Bustrens/watertrens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HORSEhorse32
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-09-17

Bustrens/watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 21:30

Wat zijn de voordelen van een bustrens en van een watertrens? Welk bit past bij welk paard?
Over welk bit zijn jullie tevreden dat van prijskwaliteit meevalt? (Liefst onder 100 euro)


Marye_Esprit
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-01-10

Re: Bustrens/watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:13

Het voordeel van een bustrens tov een watertrens vind ik zelf dat het bit minder vies wordt. Als je een watertrens hebt dan kunnen de ringetjes helemaal door het bit heen draaien. mijn ervaring is dat ze dan viezer worden. Of eigenlijk verspreidt de viezigheid zich meer en is het gewoon lastiger schoonmaken. Daarnaast denk ik ook dat je met een bustrens stabielere/ constanter contact hebt met de paardenmond.

Foster
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Bustrens/watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:28

Een watertrens kan inderdaad wat instabieler zijn, maar soms is het wel ietsje zachter omdat de ringen van een bustrens niet mee kunnen draaien. Het nadeel van een watertrens kan zijn dat de lippen tussen de ringen komen. Maar vaak is het een kwestie van uitproberen wat jouw paard het fijnste vindt.

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Re: Bustrens/watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:58

zoals hier boven ook al word gezegd bus grens ligt stiller in de mond maar verschilt per paard wat hij/zij fijner vind


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers