Galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 11:46

Hoi Bokkers,

Ik heb tegenwoordig sneller moeite met de galop, ik wil graag de galop ietwat verzameld houden, maar dit gaat nogal lastig zonder
dat hij snel terugvalt. Want het tempo ligt goed, alleen als ik de sprongen wat meer verzameld wil houden gaat ze of harder, of ze gaat
over in draf.

Doordat ik zo ermee bezig ben om die sprongen te onderhouden, valt ze snel terug in draf, dus misschien hebben jullie ook
tips om het tempo (op mijn tempo) erin te houden? De sprongen zijn namelijk niet echte 'galop' sprongen, ze is wat lui met
haar benen.

Bedankt!

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:38

Hoe oud is je paard? De galop verzamelen vraagt veel kracht van het achterbeen, misschien mist ze nog de kracht hiervoor?

AmyxDomino
Berichten: 162
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:54

De leeftijd van het paard kan inderdaad een rol spelen.
Maar paarden van alle leeftijden kunnen het lastig vinden, als ze de juiste bespiering missen.
Misschien daar meer op trainen?

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:02

de leeftijd kan inderdaad uitmaken, maar ook oudere paarden kunnen er last van hebben. Je kan proberen om met het longeren met een pessoa te trainen, de pesoa vraagt om het ondertreden van het achterbeen, wat je zo goed vanaf de grond aan de longe kan trainen, waardoor het straks ook makkelijker gaat onder het zadel.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:16

Wat is het niveau van jou, en van je paard?

Een paard dat niet absoluut voorwaarts is en blijft is niet te verzamelen in de galop. Dit kan alleen als het paard voorwaarts WILT gaan.

Heb je een filmpje van je rijden? Zoals het nu klinkt ben je met iets bezig waar jullie beide nog niet aan toe zijn.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:22

veel tempowisselingen. en niet te snel willen. als je al iets langzamer gaat, belonen er er weer 'uit rijden'
somige paarden vinden dit makkelijker dan anderen. een rol kan spele hoe het paard is gebouwd. vierkand of recthoekig.
wat is jou nievea? en dat van je paard?. hoe oud is hij/zij?. wat kan ze al?. hoe verzameld ze in draf.? ken je al zijgangen en hoe gaat dat?. reageer je paard goed op je been?. is je paard erg sterk in zijn mond?.

eveline_xxx
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-11-13

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:09

Probeer kracht op dat been op te bouwen als dat lukt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:58

Misschien een balans probleem? Wanneer valt hij terug? Verzameld in de hoeken, of juist op de rechte stukken? Jonge paarden hebben vaak moeite met balans zoeken, en kunnen daarom de verzameling in galop nog niet aan

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 02:03

Wat mijn instructrice mij liet doen : schijnovergangen rijden. Oftewel: jij neemt hem terug, en net voordat hij wil gaan draven, drijf jij hem weer voorwaarts.
bij mij werkte dit erg goed (paard wilde graag zelf bepalen wanneer hij klaar was, en door de schijnovergang deed hij dit niet meer)