Paard is te voorwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:29

Je hebt in mijn ogen geen gelijk sorry. Vind hoe jij tekeer gaat tegen Caira een stuk erger dan hoe Caira reageerde op Linda, wat jij hier zegt is meer pesterij dan wat Caira zei hoor ;) En dat zegt iemand die 5 jaar gepest werd..
Als ik iets niet weet klik ik het weg en ga ik naar een ander topic.
Plus dat je zegt dat je je kind absoluut niet op les zou doen bij Caira omdat zij zegt dat ze instructrice is en wat Linda zegt dus nooit zal aanraden slaat ook nergens op maar goed ik ga zelf nu net zo goed offtopic dus ga hier verder niet op in. Dit heeft niks meer met pittig zijn te maken...

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 19:31

Jeetje wat veel reacties opeens hahaah.
Hij is denk ik niet aan het uittesten, hij deed het aan de longe ook. De eigenaar helpt me bij het rijden maar dan doet hij het ook. Ze hebben het paard zelf ook nog maar net (2/3 maanden) Toen hij werd gereden door de oude eigenaar was hij gewoon super rustig en deed alles perfect. We zijn nu ook bezig met conditie enzo dus galopperen kan zeker wel. Het is niet zo dat ik gelijk 3 uur rijd hoor hahah. Ik rijd 30/45 min en voornamelijk draf en stap en af en toe een klein stukje galopperen waar hij dan de een kant goed gaat en de andere veel te hard gaat. Bedankt voor al jullie tips en laat het vooral achter natuurlijk!

Lindagek
Berichten: 42
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:32

Annet_Dottie schreef:
Je hebt in mijn ogen geen gelijk sorry. Vind hoe jij tekeer gaat tegen Caira een stuk erger dan hoe Caira reageerde op Linda, wat jij hier zegt is meer pesterij dan wat Caira zei hoor ;) En dat zegt iemand die 5 jaar gepest werd..
Als ik iets niet weet klik ik het weg en ga ik naar een ander topic.
Plus dat je zegt dat je je kind absoluut niet op les zou doen bij Caira omdat zij zegt dat ze instructrice is en wat Linda zegt dus nooit zal aanraden slaat ook nergens op maar goed ik ga zelf nu net zo goed offtopic dus ga hier verder niet op in. Dit heeft niks meer met pittig zijn te maken...


Ik heet geen Linda, dat is mijn pony en daar ben ik gek op ( vandaar ook mijn naam :P )

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:35

Annet_Dottie schreef:
Lindagek schreef:
Ieder zijn eigen ideeën :P


Kijk nou maar uit voor je het arme meisje wat om serieus advies vraagt op rare ideeën brengt want jou idee gaat nergens over. Ik heb het helaas beide vaak genoeg gezien, uittesten of echt stijfheid of iets dergelijks. En dit klinkt alles behalve uittesten.


Maar je hebt dit paard toch niet gezien? Wie weet test dit paard haar wel uit. Weet jij veel. Kunnen we vanaf hier moeilijk zien.

De tip om zelf wat te gaan prutsen lijkt mij ook niet verstandig. Ik zou les nemen. Waarschijnlijk zal een instructeur zien waarom het paard dit doet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:40

Annet_Dottie schreef:
Je hebt in mijn ogen geen gelijk sorry. Vind hoe jij tekeer gaat tegen Caira een stuk erger dan hoe Caira reageerde op Linda, wat jij hier zegt is meer pesterij dan wat Caira zei hoor ;) En dat zegt iemand die 5 jaar gepest werd..
Als ik iets niet weet klik ik het weg en ga ik naar een ander topic.
Plus dat je zegt dat je je kind absoluut niet op les zou doen bij Caira omdat zij zegt dat ze instructrice is en wat Linda zegt dus nooit zal aanraden slaat ook nergens op maar goed ik ga zelf nu net zo goed offtopic dus ga hier verder niet op in. Dit heeft niks meer met pittig zijn te maken...



Lees het eerste bericht van Caira en bedenk wat ze wil zeggen met zonder je naam eer aan te doen.

Dat je 5 jaar gepest bent vind ik erg genoeg, mijn reactie komt vanuit die ervaring helaas ook.
Maar iemand die dit tegen een kind durft te zeggen ( ze zei namelijk net niet letterlijk dat lindaGEK gek was ) krijgt een kind van mij geen les van.

Misschien dat ze in het echt anders is, misschien ken je haar persoonlijk, maar helaas ik moet afgaan op wat er geschreven wordt.
En DAT stond mij niet aan.

Dank je wel voor het advies over het wegklikken. Over de meeste onderwerpen heb ik geen verstand. Toch lees ik het vaak, gewoon omdat ik het of interessant vind. Je ziet me inderdaad weinig tot niet reageren.
Helaas vanavond wel.

Geen pesterij, gewoon gevoel weergeven van het moment.

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:49

Samantha89 schreef:
Hij wisselde ook steeds van kant(de ene week ging rechts beter en de andere week links en dat betekent dat je paard beide kanten steeds ontwikkeld en niet steeds aan 1 kant vast zit en dus soepel door het lijf is).

Wisselen van moeilijke kant geldt idd als een teken van vooruitgang.
(Zij het dat we het dan doorgaans hebben over een paard dat al wat balans in het lijf heeft, soepel met zijn ruiter samenwerkt, etc.)
Bij grand prix niveau kan het idd per week verschillen, bij de lagere luitjes zoals ik duurt het een paar maanden, een half jaar etc.
Citaat:
Als paard dus harder gaat in gallop betekent dat dat hij het lastig vind om goed in balans te blijven (hoe sneller hoe makkelijker voor een paard).

....het is net zoiets als langzaam fietsen.
Ben je bang om om te vallen, dan heeft snelheid zin.
Bedenk ook dat het ruitergewicht het zwaartepunt van de combinatie naar voor haalt (verder naar voren dan het zwaartepunt van het dier zelf) - en dat het dier een vluchtinstinct heeft.

Citaat:
Merk je misschien ook dat, als je draaft en jij gaat af en toe wat verruiming vragen, hij graag in gallop aanspringt? (is namelijk ook onbalans).

Dat is een grappig proefje: 'wat gebeurt er als je dit doet?'
Sommige paarden hebben als galophulp geleerd: 'als je draaft en ze beginnen enorm in je ribben te trappen, moet je in galop'. - Zo'n verleden/ opvoeding kan de zaak wat vertroebelen.

Persoonlijk vind ik het begin van verzamelen en uitstrekken een basisvaardigheid voor alle paarden.

Een paard dat de draf niet kan verruimen is of erg slecht in balans, of mist botweg de kracht - of er is werk voor de dierenarts, fysio of osteopaath.

Citaat:
Ik zou inderdaad veel overgangen gaan rijden. Lange zijde bijvoorbeeld goed door laten stappen, korte zijde rustiger stappen, een aantal rondes doen. Dan doe je hetzelfde in draf een aantal rondes en dan in gallop een aantal rondes. Doe dit alleen niet te lang, Max een half uur, want dit is best lastig voor een paard/pony in het begin.
[/quote]
Ik citeer met instemming, maar ik voorzie 2 valkuilen.
Nummer 1: leer je paard geen dingen waar je last van krijgt.
....mijn arabiertje kreeg ooit van een uitstekende instructrice de opdracht: 4 pas verruimen, 4 pas terug, 4 pas verruiming etc.
Ik ben er SNEL mee gestopt!
Lief beest dacht "Oh, Janneke wil, dat ik elke 4 pas schakel..!"

Varieer dus plekken en lengte!

En: terugrijden (draf naar stap, stap halt, etc.) heeft als we het over balans hebben alleen zin als je het met een los teugeltje doet.
Als signaal kan een knijpje van een halve gram gedurende een halve seconde er mee door, maar het liefst met een boog in de teugels, zodat je zeker weet dat het dier niet jouw handen als stootblok gebruikt.
Bekken terugkantelen, been lang en een beetje terug, "zwaar zitten", uitademen, ietsje minder meebewegen - en "hooooo" (gevolgd door "braaf").
Je kunt je paard ook helpen om het bij grondwerk al in te oefenen: wat wij mensen willen, is dat een overgang terug door het dier gedaan wordt door gewicht op de achterhand te nemen. (Denk aan de slide stop in western.)

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Paard is te voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:00

Ik sluit me helemaal bij janneke2 aan! Super goes uitgelegd bedankt daarvoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:26

Anoniem schreef:
Annet_Dottie schreef:
Je hebt in mijn ogen geen gelijk sorry. Vind hoe jij tekeer gaat tegen Caira een stuk erger dan hoe Caira reageerde op Linda, wat jij hier zegt is meer pesterij dan wat Caira zei hoor ;) En dat zegt iemand die 5 jaar gepest werd..
Als ik iets niet weet klik ik het weg en ga ik naar een ander topic.
Plus dat je zegt dat je je kind absoluut niet op les zou doen bij Caira omdat zij zegt dat ze instructrice is en wat Linda zegt dus nooit zal aanraden slaat ook nergens op maar goed ik ga zelf nu net zo goed offtopic dus ga hier verder niet op in. Dit heeft niks meer met pittig zijn te maken...



Lees het eerste bericht van Caira en bedenk wat ze wil zeggen met zonder je naam eer aan te doen.

Dat je 5 jaar gepest bent vind ik erg genoeg, mijn reactie komt vanuit die ervaring helaas ook.
Maar iemand die dit tegen een kind durft te zeggen ( ze zei namelijk net niet letterlijk dat lindaGEK gek was ) krijgt een kind van mij geen les van.

Misschien dat ze in het echt anders is, misschien ken je haar persoonlijk, maar helaas ik moet afgaan op wat er geschreven wordt.
En DAT stond mij niet aan.

Dank je wel voor het advies over het wegklikken. Over de meeste onderwerpen heb ik geen verstand. Toch lees ik het vaak, gewoon omdat ik het of interessant vind. Je ziet me inderdaad weinig tot niet reageren.
Helaas vanavond wel.

Geen pesterij, gewoon gevoel weergeven van het moment.


Ja lees het zelf eens terug en kijk wat voor smiley er bij staat :') Oftewel sarcasme... Ik denk dat Lindagek dat zelf ook wel door heeft aangezien zij er niet over viel en zij 14 is en jij 51..
Maar goed sorry ik vind het een beetje grappig worden, je bent nu puur discussies aan het zoeken in dit topic waar je alleen maar offtopic dingen aan het vermelden bent ipv dat de TS iets heeft aan je reacties, want zowel lindagek als caira zijn niet de topic starters hier + je hebt geen advies omdat je het niet weet...
Ik ken haar niet persoonlijk maar weet wel dat ze overduidelijk een grapje maakte daarmee, anders zou er wel een andere smiley (of geen) bij staan dan -> :+
Op dit soort momenten kan je denk ik beter niet reageren.. Je gaat niet alleen tekeer op Caira maar ook op half bokt, dan vraag ik me persoonlijk een beetje af waarom je hier zit als je het echt zo ziet...

GabberGill

Berichten: 5693
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard is te voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:37

Gast4901 je bent een topper. Ga zo door en verdedig jezelf. No problemo toch. Jij moet met jouw manier van reageren leven en wij niet. Er was nergens drama tot jij je frustratie eruit gooide en iedereen dacht "Uhmkay"

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:47

Kunnen we nu weer verder on-topic gaan? Hier heeft TS helemaal niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:23

}> |( :P :z <3 8-) :brr: :Y) :z 8-) 8-) _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-17 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:24

Leuke smiley' s maken woorden niet zachter. Ik lees woorden en smileys zijn niet mijn ding.
Je moet ze kunnen interpreteren, woorden zijn zoals ze zijn


Dan mijn advies: om on topic te blijven

Eerst dierenarts erbij. Deze kan medisch uitsluiten.
Dierenarts kan raad inwinnen bij hoefsmid deze is niet onkundig in been
Problemen
Advies inwinnen bij osteopaat zodat je zeker weet dat alles op dat vlak in orde is
Zadelpasser laten komen om te kijken of zadel nog goed ligt
Indien nu geen les, les nemen om te kijken of het aan de ruiter of het paard ligt.
Misschien de combinatie van een ruiter uit balans waarbij paard uit balans gaat en dit voor paard de oplossing is om terug in balans te komen
Andere berijder erop die verstand van zaken heeft en het paard kan "voelen"
Zo zijn er nog legio mogelijkheden.
Is dit te verwezenlijken ? Het is een verzorgpony. De meeste opties kosten veel geld.
TS is afhankelijk van de eigenaren. En nog maar net bij deze pony als ik het goed begrijp.
Hoe gaan de eigenaren reageren als ze met deze waslijst aankomt ?
TS is 14 en kan deze kosten niet zelf dragen.
Ik vind het heel lief van haar dat zij hulp zoekt. Alleen niemand kan haar hier helpen. Het zijn de eigenaren die hiervoor zorg moeten dragen.
En die zouden eigenlijk al actie hebben moeten ondernemen

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 22:40

Anoniem schreef:
Leuke smiley' s maken woorden niet zachter. Ik lees woorden en smileys zijn niet mijn ding.
Je moet ze kunnen interpreteren, woorden zijn zoals ze zijn


Dan mijn advies: om on topic te blijven

Eerst dierenarts erbij. Deze kan medisch uitsluiten.
Dierenarts kan raad inwinnen bij hoefsmid deze is niet onkundig in been
Problemen
Advies inwinnen bij osteopaat zodat je zeker weet dat alles op dat vlak in orde is
Zadelpasser laten komen om te kijken of zadel nog goed ligt
Indien nu geen les, les nemen om te kijken of het aan de ruiter of het paard ligt.
Misschien de combinatie van een ruiter uit balans waarbij paard uit balans gaat en dit voor paard de oplossing is om terug in balans te komen
Andere berijder erop die verstand van zaken heeft en het paard kan "voelen"
Zo zijn er nog legio mogelijkheden.
Is dit te verwezenlijken ? Het is een verzorgpony. De meeste opties kosten veel geld.
TS is afhankelijk van de eigenaren. En nog maar net bij deze pony als ik het goed begrijp.
Hoe gaan de eigenaren reageren als ze met deze waslijst aankomt ?
TS is 14 en kan deze kosten niet zelf dragen.
Ik vind het heel lief van haar dat zij hulp zoekt. Alleen niemand kan haar hier helpen. Het zijn de eigenaren die hiervoor zorg moeten dragen.
En die zouden eigenlijk al actie hebben moeten ondernemen


Super bedankt voor je reactie! De pony is nog maar net in nederland überhaupt :) Ik denk dat stress misschien ook een factor is.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard is te voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:45

Wat voor een ras is het?

Lindagek
Berichten: 42
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:45

Citaat:
Dan mijn advies: om on topic te blijven

Eerst dierenarts erbij. Deze kan medisch uitsluiten.
Dierenarts kan raad inwinnen bij hoefsmid deze is niet onkundig in been
Problemen
Advies inwinnen bij osteopaat zodat je zeker weet dat alles op dat vlak in orde is
Zadelpasser laten komen om te kijken of zadel nog goed ligt
Indien nu geen les, les nemen om te kijken of het aan de ruiter of het paard ligt.
Misschien de combinatie van een ruiter uit balans waarbij paard uit balans gaat en dit voor paard de oplossing is om terug in balans te komen
Andere berijder erop die verstand van zaken heeft en het paard kan "voelen"
Zo zijn er nog legio mogelijkheden.
Is dit te verwezenlijken ? Het is een verzorgpony. De meeste opties kosten veel geld.
TS is afhankelijk van de eigenaren. En nog maar net bij deze pony als ik het goed begrijp.
Hoe gaan de eigenaren reageren als ze met deze waslijst aankomt ?
TS is 14 en kan deze kosten niet zelf dragen.
Ik vind het heel lief van haar dat zij hulp zoekt. Alleen niemand kan haar hier helpen. Het zijn de eigenaren die hiervoor zorg moeten dragen.
En die zouden eigenlijk al actie hebben moeten ondernemen


Citaat:
Super bedankt voor je reactie! De pony is nog maar net in nederland überhaupt :) Ik denk dat stress misschien ook een factor is.
[/quote]
[/quote]
Wat voor ras is het?

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 22:51

Lindagek schreef:
Citaat:
Dan mijn advies: om on topic te blijven

Eerst dierenarts erbij. Deze kan medisch uitsluiten.
Dierenarts kan raad inwinnen bij hoefsmid deze is niet onkundig in been
Problemen
Advies inwinnen bij osteopaat zodat je zeker weet dat alles op dat vlak in orde is
Zadelpasser laten komen om te kijken of zadel nog goed ligt
Indien nu geen les, les nemen om te kijken of het aan de ruiter of het paard ligt.
Misschien de combinatie van een ruiter uit balans waarbij paard uit balans gaat en dit voor paard de oplossing is om terug in balans te komen
Andere berijder erop die verstand van zaken heeft en het paard kan "voelen"
Zo zijn er nog legio mogelijkheden.
Is dit te verwezenlijken ? Het is een verzorgpony. De meeste opties kosten veel geld.
TS is afhankelijk van de eigenaren. En nog maar net bij deze pony als ik het goed begrijp.
Hoe gaan de eigenaren reageren als ze met deze waslijst aankomt ?
TS is 14 en kan deze kosten niet zelf dragen.
Ik vind het heel lief van haar dat zij hulp zoekt. Alleen niemand kan haar hier helpen. Het zijn de eigenaren die hiervoor zorg moeten dragen.
En die zouden eigenlijk al actie hebben moeten ondernemen


Citaat:
Super bedankt voor je reactie! De pony is nog maar net in nederland überhaupt :) Ik denk dat stress misschien ook een factor is.

[/quote]
Wat voor ras is het?[/quote]

welsh x waarschijnlijk new forest

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 22:51

Change3x schreef:
Wat voor een ras is het?


Welshx waarschijnlijk new forest

edit: sorry kon mijn vorige post niet verwijderen

Hen001
Berichten: 61
Geregistreerd: 22-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:43

Waarschijnlijk een stukje kracht dat je pony mist. Goede instructie zoeken om je hierbij te helpen lijkt me het beste. Oplossen door stil en achterover te zitten, vooral niet inwerken aan de voorkant. In stap en draf veel overgangen rijden kan helpen om je pony sterker te maken en de galop makkelijker. Doe niet te lange stukken galop achter elkaar, maar meerdere kleine stukjes