Zit tijdens het springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneFK

Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-13
Woonplaats: Oenkerk

Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:39

hee ik heb een vraagje
als ik ga springen zit ik redelijk goed als ik onder de 60 cm blijf maar hoe
hoger ik ga des te slechter ga ik zitten wie heeft hier tips voor

het probleem is dat ik tijdens de afzet mijn benen te veel naar achter gooi waardoor ik uit evenwicht raak en vaak voor over val tijdens de landing.

tips zijn erg welkom wil er graag aan werken

groetjes!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:42

Ik kan het zo van je beschrijving niet helemaal goed beoordelen, heb je eventueel een filmpje/foto? Verder heel veel oefenen (liefst met een paard die goed kan springen, die kunnen je ook veel leren) en natuurlijk lessen! Je zegt dat je tot 60 cm redelijk goed zit, probeer dat eerst helemaal goed te krijgen en ga dan pas hoger! Oefeningen zoals in-uitjes kunnen ook helpen je zit te verbeteren.

SanneFK

Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-13
Woonplaats: Oenkerk

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:43

ik zal eens kijken voor een foto of filmpje mijn haf kan goed springen dus daar heb ik al een pluspunt mee en heb inderdaad les dus daar oefenen we ook! heb alleen geen idee hoe ik een filmpje kan uploaden

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:44


SanneFK

Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-13
Woonplaats: Oenkerk

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:50

dankje! helaas kan ik het niet via youtube doen omdat de juiste plug-in niet op de computer zit en ik ga niet betalen voor een site om filmpjes te kunnen uploaden zou wel kunnen mailen

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:56

Je kunt op www.tinypic.com filmpjes uploaden zonder dat je iets hoeft te betalen oid. Dan moet je even de link die je krijgt kopiëren en hier plaatsen. :)

SanneFK

Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-13
Woonplaats: Oenkerk

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:57

zal nog eens proberen het duurt namelijk nog al lang haha

SanneFK

Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-13
Woonplaats: Oenkerk

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:27

nee wil helaas niet :(

Marjolijnvdh
Berichten: 421
Geregistreerd: 21-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:47

Hallo,

Het is mogelijk dat de stijgbeugelophanging niet correct is voor jouw lichaamsbouw. De stijgbeugelophanging is dan te ver naar achteren geplaatst, zodat je te weinig grip hebt met de binnenkant van de dijen en knieen. Tijdens de sprong komen je enkels voorbij je heupen. Bij de landing belandt je dan op de hals van je paard.

Succes.

lindas84

Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-11
Woonplaats: Midden nl

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:51

zijn je beugels kort genoeg? (anders kan je nooit genoeg buigen in je knieen en heupen, en kan je geen vrije zit krijgen boven het zadel)
enne wellicht je bovenlichaam minder ver naar voren?
Zijn je hakken wel laag?
Probeer veel te oefenen met de verlichte zit, als je bij balkjes draven je onderbenen al te ver naar achteren doet in de verlichte zit, oefen dat eerst dan goed. Als je dat onder de knie hebt, dan kan je gaan springen.. Maar ook eens tijdens een galopje, of tijdens het gewone rijden, halve wegen de les beugels kort en oefenen! zorg er voor dat je niet op je handen steunt, en naar voren kijkt ipv naar beneden

Anoniem

Re: Zit tijdens het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:57

Beugels kort (zo kort dat je knieën echt goed aansluiten tegen de wrong) en hakken flink uitdrukken. Probeer dat maar eens vol te houden tijdens het rijden met een springzadel. Je bovenlichaam iets naar voren brengen en je "achterste" :D richring de lepel. En naar voren blijven kijken. Je moet niet gaan staan in de beugels, dat gaat boven de hindernis vanzelf :) Je kunt je verlichte zit testen door balkjes te lopen, dan merk je of je in balans kunt blijven.