Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 23:34

Okee een rare vraag...
Mijn tinker vliegt er van door bij het zien van een shetlander... naast de bak staan 3 shetjes. Staan vaak in de schuilstal dan gaat het prima maar op het moment dat ze de shetjes in het land ziet staan grazen gaan het helemaal mis... madam is nog niet heel goed beleerd daar zijn we nu mee bezig... iemand een tip om het ervan door schieten bij het zien van die shetjes af te leren. Eraf stappen en naar die shetjes toe lopen met der heeft geen effect ze blijft dan stokstijf staan aan de andere kant van de bak en verzet geen stap maar als ik erop zit en ze ziet ze vliegt ze er dus echt vandoor.. iemand DE gouden tip? Het veulen van 4 weken loopt los in de bak tijdens het rijden dus madam moet gewoon normaal doen voordat ze een keer der veulen omver loopt. Veulen kan niet alleen in de stal blijven die breekt letterlijk de boel af met verschillende wondjes tot gevolg...

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:50

Geen optie haar samen met een shet in de bak te zetten? Dan kan ze contact zoeken en merken dat het ook maar een paard is in mini versie

Leef en laat leven.

bcd94
Berichten: 700
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:52

Is het mogelijk haar een tijdje op de wei tussen de Shetlanders te zetten? Die van mij was als de dood voor koeien dat was zo over nadat ie een paar dagen tussen de koeien gelopen had.

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:27

bij de shetjes neer zetten dan is het zo over..
als daar de mogelijkheid voor is of weide ernaast of samen in de bak een paar uur per dag paar dagen weken achterelkaar

nooit geschoten is ALTIJD mis :)

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 07:57

Erbij in zitten heeft geen zin. Ze vindt het namelijk zo eng dat ze gewoon van zich aftrapt als ze iets te dicht bij komen.. dus dat doe ik de shetjes niet aan..

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:13

Wat wordt er met de Shetlanders gedaan? Misschien kan je samen in de bak aan het werk op een afstand waarbij jouw paard ontspannen blijft. Dit heel kort volhouden en belonen (door te stoppen) en zo steeds dichter naar elkaar toe werken.

Kan je ze niet samen in een wei zetten met een draad ertussen waar de Shetlanders wel onderdoor kunnen zodat ze een veilige plek hebben?

c_alsemgeest

Berichten: 20623
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:15

Die van mij vond kleintjes ook maar eng... heel erg blazen en briezen.
Hij heeft er nu op het land er een paar keer naast gestaan en nou is hij helemaal gek op de mini :D

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:20

Sowieso eerst op de grond oplossen en dan pas in het zadel. Helemaal tijdens het beleerproces, dat gewoon goed moet gaan, kun je je dat soort stoorfactoren eigenlijk niet veroorloven. Met andere woorden flink in de bak aan het werk met haar als de shetjes er ook zijn. Longeren, vrijspringen, het maakt niet uit wat je doet als ze maar bezig is en het moeilijk genoeg is zodat zij haar aandacht wel op jou moet vestigen. Als je haar echt niet over de drempel krijgt dan zou ik een paar grondwerklessen gaan nemen.

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 08:59

Pauline2cv schreef:
Wat wordt er met de Shetlanders gedaan? Misschien kan je samen in de bak aan het werk op een afstand waarbij jouw paard ontspannen blijft. Dit heel kort volhouden en belonen (door te stoppen) en zo steeds dichter naar elkaar toe werken.

Kan je ze niet samen in een wei zetten met een draad ertussen waar de Shetlanders wel onderdoor kunnen zodat ze een veilige plek hebben?



Hiji geloof me dat wil de staleigenaar niet meer. Hebben we geprobeerd totdat madam gewoon vrolijk los over het terrein heen liep met veulen bleek ze zo door het schrikdraad gerend te zijn omdat ze het zo eng vondt.

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Tinker vliegt ervan door bij zien shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:03

Ik zou kijken of de shetjes los in de bak kunnen en dan tinker aan de hand.

Maar is ze echt bang of wil ze gewoon haar veulen beschermen? Dat vraag ik me af omdat je noemt dat als ze los staat ze van zich aftrapt.

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 12:19

Xjosee schreef:
Ik zou kijken of de shetjes los in de bak kunnen en dan tinker aan de hand.

Maar is ze echt bang of wil ze gewoon haar veulen beschermen? Dat vraag ik me af omdat je noemt dat als ze los staat ze van zich aftrapt.



Het kan idd ook bescherming van zijn. Maar veulen loopt los tijdens het rijden in de bak en die staat dan gewoon wel bij de shetjes bij de bak door het hek heen te kijken en dat accepteerd moeder wel. Dus het is gewoon erg lastig van wat is de oorzaak. Veulen mag wel bij de shets komen vidnt ze prima. Maar aan de andere kant als zei er langs loopt is het hop wegwezen en wegvliegen. Als het bescherming van was geweest lijkt het mij dat ze dan wel op der veulen afrende en zorgen dat veulen daar weg bleef..

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers