Wat wil je eigenlijk met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:18

even helemaal of topic: Maar wat een leuke foto's!


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:44

Ik wil zoveel mogelijk uit haar proberen te krijgen en uit mezelf natuurlijk. Proberen zover mogelijk te komen Lachen
Natuurlijk is dat niet het enige, ook proberen een band op te bouwen wat elke dag beter word! Ik kan geen dag zonder Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:03

Hopen dat hij gezond blijft en dat ik nog lekker lang kan boscrossen met hem.

Veel meer eigenlijk niet meer, heb bereikt met hem wat ik graag wilde.
Ben nu al een poosje doelloos Verdrietig

Mijn verstand zegt dus ook dat ik hem moet inruilen tegen een jong dier.
Mijn hart zegt gewoon dat we de lotto gaan winnen en ik die 2e erbij ga kopen Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:29

En Arwen zegt dat je lekker met Kawa moet gaan voetballen ofzo Haha!

Wat wil ik met m'n paard? Zo rijden dat we na afloop zo allebei lekker moe-voldaan op de poetsplaats staan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:50

Heel veel plezier hebben samen, helaas mislukte dat te vaak, en ga ik nu opzoek naar een nieuw maatje. Een waar ik dressuurmatig van van kan leren, maar vooral veel plezier van kan hebbben!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:15

ArwenLune schreef:
En Arwen zegt dat je lekker met Kawa moet gaan voetballen ofzo Haha!



Dat lijkt mij ook wel tof, eigenlijk! Zullen we een team oprichten? Clown
(sorry, lekker off topic)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:15

Ik heb geen doel. Er is niet iets waar ik naar streef. Geen ambities.

Het enige wat ik zoek in mijn paarden en er ook iedere dag in vind, is plezier. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder.
In alles wat ik met ze doe, of dat nou een fijne strandrit is of dat ik haar tevreden zie grazen in de wei.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:04

Lepeltje schreef:
Dat lijkt mij ook wel tof, eigenlijk! Zullen we een team oprichten? Clown
(sorry, lekker off topic)


Zie eens: [BM] Paardenvoetbal meeting?
(alleen ligt het plan een beetje stil op het moment omdat ik geen tijd had en nu opeens met de vraag zit of ik van de winter wel een zadel ga hebben..)

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:25

Ik streef er naar om correct opgevoede dieren te hebben die zichzelf kunnen zijn en plezier beleven in de omgang met mensen. Qua rijden probeer ik steeds een stap verder te komen, rekening houdend met de (on)mogelijkheden van dier en ruiter.
zegt niet veel. Mijn streven is steeds een stap verder te komen maar niet ten kostte van alles. Het belangrijkste is dat we samen plezier hebben in alles wat we doen. En dat lukt zeker.

Fiesta, freiberger, what else?

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:31

Ik wil samen met mijn paard heel veel lol hebben, leuke show verzorgen, veel buitenrijden, en heel veel mooie plekjes in nederland bezoeken. samen op vakantie.

Ons doel: samen gezond oud worden.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:30

Stipt op 1 staat vooral veel lol hebben.
Veel lange buitenritten maken, door het bos crossen en dat allemaal zonder stress, gehuppel en wegspringen voor 'enge' dingen. Dus dat doel heb ik met Dennis al voor de volle 100% bereikt. We doe haast niet anders.
Maar ik kan ook enorm genieten van de momenten dat hij zo lekker loopt, netjes nagevelijk, die ene moeilijke oefening rijden die we nog nooit eerder gedaan hebben(wat niet zo moeilijk is voor een ras echte recreatie ruiter die weinig om dresuur geeft Knipoog ) en er dan met een big smile afstappen omdat het zo geweldig ging.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:31

Ik heb een bijrijdpaard, en op dit moment heb ik van die leuke korte termijn doelen;
- zorgen dat ik haar kan overtuigen dat ik toch echt de baas ben en niet zij
- een keertje buiten gaan rijden (geen uitrijmogelijkheden op stal, en geen trailer, dus dat schiet niet zo op)
- beginnen met springen

edit: typo

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:36

Ik wil hem graag netjes aanrijden, dus fijn aan de hulpen en lossig in zijn lijf.
Voor nu ben ik blij als hij braaf met mij meewerkt.
Jus is nog maar 3,5 jaar en het is een echte baby. Soms is het heel moeilijk om zijn aandacht erbij te houden en istie nog zo naief en onschuldig. Als ik dan thuis aan het rijden ben en hij is een halfuurtje braaf met zijn aandacht (bijna Haha! ) alleen voor mij ben ik echt helemaal blij.
Je merkt dan gewoon dat hij echt zijn best voor je doet en ik prijs hem dan ook helemaal de hemel in Lovers OK dan!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:39

Heb op het ogenblik alleen als doel: plezier te maken met mijn Seven.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:53

op de eerste plaats staat toch wel het 1 zijn met je paard, aanvoelen wat hij denkt en wilt en hij dat ook van jou.
je moet je samen kunnen ontspannen, lekker bezig zijn en alles behalve negatief.
ik ben nu ook aan de gang om misschien met mijn haffie wedstrijden te gaan starten. het lijkt mij geweldig, heb er alleen nog veel tijd voor nodig, schat zeker nog zo'n 2 jaar! maar naar zulke dingen ben ik dus aan het werken. maar verder blijft het puur genieten, elke dag die je samen hebt!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:32

Ik wil graag goed leren rijden en het uiterste halen wat in ons zit, ik heb dus nog een hele lange weg te gaan.
Ook wil ik graag een soort van band met hem opbouwen, waar ik nu eigenlijk pas meer van begin te merken.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:35

Grootste doel: genieten. Genieten als ik er op zit, maar zeker zoveel genieten als ik s'avonds even langs ga voor een kriebel. Ik vergelijk het wel eens met een volkstuin: anderen gaan voor hun ontspanning in de grond spitten of gewoon maar even bloemetjes kijken. Ik rijd mijn paard, of ga gewoon even kijken en kriebelen Haha! .

Daarnaast, om het rijden een stimulans te laten behouden stel ik elk jaar een korte termijn planning op. Standaard staat daar in: een betere ruiter zijn dan vorig jaar met een paard dat beter aan de hulpen staat. Daarnaast zet ik daarin of ik wedstrijden wil rijden, een trektocht maken of in een bepaald bosje wil rondstruinen.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:55

Ik wil vooral heel veel plezier met de paarden beleven. En dat betekent dat ik met Duvel lekker op wedstrijd ga, maar ik kan ook enorm genieten van een lekkere buitenrit of een tuttledagje met hem.
Jip is mijn grote knuffelkont, met hem cross ik het liefste buiten, in weer en wind. Springen is ook gaaf met Jip. En gewoon met hem tuttelen, op vakantie gaan, enzovoorts.
Dus mijn doel is dus ook genieten.
Ik haal mijn energie eruit (ook al kost een lesje soms heel veel energie). Als ik een week geen paard heb gezien, dan heb ik ze echt gemist!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:55

Ik wil graag optimaal kunnen samenwerken met mijn paard zodat we er beiden plezier in houden. Ik wil graag het uiterste uit mijn paard halen tot aan de hogere dressuur, tenminste zoalng zij het ook leuk vindt. Voor de andere paarden blijft de revalidatie(het oplossen van problemen op allerlei gebied) ook voor mij een uitdaging. Een ding is zeker ik geniet van alle paarden waar ik mee werk en ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:52

Ik wil alles met m'n paarden: dressuur rijden, boscrossen, op vakantie, fokken.........ik heb aan 1 niet genoeg, dat moge duidelijk zijn. Dat we er allemaal lol aan moeten hebben - ja, wel belangrijk, maar heel soms moet het ook maar even zonder. Dat geldt voor mij als ik een dag geen zin heb maar toch moet rijden en op dezelfde manier gaat dat ook op voor m'n paarden.
Wat rijden betreft wil ik vooral een soepel en los paard dat super bestuurbaar is. Het gevoel dat je op je pinken je paard rond kunt sturen terwijl ie volledig op jou is geconcentreerd is vrijwel nergens mee te vergelijken. Echt kicken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:59

Best een interessant topic zo en leuk dat iedereen het wil vertellen Lachen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:34

Lovely; Wat is jou doel eigenlijk? Wat wil jij bereiken?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:28

Lol met m'n knol, dat is het allerbelangrijkste. En wat is Lol???? Tja....
Die urenlange ritten over bos en hei, met z'n tweetjes, hele stukken doodstil met alleen Mileen's klippediekloppedievoetjes over de bospaden, soms klets ik de oortjes van d'r koppie, en bewegen ze dus constant naar achteren om mij te horen, naar voren omdat ze daar weer wat ziet, opzij omdat ze aan mijn stem hoort dat ik boos of verdrietig ben etc etc.
Maar ook de trainingen in de bak, de totale controle over bijna 500 kilo paard, die ik op zo licht en vriendelijk mogelijke wijze probeer te houden. Vindt zij ook leuk, ze werkt zo graag voor me. Maar ook het longeren (vindt ze leuk, rondjes lopen en horen hoe braaf ze is) en lekker naar haar kijken. Of alleen maar kijken als ze lekker met Leo in de wei loopt te genieten. Lachen als ze alleen maar met Leo kroelt als ze denkt dat wij niet kijken, want dat is natuurlijk helemaal niet stoer.... Lovers

Ik streef dus vooral naar een fijne band met m'n paard. Wedstrijdprestaties zijn voor mij niet belangrijk meer, die tijd heb ik gehad. En die fijne band betekent echt niet dat we alleen maar aaien en braaf zeggen, ze krijgt ook regelmatig een skup onder de kont Haha! en moet hard werken, maar daar genieten we samen van. Ook van onze gevechtjes op z'n tijd. Knuffen we later wel weer goed.

Momenteel staat Mileen met een overbelast peesje. Rot dat dat zo is, maar we hebben het nog steeds erg gezellig samen. Gaan lekker stappen, tutten, pootje afspuiten en insmeren.... Onze band lijkt er alleen maar sterker van te worden.
M'n Meissie en ik, daar komt niemand tussen!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:59

Kheb vanochtend mijn startkaart binnen gekregen dus mijn nieuwe doel is haar nu veel dingen laten zien, en lekker op concour gaan met ons tweetjes..

Verder lekker knuffellen als ze in de stal ligt, wortels geven als ze het onder het zadel goed doet..

En het aller laatste doel is dat ze ooit een keertje zonder blinddoek de trailer in loopt

Als dat allemaal is gelukt zoek ik weer een ander doel Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:58

Mijn doel met Enrico isheel erg helder ik heb hem gekocht om weer een stap verder te komen in de wedstrijdsport. Ik wil in ieder geval ZZ-Z met hem gaan rijden maar wie weet zit er nog meer in.
Verder is mijn doel met rijden gewoon om m'n paarden fijn te rijden en ze steeds beter voor elkaar te krijgen en om ze gezond en fit te houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers