gaat er vandoor in galop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

gaat er vandoor in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:19

De titel zegt het al..
Ze doet het alleen op wedstrijden, met los rijden en thuis is er niks aan de hand. zodra ik de proef in ga is het goed mis , ben zelf niet gespannen ofzo, hele proef gaat keurig maar zodra ik in galop moet aanspringen is ze weg en als er hekjes staan is het meestal geen dressuur meer maar al gauw springen :') .. maar weet iemand wat dit kan zijn of tips?. Zoals ik al zei thuis en met los rijden doet ze niks. Ik weet het niet meer :') xx

instagram : @purarazadivino


DoTiramisu

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: In de buurt van mijn paardje (Bavel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:27

Miss de onervarenheid? Ik weet niet hoe oud ze is

Ik heb het ook hoor, thuis springt ze alles super en op de wedstrijden weigert ze alles. Kortom het is de druk en de onervarenheid.

Het kan de druk zijn, ander terrein, vreemde paarden etc.
Misschien kan je gewoon veel oefenen dat je pony/paard ook leert om op vreemd terrein te lopen. En er dan niet in galop vandoor gaat.
En misschien dat het de volgende wedstrijd weer beter gaat :)

Vzh springzadel te koop: http://www.bokt.nl/markt/ad/55565/leuk- ... el-17-inch Mijn lieve paardje Tiramisu

Lieve kleine Bubbel.., 08.02.2013!

Sometimes horses just find you

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:32

Nou ze gaat heel vaak naar ander terrein ook niet gestrest kijkt naar niks mogen ook al M starten , en ze heeft het niet altijd maar dan zou ze het ook met losrijden moeten doen als het op vreems terein is , vandaag ook het was de zelfde bak als het los rijden niks aan de hand, ze neemt me gewoon in de maling :+ en ze is 7 en een heel rustig paard overgens bomproof laatst stonden op 50m afstand van landende helikopter en keek er ook niet naar

instagram : @purarazadivino

Chinas

Berichten: 813
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:34

Ik heb hetzelfde.
Als ik voor mezelf rij is er niks aan de hand, pony doet het keurig. Maar zodra ik galop moet doen in een proefje schiet hij er ook vandoor. Bij mij ligt het probleem dat je bij een proefje veel meer in een bepaalde tijd moet doen. Als je voor jezelf rijd kan je de tijd nemen om je pony goed te rijden, in je proefje niet. Hierdoor rij ik hem minder goed voor mekaar waar hij dus gebruikt van maakt.
Het kan evt bij jou hetzelfde probleem zijn, de oplossing is dan om je pony sneller en beter voor mekaar te rijden in het proefje

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: gaat er vandoor in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:38

Daar heb ik verder nooit zo'n last van gehad, want ik rij heel rustig en ontspannen het proefje door dat kan je ook zien zal binnekort het filmpje van vandaag erop zetten alleen dan spring ik aan in galop en 2 passen gaat goed en dan denk ze doei. Heel erg bokken enzo en nu val ik niet zo gauw eigelijk nooit *afkloppen** maar het is wel erg vervelend maar na het galoperen is ze ook weer heel kalm en gaat gewoon weer ontspannen verder .. apart paard :+

instagram : @purarazadivino

Chinas

Berichten: 813
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: gaat er vandoor in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:40

Wat heeft de jury dan als commentaar bij je proefje gezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:41

Kan je je instructeur een keer meenemen op wedstrijd? Misschien ziet die wat er gebeurd? Zo via internet is het toch lastig er wat van te zegge :)

Wat ik me kan voorstellen is dat jij denkt heel relaxed te zijn, maar toch onbewust iets aanspant. Niet zo raar ook, als je weet dat je na een paar passen een racepartij krijgt.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: gaat er vandoor in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:44

Het commentaar was , verlaat de bak! erg Jammer leuke combinatie verder. Succes,

En ja was ik inderdaad een keer van plan , die vind het namelijk ook zo apart..

Ik had vandaag wel een leuke stunt , ze sprong eruit ik sprong er ook zo weer in , in de verlichte zit waarop iedereen erg hard moest lachen om mijn reactie ; als we springen doen we het gelijk goed toch :') +:)+

instagram : @purarazadivino

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:50

Een paard neemt je niet in de maling. Zo denkt een paard niet :o .
Laat een ander jou eens filmen tijdens het losrijden en het proefje en tijdens de training thuis.
Ga dat eens terug zien en dan kijken naar je houding en je lichamelijke reacties.

Een paard reageert op de ruiter/situatie! Of jij geeft onbewust die ruimte of jij geeft jou paard op dat moment niet genoeg zelfvertrouwen.
Dit is zoals het mij uitgelegd is, ik dacht namelijk dat het paard van mijn zus mij ook in de maling nam maar het blijkt toch anders.

Heel veel succes.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: gaat er vandoor in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:51

Dankje, ik heb wel een paarr filmpjes er van zal ze zo is terug kijken

instagram : @purarazadivino

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: gaat er vandoor in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:54


instagram : @purarazadivino


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker