Problemen bij de Galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Problemen bij de Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 08:20

Ik rij naast Tom twee keer in de week een bont paard ...

Nou doet hij de stap en de draf prima, ben ik heel tevreden over ...
Maar zodra ik hem de galop in wil wil hebben ... gooit hij de kop omhoog
en gaat hij er vandoor *heb zeker 95 % controleverlies *

Nou heb ik hem op de volte gezet waardoor hij alleen maar harder gaat lopen ...
Ik wil hem niet in zijn bek trekken omdat hij daar ook alleen maar van in paniek raakt ...
Nu heb ik al onder het zadel gekeken en gevoeld of er eventueel plekken zijn die zeer doen *drukplekken* Dit is niet het geval ...
De enige manier om dit dier te stoppen .. is hem de hoek in de zetten dan gaat hij wel vol in de remmen ...

Begin ik weer van voor af aan .... stap heel netjes draf heel netjes ... Galop zelfde verhaal ...
Ik hoop dat jullie enige suggesties hebben ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij


AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:36

Hoe gaat het met de galop als je hem longeert? Misschien heeft hij vervelende ervaring met galoperen? Laat hem een keer uitgaloperen, zonder dat je aan de teugels trekt. Ga in de verlichte zit en praat rustig tegen hem. Hij wordt vast een keer moe en dan kun je hem makkelijker terug nemen. Beloon hem dan. Hij moet zelf gaan geloven dat galop niet vervelend is en dat jij hem geen kwaad doet. Veel succes

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 13:01

Verlichte zit .. doe ik dus al .. anders is het gwoon niet uit te zitten ...
Ik praat ook rustig tegen hem, maar zelf rustiger worden word hij er niet van ...
bedankt in ieder geval voor de suggestie

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:37

Probeer een stem commando te maken voor tempo verlagen. Hij gooit zijn hoofd omhoog. Waardoor hij zijn rug hol maakt. En geheel op de voorhand valt, en dus gewoon hard moet gaan.

Dus stem commando, en maar hele kleine stukjes galloperen. Op het moment dat je hem voelt gaan, neem je hem weer terug. En niet aan de teugels gaan trekken.. Dat help zoals je wel gemerkt heb niet. Ze gaan er eerder harder door, omdat ze zo nog meer op de voorhand vallen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 00:23

Dat doe ik JUIST niet .... in het bekkie trekkken ... en kleine stukjes galop ... jaaaa krijg dat dus maar voor elkaar want eenmaal in de galop istie weg en komt ie niet meer terug ... Ik heb denk ik echt alles al geprobeerd ... en heb helaas nog suggestie gehoord die ik nog niet toegepast heb ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:35

Ik heb het al eerder tegen je gezegd, maar doe het nog een keer Haha!
Je moet dat paard veel meer rijden. Hij doet de hele week sowieso al weinig, dus hij naait je gewoon. Veel meer been, die hand erbij houden. Ook draaien, voltes en overgangen rijden. Er zit heel veel in dat paard, maar het is gewoon een luilak. Hij wordt overvoerd en komt er te weinig uit.

En dan ben jij de l*l, want jij zit 2 keer in de week op dat crossbeest. Als je toch met hem verder wil, dan moet je er echt meer aan gaan rijden. Maar bedenk wel dat je iedere keer opnieuw kan beginnen, omdat het paard gewoon niet 'aan zijn trekken komt' de rest van de week. Het zal daarom altijd een moeilijk te rijden paard blijven.

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 09:31

Als het paard veel te fris is onder het zadel moet je eerst maar eens een regelmatig trainingsschema opstellen. Het is niet eerlijk van alles van een paard te verlngen dat de overige 5 dagen in de week zelf mag bepalen wat hij doet.

Ik zou voorstellen om 4 keer per week te longeren en hem aan de longe de stemcommando's te leren. Daarnaast kun je 2 keer per week rijden. En daarbij is het handig dat iemand je paard aan de longe neetm tijdens de galop.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:12

Jippie schreef:
Als het paard veel te fris is onder het zadel moet je eerst maar eens een regelmatig trainingsschema opstellen. Het is niet eerlijk van alles van een paard te verlngen dat de overige 5 dagen in de week zelf mag bepalen wat hij doet.

Ik zou voorstellen om 4 keer per week te longeren en hem aan de longe de stemcommando's te leren. Daarnaast kun je 2 keer per week rijden. En daarbij is het handig dat iemand je paard aan de longe neetm tijdens de galop.


Het paard wat ze rijdt is niet van haar, de 2 dagen dat zij rijd zijn ook de enige 2, de overige dagen wordt ze 'gereden' door de eigenaaresse.
Je tip zou heel handig kunnen zijn maar niet in deze situatie, lijkt mij, Chantall als ik ernaast zit moet je het zeggen....

Veni, vidi, vici

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:38

Je zit er niet naast hoor Sandra! Het paard komt nogal "onregelmatig" zijn stal uit, dat is nog vriendelijk uitgedrukt Scheve mond
Chantal moet eigenlijk nadenken of het wel eerlijk is tegenover het paard en ook tegenover haarzelf om ermee door te gaan.

Sowieso valt er geen eer aan te behalen, maar wel dankzij haar rijdt de eigenaresse hem wat vaker tegenwoordig. Dus het is eigenlijk kiezen tussen twee kwaden; doorgaan en iedere keer opnieuw beginnen of stoppen met gevolg dat het paard nog vaker op stal blijft staan.

זכור


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers