zithouding oefenen met fitnessbal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

zithouding oefenen met fitnessbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 18:16

beste bokkers,

ik ben net begonnen met paardrijden, maar heb heel erg veel moeite met mijn balans te vinden op mijn paard. ik kan aan mijn paard ook merken dat ik niet goed zit, omdat ze dan heel vreemd gaat lopen.

nu krijg ik les van mijn buurvrouw en die heeft les gehad van lammert haanstra (?) en zij zei tegen mij je moet een fitnessbal aanschaffen daar kun je ook oefeningen opdoen. zo kun je ook je zit oefenen en proberen je balans te vinden.

nu is zij op vakantie en heb ik ondertussen een bal aangeschaft alleen weet ik niet wat voor oefeningen ik er op kan doen om mijn houding te verbeteren zodat ik ook beter mijn balans kan vinden.

hebben jullie een idee wat voor oefeningen ik hier allemaal op kan doen?? of een site met oefeningen want kan er ook niks over vinden.

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: zithouding oefenen met fitnessbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:17

Als je bij google 'oefeningen balansbal' invoert krijg je aardig wat sites met oefeningen.
Misschien zit daar wat tussen?

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Re: zithouding oefenen met fitnessbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 19:20

oke bedankt zal gelijk kijken

Marjolijnvdh
Berichten: 421
Geregistreerd: 21-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:12

Hallo, de fitnesbal kun je goed gebruiken voor evenwichtsoefeningen. Leg de bal OP een omgekeerde cementbak. Ga erop zitten, in het begin moet je je vasthouden aan een touw wat ergens aan is bevestigd om het evenwicht te kunnen houden. Hoe meer je oefent des te beter kun je het evenwicht houden. Wanneer je de bal telkens naar rechts duwt dan zit je te veel op je Linker zitbeenknobbel, andersom natuurlijk het zelfde. En dat doe je dan dus ook op het paard. Wanneer je erop kunt balanceren zonder je steun, dan zit je prima in evenwicht.

Succes.

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:24

Aa hartstikke leuk. Nog iemand !!
Ik heb altijd zoveel lol op zo'n bal. Voorheen hadden we als pensioenstal een vrouw gehuurd die woensdags altijd langkwam om een uurtje les te geven als ruiterfitness(ruiterfitheid) zo leuk. Misschien zou je bij stallen in de buurt kunnen vragen of meerdere mensen bij elkaar sprokkelen om een lesje te nemen. Want je krijgt dan ook gelijk de begeleiding die je nodig hebt om zo je rug niet te overbelasten of mensen die iets klein hebben, geen ergere problemen te krijgen door alles zelf te proberen en met een groepje samen doen is zoveel leuker en gezelliger. Je krijgt er allemaal maar baad mij. En wat je zou kunnen doen is op ruiterfit.nl kijken.
succes :D

Appelina
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-11-13

Re: zithouding oefenen met fitnessbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:07

Wat leuk dat dit gebeurd! Misschien ook leuk voor mijn dochter.