Paard is niet actief aan het been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lauralotr

Berichten: 13
Geregistreerd: 20-05-16

Paard is niet actief aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 16:38

Mijn geliefde hengstje heeft vaak een paar opstart problemen.
Hij is niet erg actief aan het been maar ik wil hem niet met sporen en zweep rijden.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor? Alvast bedankt.

Laura -O-

Daisy W & Peter Black W


Anoniem

Re: Paard is niet actief aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:48

Hengsten zijn wel wat vaker lui/plakkerig aan het been. Met een zweepje rijden is niet erg, je kunt hem daardoor wel beter aan je been krijgen. Been geven, geen reactie=tik achter je been.
Hoe rijd je je paard verder? Geef je hem wel ruimte aan de voorkant? Heb je les?

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Re: Paard is niet actief aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:54

Kan je je benen stil houden zodat je hem niet steeds been geeft terwijl dat op dat moment niet de bedoeling is?

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Paard is niet actief aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:03

Consequent zijn in je rijden maar dat is wel een dooddoener... Dan bedoeld Joolien ook.

Fijn oefeningetje om een flegmatieke aan je been te krijgen vind ik het volgende: Grote volte in draf. Op de volte 2 passen vooruit en gelijk weer 2 passen terug rijden en dit op beide handen 2 a 3 grote voltes volhouden. Zodra je voelt dat hij vertrekt vang je weer op en als je voelt dat hij terugkomt rijd je weer weg. Voor een buitenstaander amper zichtbaar maar heel effectief.

Pukka

Berichten: 5
Geregistreerd: 24-07-16
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard is niet actief aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:49

Mij is geleerd om je paard niet constant been te geven. Als ik een actievere gang wil druk ik mijn kuiten tegen de buik aan, meer niet. Krijg ik geen reactie dan geef ik been met mijn kuit en hiel. Als ik dan nog geen reactie krijg, geef ik een tikje achter me been en drijf ik met mijn hiel aan.

Je paard krijgt neem ik aan liever geen tikje of por. En hij zal snel genoeg doorhebben dat als hij niet op de kuit reageert, hij een por of tikje krijgt. De kans is groot dat hij liever op de kuithulp reageert :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers