opgericht blijven...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

opgericht blijven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 12:26

De oprichting van ik en Assie gaat laatste tijd stukken beter, ik rij veel overgangen en gebruik veel benen en zo.. Maar als ik haar mooi hoog en rond lopen heb, dan gaat ze na een toertje of zo wat meer hangen op mijn handen, alsof ze zegt: nu ben ik het beu. Is een toertje dan genoeg, of wil ze eraan ontsnappen? Geef ik dan meer been bij en geef na (waardoor ze weer naar beneden duikt, Verward ) of maak ik een overgang terug? Iemand tips? Volgende week weer les, maar nu al eens vragen...

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:20

Toch been geven ookal gaat ze duiken. drijf haar als het ware omhoog en trek niet met je handen.
Ik zou niet een overgang terug maken maar proberen door haar lekker voorwaarts te laten lopen met de achterhand er goed onder.
Gooi haar op een volte of een slangevolte en houd haar goed bezig.
En verder goed met je instructie overleggen.

succes

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

rifraf

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:30

als ze naar beneden duikt moet je iets meer met je kuit drijven en dan met je buitenhand een ligt tikje naar boven geven (buiten hand doe je dus even omhoog en dan gelijk weer naar beneden maar de wel aan je benen dit is een grote factoor van het aan de teugel rijden) dit moet je wel een aantal keer herhalen want als ze steeds naar beneden duikt is ze dat gewend dit moet ze afleren maar dat is niewt binnen een uur afteleren wees dus erg consuquent en dan zul je zie dat met een aantal weken dat ze meer opgericht gaat lopen (op nadruk consuquent)

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:58

bedankt voor de antwoorden. dus toch blijven drijven en buitenhand een licht tikje omhoog. mercikes! Haha! OK dan!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:41

Ik ben ook aan het oefenen met de oprichting. Wat bij mijn knollie ook helpt is een halve ophouding op de buiten teugel, haar zeg maar 1 seconden daar laten lopen en haar dan weer goed voorwaarts rijden. Flink aan het been zijn dus. (eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als dat van rifraf.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:48

Ja dat tikje omhoog met je buitenhand, noemen wij een ophouding omhoog en werkt goed als je paard duikt! Wel aan het been houden natuulek! OK dan!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 13:30

ok, bedankt! Lachen

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers