dresssuuroefeningen en sporen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 10:49

hallo allemaal,

ik zie op het internet tv wedstrijden,.. dat de paarden in de dressuur met sporen bereden worden :)
mijn paard heeft vroeger op niveau M1 gereden :o en dus ook altijd met sporen vroeger :)
mijn lesgeefster heeft er ook al mee gereden en ook met sporen :)
ik zou graag verder gaan in den dressuur...
ik kan met hem al wijken, traver, contragalop, galopwissel, stilstaan en dan achterwaarts
weten jullie nog leuke dressuur oefeningen?

wijken lukt toch al redelijk goed al heb ik het gevoel dat hij niet echt super goed zn benen kruist :)
zou een spoortje hier bij helpen?

ik heb nog nog nooit met sporen gereden dus geen haat aub :D

hopelijk kunnen jullie me verder helpen :P

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:56

Dat zou kunnen helpen ja, maar je kunt ook een zweepje pakken en hem een keer een klein tikje op z'n hals geven om hem attent te maken.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:01

Wat zegt je instructie daar van?

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 11:05

Jester_ schreef:
Wat zegt je instructie daar van?


ze zegt dat ik ook beter dat ik met een klein spoortje zou rijden :)
ik heb alleen een beetje schrik dat ik dan perongeluk niet met mn benen stil rijd als ik doorzit (dat gevoel heb ik toch) en dat hij dan weg is :) en zweepje kan je laten vallen maar je spoor kun je moeilijk uit doen als je paard ineens weg is :D ;( :') dat houdt me een beetje tegen :)
klinkt misschien een beetje belachelijk maarja :P

Change3x schreef:
Dat zou kunnen helpen ja, maar je kunt ook een zweepje pakken en hem een keer een klein tikje op z'n hals geven om hem attent te maken.

dat kan ik ook eens proberen hij heeft alleen een beetje schrik van een zweep want hij is vroeger mishandeld geweest en we denken dat hij dan is afgeslagen met een zweep ...
:(

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:07

Oh wat vervelend!

Je kunt het altijd proberen met een spoortje, toch? Als het je dan toch niet bevalt dan doe je ze gewoon weer af. :j

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:08

Als je instructie zegt dat je het aankan moet het kunnen. Maar als je bang bent dat je je benen niet stil kan houden zou ik het niet doen

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:19

Je kan hem laten wennen aan een zweep.

En sporen zou ik gewoon proberen. Is hij zo gevoelig voor je been? Als hij wegrent gewoon je benen van hem af doen en hem stil krijgen.

_Mybrownpony
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-11-16

Re: dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:55

je zou kijken of je hem renvers aan kan leren, mits jouw instructrice weet hoe renvers correct worden gereden.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:02

Je zou best eens een klein spoortje kunnen halen en deze in de les met je instructrice voor het eerst omdoen. Dan kan zij je er op attent maken of je er bijvoorbeeld per ongeluk te veel met je spoor in zit.

Wat ik misschien wel zou aanraden is eentje met een spoorbeschermer die ook aan de buitenkant zit. Ik reed een tijdje een paard dat behoorlijk gevoelig was, en die kon (zeker met koud weer) het soms erg vervelend vinden als ik met het koude metaal hem raakte (de binnenkant van mijn spoor zeg maar, niet eens het 'prik' stukje) en kon daar vervelend op worden. Eentje met spoorbeschermer en er was niks meer aan de hand!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: dresssuuroefeningen en sporen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 20:09

ik heb voor het eerst met sporen gereden en hij deed er heel rustig op heb mn vriendin zelfs gevraagd of mn benen stil waren en dat waren ze :D het wijken gaat nu veel beter en makkelijker :o