement aangeschaft.
Misschien kan een bloedonderzoek jullie ook vooruit helpen.

Het is in ieder geval goed dat je consequent bent en dat moet je ook zeker volhouden.

ssm_ponylove
Berichten: 16
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Langzame pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 18:38

Wij dachten eerst ook al dat het iets met zijn gezondheid te maken had. Daarom hebben we hem helemaal laten keuren en daar kwam niks uit. Het zit dus echt in zijn karakter. Hij kan hartstikke goed doorlopen alleen is het moeilijk om hem voorwaarts te krijgen maar vooral om hen voorwaarts te houden.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Langzame pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:57

Een bloedonderzoek zit niet standaard bij een keuring in.

Is hij al eens bij de tandarts en osteopaat geweest?

Als je lichamelijke problemen 100% kunt uitsluiten, dan is het inderdaad het karakter. Dan dus stug doorgaan en consequent zijn.


SayaJones

Berichten: 11926
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Langzame pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:04


Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 59 bezoekers