Stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HORSEhorse32
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-09-17

Stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 21:34

Mijn maard heeft het heel moeilijk me rechter stelling. Zelfs als ik op de rechterhand rijd dan loopt ze altijd met haar hoofd een beetje naar buiten en op de cirkel doet ze dit ook. Heeft iemand tips waardoor dit beter moet gaan?


Tilmar

Berichten: 3313
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:14

Goed je binnenbeen erbij houden en je binnenhand opzij naar binnen (niet naar je toe).

Een volte openen en sluiten is hier ook een goede oefening voor.
Eerst maak je een grote volte spiraal gewijs kleiner tot 10 meter.
Dan duw je met je binnenbeen het paard weer op de grotere volte, je binnenhand van de hals onderhoudt de stelling.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:20

voltes openen en sluiten, klein stukje hoefslag vervolgen en weer voltes inzetten en die openen en sluiten.. heel veel slangevoltes maken.. zowel in stap als in draf.. klinkt alsof je paard enorm scheef is.

binnenbeen er goed bij, buiten teugel goed begrenzen en binnen ruimte geven door je hand opzij te brengen.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:36

zoals Tilmar zegt buitenhand naar binnen (niet naar je toe). buitenhand op zn plek houden. binnenbeen er aan en met je binnenhand een klein kneepje geven. reageert je paard door zn hoofd naar binnen te doen; gelijk stoppen. pas als hij weer naar buiten gaat een kneepje geven :)

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:07

Rechtrichten!
Je paard zal lateraal linksgebogen zijn. Het zal hem hoogstwaarschijnlijk ook niet alleen zitten in de stelling naar rechts toe.

Heb je les? Ik zou hier namelijk met instructie op gaan trainen:)

Succes!


XkusjesX

Berichten: 44
Geregistreerd: 16-10-16
Woonplaats: Nederland

Re: Stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:37

Ik heb hier ook last van. Rijd een 3.5 jarige welsh merrie. Als we linksom de volte rijden heeft zijn haar hoofd naar rechts (en niet zo'n beetje,maar echt volledig). Deze tips pas ik vaak toe maar dit werkt niet helemaal. Ze gaat alleen nog maar harder trekken naar rechts. Wat nu?

als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, en je zonder haar naar huis moet.
met haar halster in je hand , en je hart vol pijn.
dan probeer je jezelf te overtuigen,
ik mocht niet egoïstisch zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers