paard steigert bokt tijdens rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: paard steigert bokt tijdens rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:13

Dank voor je reactie! Het is een ruin. Hij doet het heel verschillend. De ene keer in een overgang, maar soms ook in 1 keer als hij wat ziet in het weiland er naast en dan gaat hij stilstaan en dan omhoog. Hij doet het in alle gangen, daar zit geen verschil in. Ook hoe snel maakt niet uit. Aan de longeerlijn heeft hij ook wel een karaktertje alleen gaat hij daar sneller bokkend vooruit. Gedrag wordt pas beloond als hij weer netjes doorloopt en luistert. Niet gelijk anders gaat hij het aan het slechte gedrag koppelen. We gaan door totdat het netjes afgesloten is en dan stoppen we.

Ik ben er vanmorgen op geweest,hij wilde het een keer proberen dus heb hem gelijk voorwaarts gezet dus hij kreeg de kans niet. Aan het eind ook nog 1 keer bijna geflikt maar gelijk doorgezet en met mn stem overdonderde ik hem wat en hij ging gelijk voorwaarts. Verder was hij erg braaf.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: paard steigert bokt tijdens rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:39

Wellicht dat het ruitertje wat te voorzichtig corrigeert dan?
Lang mogen stilstaan is in principe ook al belonend

Luna01

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:58

* Heb niet alle antwoorden gelezen dus wellicht is het antwoord al gegeven.

Die van mij ging altijd uit dr panty met aanspringen naar de galop. Paardenkraker langs geweest en ze zat vast in dr rug. Laat daar anders ook even naar kijken.

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: paard steigert bokt tijdens rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:50

Onze pony deed dit ook; ging dan stilstaan en daarna kwam hij soms een klein beetje omhoog als dochter been gaf. Wij hebben het opgelost door er elke keer iemand bij te hebben (ik of instructrice). Als het dochter niet lukte hem goed in beweging te krijgen/houden als hij stil wilde staan, hadden wij de longeerzweep en dan ging hij meteen alweer voorwaarts :-) Na een weekje deed hij het echt niet meer. Dochter heeft toen elke keer als ze reed heel veel overgangen gereden en is heel erg consequent.
Hij was gewoon nog niet goed aan het been (nog niet zo lang onder het zadel en dochter en hij moesten elkaar echt nog leren kennen)

Ik moet er wel bij zeggen dat hij ook een slechte conditie had toen, naarmate dat beter werd, werd zijn gedrag daarin ook beter.

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:14

Ik had het bij een pony die gaat stil staan/steigeren met een dubbel gebroken KK bit. Nu heb ik een enkel gebroken dun bustrens bit van sweet iron en het probleem is opgelost. Wel voorwaarts rijden. Daarnaast heb ik ook een thorowgood T8 gekocht (had eerst een Prestige Lucky maar die bleek niet goed bij de schouderpartij te liggen te strak en de vorm bleek ook niet goed aan de zijkanten vd schouder qua panel lengte).

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Re: paard steigert bokt tijdens rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:20

Had nogmaals met het nieuwe zadel het KK bit geprobeerd en stond weer stil. Enkel gebroken bit er weer in en hij liep weer door.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: paard steigert bokt tijdens rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:23

Hoe kan het dat het met een enkelgebroken beter ging? Hier zit er een dubbelgebroken in.