Spanning in een knie hoe kan ik dit oplossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Spanning in een knie hoe kan ik dit oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 07:51

Ik heb een probleem en misschien heeft een van jullie tips hiervoor.
Als ik aan het paardrijden ben dan span ik onbewust de spieren in mijn rechterknie aan waardoor ik niet meer stabiel op mijn paard zit.
Ik doe dit ook met lopen, autorijden eigenlijk de hele dag en heb hier nu dus ook erg last van. Ik ben al bij een fysio onder behandeling voor dit probleem maar misschien hebben jullie ook goeie tips!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Spanning in een knie hoe kan ik dit oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:10

Zit het echt in je knie of ben je aan het compenseren omdat je heup scheef staat oid?
Je fysio zal je toch echt het beste kunnen helpen tenminste als je er een hebt die het totaal meeneemt en niet alleen naar je knie (bovenbeen) kijkt.
In je knie zitten toch geen spieren? het is een gewricht met een heleboel aanhechtingen van pezen en spieren.
Of begrijp ik je niet goed (ben geen fysio natuurlijk)

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:27

justkid schreef:
Zit het echt in je knie of ben je aan het compenseren omdat je heup scheef staat oid?
Je fysio zal je toch echt het beste kunnen helpen tenminste als je er een hebt die het totaal meeneemt en niet alleen naar je knie (bovenbeen) kijkt.
In je knie zitten toch geen spieren? het is een gewricht met een heleboel aanhechtingen van pezen en spieren.
Of begrijp ik je niet goed (ben geen fysio natuurlijk)

Er zitten volgens mijn fysio hamstrings, aanhechtingen van spieren en pezen in de knie en doordat ik hem te ver kan strekken is hij instabiel en dat compenseer ik door een spier aan te spannen die van je bovenbeen naar de binnenkant van je knie gaat waardoor de aanhechting van de meniscus overbelast is |(

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Spanning in een knie hoe kan ik dit oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:02

Ik herken dit (ik ben hypermobiel in mijn knieën en enkels). Wat bij mij helpt is, als ik mijn knie weer vast zet, vijf minuten zonder beugels te rijdenin draf, met bungelbenen. Ook heb ik mijn beugels erg lang, zodat mijn knieën niet te ver gebogen zijn en niet doodklappen bij het lichtrijden.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Spanning in een knie hoe kan ik dit oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:06

mmm zouden zooltjes je niet kunnen helpen? Als je de stand van je voet aan kan passen en daardoor je knie niet verkeerd kan aanspannen?

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Re: Spanning in een knie hoe kan ik dit oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:57

eens een poosje zonder beugels rijden?