Probleem met stelling en het been!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ik_Nadine

Berichten: 32
Geregistreerd: 17-11-03

Probleem met stelling en het been!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 23:00

Hallo,
Ik heb een probleempje...
Avanti begrijpt niks van het binnenbeen ofzo... al gaat avanti van de hoefslag af.. dan moet ik echt sturen om m terug te krijgen, al duw ik met mijn binnenbeen enzo krijg ik geen reactie hij valt soms dan nog wel meer naarbinnen , ik kan ook geen stelling krijgen dat gaat ie van de hoefslag gewoon, ik duw me rot maar het werkt gewoon niet , en volte is dan ook een halve vierkant , ik vin het best wel vervelend Scheve mond , ik heb het ook wel eens geprobeerd om ernaast en dan opzei te duwen enzo.. maar dan word ie alleen maar boos dus dat werkt ook niet. Verward
weten jullie misschien iets of heeft iemand hier ook ervaring mee?
Gr Nadine

Even geen onderschrift Lachen


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:24

Duwen of een constante druk geven help inderdaat niet. Het paard werk altijd tegen de druk kracht in. Of je moet hem geleert hebben dat niet te doen.

Op het moment dat hij van de hoefslag gaat. Geef je met je binnenbeen kleine schopjes. Reageerd hij ook maar heel weinig direct belonen. Reageerd hij helemaal niet. Pak dan de zweep in je binnen hand. En tik hem op de schouder naar buiten. Reageerd hij daar ook niet op. Maak er dan een hele zwaai beweging van. Dus teugels in de buitenhand. Met je binnenhand de zweep en dan wijd uit zwaaien. Zonder de tik harder te laten worden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:41

Omdat Camble ook soms naar binnen valt, zei iemand mij (die les geeft op een manege) dat ik mijn buitenteugel van haar hals weg moet doen, en voor die stelling je binnenhand naast je been plaatsen. En dan leid je hem zo met je buitenhand naar buiten met een schopje met je binnenbeen. Heel de tijd loslaten en ontspannen met die buitenteugel en als ze niet reageert, tik achter de kuit geven.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:34

wat ook wel helpt (een beetje onorthodox wel), is je binnenteugel langs haar oog bewegen, als ze echt niet luistert. gegarandeerd gaat ze met haar hoofd schudden, ze denkt dat ze niet naar daar kan, en gaat naar de hoefslag. vooral te gebruiken bij manegepony's Lachen maar het helpt bij allemaal. natuurlijk moet je ook je benen gebruiken, zodat ze het snapt.

Enya - Daya :-)

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 02:34

nou met je binnenteugel ga je naar je buitenteugel brengen(nou zijn allebei je handen aan de buitenkant)en met je binnenbeen druk je hem naar buiten reageerd die niet geef je hem een tikje net achter je been.
probeer dat maar eens gewoon eerst in stap doe die dat goed dan in draf.
of hij moet makkelijker zijn in draf.
nou veel succes OK dan!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:18

Binnenteugel van de hals af en nooit over de hals heen trekken. En laag houden. Voor de rest ben ik het met Josien eens. Maar de zweep niet op de hals tikken, maar net achter je kuit, om het binnenachterbeen te activeren. Ik denk niet zozeer dat je paard het niet snapt, maar meer dat hij er niet zoveel zin in heeft. En als jij gewoon drukt met je binnenbeen interesseert hem dat niet zoveel. Op die schopjes zal hij beter reageren.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:23

Scum schreef:
Binnenteugel van de hals af en nooit over de hals heen trekken. En laag houden. Voor de rest ben ik het met Josien eens. Maar de zweep niet op de hals tikken, maar net achter je kuit, om het binnenachterbeen te activeren. Ik denk niet zozeer dat je paard het niet snapt, maar meer dat hij er niet zoveel zin in heeft. En als jij gewoon drukt met je binnenbeen interesseert hem dat niet zoveel. Op die schopjes zal hij beter reageren.

dat bedoel ik met je handen, ik bedoel niet dan je binnnhand hellemaal over de hals te hebben. gewoon je binnenhand tegen de hals Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers