van achter aan springen in plaats van van voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura1982

Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

van achter aan springen in plaats van van voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 17:42

vraagje hoe zorg ik dat mijn merrie van achter weg stapt in plaats van voren in draf dus van uit de achterhand inplaats van voren?? we zijn beginnend op dressuur wedstrijden en als ik met haar aan het oefenen ben dan moet ze van achter uit weg draven maar dat doet ze dus niet ze doet het van voren een dan krijg je zon raar huppeltje hoe leer ik haar dat ze het van achter moet doen??? heeft dit met mij te maken dat ik verkeerde hulp geef of is het wat anders ?? wie ohh wie kan me helpen??

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:46

Geef iets meer mee met je handen.
Ik heb dit probleem ook met mijn paardje. Dolenthousiast als ze mag draven en ze geeft dan echt zo'n huppeltje.
Iedere keer weer terug naar de stap en blijven proberen. Pas doordraven als het goed gaat.
Lekker vlot doorstappen, goed aan het been. Als je de hulpen geeft om aan te draven, geef dan lekker de ruimte van voren zodat ze ook weg kan. Ze zal in het begin haar hals wat langer houden bij de overgang, dus ze moet niet tegen het bit aandraven want dan blijf je dat hupje houden.
Kijk maar eens als je aandraaft met lange teugel, dan zal ze dat hupje waarschijnlijk niet hebben.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:05

Het huppeltje zou ook vanuit iets van spierpijn kunnen komen, even ervan uitgaand dat dat niet het geval is kan je ter voorbereiding tijdens het instappen bijvoobeeld deze [RT] Stapoefeningen doen.

Als je der dan wat meer in de hand stelt en echt vanachter tegen het bit aan drijft (nog in stap) dan wordt ze fijn en compact... Van hieruit druk je rustig door naar draf... Even een paar pasjes rustig doorzitten en dan gaan lichtrijden... Moet lukken!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:56

Het zou misschien ook nog kunnen dat ze niet actief genoeg reageert op je been, probeer haar met overgangen wat sneller voor je been te krijgen, zodat ze ook direct wegdraaft op het eerste seintje wat ze van je krijgt, en niet pas na 2 seconden.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Laura1982

Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 21:59

ze is soms inderdaad wat traag voor het been en die stap oefening ga ik zeker proberen ik denk dat ik daar veel aan heb!! bedankt alvast

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:09

ietsje schouder voor zetten wil ook nog wel eens helpen. niet te veel aan gaan sjorren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 13 bezoekers