vastlopen met africhting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

vastlopen met africhting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 16:38

Ik ben op dit moment bezig met de travers. Probleem is dat ik mijn pony zelf heb ingereden en daarvoor nooit op hoog niveau gereden heb. Ik mis dus eigenlijk het gevoel van de oefeningen. Hierdoor zet ik een hulp vaak te vroeg of te laat in.

Hebben meer mensen dit probleem en hoe lossen jullie dit op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:49

Ja, dat heb ik ook wel gehad, doordat ik overgestapt ben van dressuur naar western. Bij mij is het opgelost door wat vaker op andere paarden te rijden (van m'n trainer oa) die al wat verder in de africhting waren, en die mij dus weer het juiste gevoel konden leren zodat ik het weer over kon brengen op m'n eigen paard.
Misschien heeft jouw trainer die mogelijkheid ook wel voor je?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:58

Ik heb bij mijn paardje ook alles zelf moeten doen.. Gelukkig is het een paardje dat de zijgangen erg makkelijk oppikt..
Maar het belangrijkste is nog wel je instructeur/trice, die kan je vast precies vertellen op welk moment je welke hulpen moet geven en kan je daarbij begeleiden.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:05

Dat probleem heb ik ook gehad.
En dan juist bij een paard wat lengtebuiging in zijn korte lijf wel moeilijk vind.
Ik heb geleerd doordat mijn instructrice me heel goed heeft begeleid en me zo heeft geleerd wanneer het wel en niet goed ging.
Met het leren van een nieuwe oefening, oefende ik die ook alleen maar in de les, zodat ik ook zeker wist dat ik niks verkeerd deed.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:39

Een gevoel moet je ontwikkelen. Ik denk niet dat je dat echt kan leren zoals iets anders, dat ontwikkeld zich gewoon als je maar lang genoeg oefent. Iedereen moet dat ontwikkelen. Jij hebt het nu misschien wat moeilijker, maar dadelijk des te makkelijker!