Paard houd niet van regen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dressuur518
Berichten: 1453
Geregistreerd: 21-10-10

Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 19:27

Hoi allemaal,

Vandaag m`n paard gelongeerd, maar ze was echt heel boos, het regende heel hard en daardoor ontspant ze heel slecht, ze houd gewoon echt niet van regen. Ze gaat dan de hele tijd stil staan en met de kont in de richting van de wind zeg maar. Van longeren komt dan niks meer.Helaas hebben wij geen binnenbak, dus dat is geen optie. Zijn er nog meer mensen die zo`n divaatje hebben? En wat doen jullie er aan?
Laatst bijgewerkt door dressuur518 op 05-11-13 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Trouwplannen? <3 En wil je graag wat inspiratie op doen? Kom dan op zaterdag 13 mei 2017 naar Inspiratiebeurs 'Ja, ik wil!' bij hofje De Armen de Poth in Amersfoort. Meld je aan via: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-inspiratiebeurs-ja-ik-wil-32180742467


LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:28

Niks, gewoon pech voor je paard.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:30

Mijn paard houdt niet van regen in d'r oren. Dus ga tijdens erg hevige buien gewoon even binnen bij de stallen wachten tot het ergste over is, wil haar niet nog harder gaan irriteren met mutsjes of dergelijken. Als het gewoon wat miezert of 'normaal' regent ga ik gewoon verder trainen. Ze is heus wel waterdicht. Als ik kon zou ik in de binnenbak rijden bij hevige regen, maar helaas behoort dat niet altijd tot de mogelijkheden.

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:31

Ja, hier ook een regenmiep :+ Vandaag is ze voor het eerst braaf mee naar buiten gegaan in de regen zonder het op een lopen naar huis te zetten := Eigenlijk rent ze altijd terug als ze regen in een plas water ziet vallen.. (ofja, ze rent niet echt terug hoor, ik stop haar natuurlijk wel weer :+ )

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

WildDreams

Berichten: 2422
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:32

Mijne kan ook flink chagrijnig worden van de regen, moet je die kop dan zien :')
Lekker pech, alsof ik regen leuk vind ~~}> :D


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:34

als ik in de regen rij of longeer doe ik een waterdichte inrijdeken op. Met longeren doe ik de deken samen met een dekje en maak ik het vast door een longeersingel. Dit helpt goed, mijn paarden houden er ook niet van.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:35

Ik ben toevallig van de week verhuisd van stal...van luxe binnenhal naar alleen een luxe buitenbak :( en nu net met al die regen! Me paard vind het ook verschrikkelijk en gaat inderdaad met ze kont in de regen staan...zelfs als ik er op zit! Hij heeft geluk! Ze baasje is een mooi weer ruiter :p

(check nu ook steeds buienradar :p kunnen we rijden of niet!?)

ryukapple

Berichten: 1774
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:36

Die van mij heeft ook een hekel aan regen :) ging gisteren toen het ineens heel hard ging in de staak. Maar helaas voor haar moest ze toch ff door

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

lisahaarman
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Blokzijl

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:23

Ik heb dr ook zo'n een :+ k heb wel eens een oornetje geprobeerd maar als dat nat word is het ook niet heel handig, gewoon even wachten tot het ergste voorbij is :)

ik hou van mn lieverdje vita 05-10-'08

LiannePuthzy

Berichten: 6940
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:26

mijn paard houd ook niet heel erg van regen, maar zij heeft pech ze staat in een buitenstal waar verder bij de open kant is echt helemaal van tralies (dus neres hout ofzo) dus soms regent hetd aar naar binnen (ja ik ga binnenkort wel een paar dekens kopen, vind het best zielig dat ze dan nergens achter kan schuilen ofzo)

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:27

Mijn paard had een bloedhekel aan regen. Nu boeit het haar niks meer. Kwestie van doorzetten. Ik vind het zelf ook niet fijn maar als er een training gepland staat, gaan wij aan de bak.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:31

Ik geef ze groot gelijk, ik hou er ook niet van. Als het zo regent ga ik er echt niet instaan, ik doe er namelijk helemaal niemand een plezier mee. En er valt helemaal niks tegenover je paard te bewijzen. Gelukkig houd mijn hond er ook niet van, hoef ik maar een klein rondje te wandellen en we staan alweer lekker binnen :)

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:39

Jep, mijn shetlander, zo dra het regent rent hij als een gek naar het afdak, en chagrijnig dat hij dan is :') _O-

Paarden armbanden en sieraden van paarden haar in opdracht! Zie http://www.Lavitana.com voor paarden sieraad, alles over vrijheidsdressuur, groeps's en privé lessen, workshop's, show's,fotografie, én veel meer!
Info@lavitana.com

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:40

Welk paard heeft geen hekel aan regen?
Het is toch super logisch dat ze hun instinct volgen.
Ik zou zeggen, maak het een beetje leuk voor jezelf en voor je paard door bijv. in het bos te gaan rijden bij regen.
Trainen kan wel op de dagen dat het beter weer is.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 05-11-13 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:41

NoreenJulia schreef:
Niks, gewoon pech voor je paard.


Bij zo'n instelling heeft het paard inderdaad echt pech.. :(:) Fijn hoor, zo'n baasje hebben. Dwingt het paard tot iets wat ie niet leuk vind, zonder ook maar te denken aan eventuele oplossingen die het wat fijner maken voor het paard.

@ TS. Hier ook een paard die niet van regen houdt. Sinds wanneer heeft je paard zo een last van de regen? Heeft ze voorheen binnen gestaan ofzo? Wat ik zou doen is even doorzetten, daar hebben jullie uiteindelijk beide profijt van. Kan ook zijn dat ze last van de regen blijft hebben, zoals de mijne.

Als het regent zet ik hem in stal en ik zal ook niet gaan rijden als ik weet dat het gaat regenen. Waarom zou ik mijn paard dwingen tot iets wat hij totaal niet leuk vindt?

Ik vind de tips van het deken gebruiken en het oornetje erg goed. Dat kan je misschien eens proberen?

lisahaarman
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Blokzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:42

Freya6 schreef:
Welk paard heeft geen hekel aan regen?


mn vorige shetje vond het heerlijk ;)

ik hou van mn lieverdje vita 05-10-'08

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:44

lisahaarman schreef:
Freya6 schreef:
Welk paard heeft geen hekel aan regen?


mn vorige shetje vond het heerlijk ;)


haha, hier ligt het er sterk aan wát voor regen, heel hard met wind vinden ze echt niet leuk. Maar gewoon gestage regen gaan ze prima grazen en kan ik ook gewoon met ze werken. Ze staan wel 24/7 op het land, misschien scheelt dat in de gewenning. En ook de vacht is van invloed denk ik, bij wintervacht beschermen de haartjes hun tegen de kou. Weet niet of het verandert als een paard (die normaal met deken loopt) zonder deken het extra vervelend vind in de regen.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 05-11-13 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:44

mijn paard word knettergek van regen...gaat bokkend de steile helling af :7
Ook met regendeken op.Ik haal hem snel binnen dan voordat hij een poot breekt.Hij is 27 :+

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

CoSnuf

Berichten: 1725
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:45

Als het regent gaan alle paarden met de kont in de regen staan..... Dus als je ze dwingt er toch met het hoofd tegen in te gaan worden ze chagrijnig.... Lijkt me niet meer dan logisch.

Misschien is eerlijk zijn naar je paard toe de oplossing :D

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:46

Mijne vond het vroeger ook verschrikkelijk, ik moest echt niet gaan rijden in de regen want dan begon mevrouw te bokken als een gek! Maar nu staat ze 24/7 buiten en kijkt ze er niet meer van op. Zelfs in de stromende regen gaat ze nog niet in dr schuilstalletje staan :+

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:46

CoSnuf schreef:
Als het regent gaan alle paarden met de kont in de regen staan..... Dus als je ze dwingt er toch met het hoofd tegen in te gaan worden ze chagrijnig.... Lijkt me niet meer dan logisch.

Misschien is eerlijk zijn naar je paard toe de oplossing :D

*\o/*

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

dressuur518
Berichten: 1453
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 23:22

Ja met deken of oornetje is wel een goed idee. Ik zou het liefst ook wachten tot de regen voorbij is, maar vandaag regende het gewoon de hele dag. En helaas heb ik alleen s`middags tijd vanwege school. (s`avonds is het volgens mij met dit weer nog veel erger buiten nog kouder en vooral heel donker). Morgen gaan we weer in de binnenbak rijden. Gelukkig! Maar dat kan helaas niet elke dag. Hij heeft wel lang op een stal gestaan waar ie vooral binnen stond volgens mij met binnenbak ook. Maar goed die hebben wij nou eenmaal niet, dus zal ie er toch aan moeten wennen!

Trouwplannen? <3 En wil je graag wat inspiratie op doen? Kom dan op zaterdag 13 mei 2017 naar Inspiratiebeurs 'Ja, ik wil!' bij hofje De Armen de Poth in Amersfoort. Meld je aan via: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-inspiratiebeurs-ja-ik-wil-32180742467

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:46

Toch ben ik het hier weer eens niet mee eens.
Er is een heel ander probleem hier , en dat is heel zeker niet de regen, Ik ga hier niet zeggen dat het paard de regen leuk moet vinden, maar het paard stelt hier jouw leiderschap zeer zeker heel erg in vraag.
Ik twijfel niet dat jij al best een beetje kan rijden, maar hier schort echt nog iets extra.
Ik zou zeggen neem eens les, het longeerwerk is nog niet goed genoeg.
Longeren is in feite een vorm van grondwerk.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:22

Mijn paard vind het niet erg om in de regen te rijden, zolang er niets in zijn oren komt (hetzelfde met wind) dus op winderige of regenachtige dagen rijden we met een oornetje. Dat gaat prima, zelf in echte stortbuien let hij nog goed op mij. Maar dan moet je uiteraard wel een netje hebben waar de regen niet snel doorkan. De hele goedkope gaat dat wel, maar ik heb er nu van scapa en een van BR en dat gaat prima.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:20

Longeer je je paard met bijzet of iets dergelijks?
dat van dat mutsje vind ik ook wel goed idee, anders kun je misschien deken op doen..
en vooral veel aansporen en zegge dat ze braaf is! heel veel praten!

Duke B+12 L1+10 L2+4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers