Ik moet een slofteugel gebruiken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:22

Hoi Resistance,

Ik hoop dat het je lukt om een bijrijdpaard te vinden. Ik vind het echt goed dat je verder kijkt, en vragen stelt bij dit soort dingen. Ik heb wel vaker filmpjes van je voorbij zien komen, en ik denk dat met een bijrijdpaard of ander soort les je heel snel heel erg leuk leert rijden.
Verder heb ik niet echt iets aan je topic toe te voegen, maar ik wilde het even laten weten.

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:27

kwii schreef:
Hoi Resistance,

Ik hoop dat het je lukt om een bijrijdpaard te vinden. Ik vind het echt goed dat je verder kijkt, en vragen stelt bij dit soort dingen. Ik heb wel vaker filmpjes van je voorbij zien komen, en ik denk dat met een bijrijdpaard of ander soort les je heel snel heel erg leuk leert rijden.
Verder heb ik niet echt iets aan je topic toe te voegen, maar ik wilde het even laten weten.



Wat een lief bericht! :) Ik ben zeker verder aan het kijken, inderdaad. Ik heb net ook weer gereageerd op een advertentie voor een bijrijdpaard. Kijken of dat iets uithaalt...

Anoniem

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:57

Grow some balls. Heb schijt aan wat sommige bokkers je proberen op te dringen. Volg in plaats daarvan je hart en kies je eigen weg, wat die ook moge zijn. ;)

En ik vind dat je leuk rijdt en dat bijrijdpaard komt er wel!

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:26

Hoi! Ik heb je topic helemaal doorgelezen en fijn dat je besloten hebt om een bijrijdpaardje te zoeken. Je geeft aan dat je in Rotterdam woont, heb je er ooit over nagedacht om bij de studenten paardijvereniging Marcroix te kijken :o . We rijden één keer in de week op de Rotterdamsche manege.

De paarden lopen max 3 uur verdeeld over de dag en staan een dagdeel buiten, ruime stallen met veel stro en bijzonder veel hooi dus naar mijn idee diervriendelijk. Er is natuurlijk geen wei of iets dergelijks maar ze krijgen in de zomer een aantal weken vrij en wisselen elkaar dan af op de wei in Dordrecht.

Naast de lessen doen we veel leuke dingen zoals buitenritten, ledenweekend en borrels. Heel gezellig en ideaal als je geen verzorgpaard kan vinden maar wel lekker wilt blijven rijden!

Anoniem

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:54

Sorry, maar geen wei vind ik dan nog veel paardonvriendelijker dan dit... Bij ons is dan tenminste nog een wei...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:59

Oei die slof zit heel kort daar. Hij loopt daar ook te duiken, en beetje over het tempo.

Ik vind wel dat jij aanleg hebt, dus een leuk bijrijdpaard vinden moet hopelijk wel te doen zijn!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:02

Ik ben er ook geen giga fan van, maar af en toe gebruik ik wel een slofteugel op mijn bijrijdpaard. Heb er zelf best wel mee zitten klooien eerst, maar doe het nu als volgt: gewone teugel op de gewone manier vasthouden, slofteugel alleen om je wijsvinger (en middelvinger als je dat fijn vind). Zo pak je hem niet per ongeluk te strak maar heb je hem wel fijn vast en kun je hem op een gevoelige manier gebruiken. Zo kun je de gewone teugel netjes op contact houden, terwijl je de slof los hebt.

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:12

Ik weet niet of het haalbaar voor je is om meerdere keren per week te rijden, dan zou lease wel een goede optie zijn misschien. Dat is vaak wat flexibeler zeker als je de enige bent die het paard rijdt. Kan je je eigen planning maken. Of eens gaan rondkijken naar fokkers en handelsstallen in de buurt, die zitten vrijwel altijd verlegen om fijne en gemotiveerde ruiters. Dan zal je onderaan moeten beginnen maar als je laat zien betrouwbaar en fanatiek te zijn opent dat vaak best wat deuren.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:36

Misschien is leasen inderdaad een goede andere optie? Als je daar de mogelijkheid toe hebt. Ik vind je verder netjes rijden dus ook met een bijrijdpaard moet dat zeker lukken. Verder vind ik het echt heel erg naar dat ze je verplichten met een hulpteugel te rijden, denk dat het paard zo echt verpest wordt, het leert nooit fatsoenlijk ontspannen rijden.
Probeer er anders eens met iemand over te praten? En wat je zegt klopt ook wel; als jij er niet op rijdt is er wel iemand anders die hem rijdt met een (veel korte) slof... ):

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:49

Ik wil even zeggen: jeetje wat een mooie accommodatie! Ik wou dat wij zo'n mooie bak hadden. :')

Ik vind dat je netjes zit, je trekt niet en laat je paard in z'n waarde. Het lijkt er wel op alsof je paard op de slof hangt, klopt dit?

Vaak komt dat omdat je met slof minder goed kunt voelen wat er nou eigenlijk gebeurt, gewoon omdat het een deel van jouw rijden wegneemt.

Ik vind je slofgebruik trouwens helemaal niet onvriendelijk en ik denk dat je paard er niet slechter van wordt dat hij er dat ene uurtje per week (ga ik even vanuit) mee gereden wordt.

Zou het een optie kunnen zijn om te beginnen met slof en eindigen zonder slof? Misschien staat je instructeur daar wel voor open.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:09

Resistance schreef:
Zoals ik al zei: ik ben opzoek naar een bijrijdpaard, maar dat is gewoon heel lastig. Zeker omdat ik alleen nog maar manege ervaring heb; de meeste eigenaren schrikken af bij alleen al het horen vallen van het woord "manege". Daarbij is afspraken maken voor mij heel moeilijk, zoals ik al zei. Ik wil wel, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips? Ik wil graag blijven rijden maar waar doe ik dat op een paardvriendelijkere manier dan hier? Bijrijdpaarden zijn in de omgeving hier nauwelijks te vinden (ik woon hartje Rotterdam). Ik heb geen eigen vervoer, alleen een studentenOV. Andere maneges zijn heen optie, die zijn vaak alleen maar paardonvriendelijker.
Ik wil wel, maar hoe dan? -O-


Voor 't geld van je lessen een paardje leasen in NwK ad IJssel? Kan hen aan hun reet roesten of je er in je nakie zonder tuig op gaat zitten (wel een cap in de bak :p). Er heerst ook wel veel die 'hij staakt dus hang er maar wat zwaarder in'-mentaliteit, maar daar ga je zelf al dan niet in mee. Er is altijd nog gezond verstand en als je niet gelukkig wordt van de manier waarop je rijdt; dan moet je er iets aan doen.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:40

Change3x schreef:
Ik wil even zeggen: jeetje wat een mooie accommodatie! Ik wou dat wij zo'n mooie bak hadden. :')

Ik vind dat je netjes zit, je trekt niet en laat je paard in z'n waarde. Het lijkt er wel op alsof je paard op de slof hangt, klopt dit?

Vaak komt dat omdat je met slof minder goed kunt voelen wat er nou eigenlijk gebeurt, gewoon omdat het een deel van jouw rijden wegneemt.

Ik vind je slofgebruik trouwens helemaal niet onvriendelijk en ik denk dat je paard er niet slechter van wordt dat hij er dat ene uurtje per week (ga ik even vanuit) mee gereden wordt.

Zou het een optie kunnen zijn om te beginnen met slof en eindigen zonder slof? Misschien staat je instructeur daar wel voor open.




Haha, we hebben nog 2 van die bakken :+


Helaas is het niet één uurtje in de week maar 3x per dag, elke dag. Hij wordt gewoon ingezet als manegepaard inmiddels.

Hij gaat inderdaad enorm op de slof hangen. Alsof hij echt voorover valt.

Dat laatste ga ik inderdaad een keertje vragen. Alleen in het begin en daarna eraf. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:41

Hoppit schreef:
Resistance schreef:
Zoals ik al zei: ik ben opzoek naar een bijrijdpaard, maar dat is gewoon heel lastig. Zeker omdat ik alleen nog maar manege ervaring heb; de meeste eigenaren schrikken af bij alleen al het horen vallen van het woord "manege". Daarbij is afspraken maken voor mij heel moeilijk, zoals ik al zei. Ik wil wel, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips? Ik wil graag blijven rijden maar waar doe ik dat op een paardvriendelijkere manier dan hier? Bijrijdpaarden zijn in de omgeving hier nauwelijks te vinden (ik woon hartje [naam]). Ik heb geen eigen vervoer, alleen een studentenOV. Andere maneges zijn heen optie, die zijn vaak alleen maar paardonvriendelijker.
Ik wil wel, maar hoe dan? -O-


Voor 't geld van je lessen een paardje leasen in NwK ad IJssel? Kan hen aan hun reet roesten of je er in je nakie zonder tuig op gaat zitten (wel een cap in de bak :p). Er heerst ook wel veel die 'hij staakt dus hang er maar wat zwaarder in'-mentaliteit, maar daar ga je zelf al dan niet in mee. Er is altijd nog gezond verstand en als je niet gelukkig wordt van de manier waarop je rijdt; dan moet je er iets aan doen.




Nieuwerkerk is helaas iets te ver... gaat helaas niet werken. :(


Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik moet een slofteugel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:03

Ik geloof dat je ook kan leasen bij Hillegersberg, misschien is dat een optie? Of vond je het daar niet zo prettig?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers