Weigeringen en balken.. maar alleen bij anderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Weigeringen en balken.. maar alleen bij anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 20:00

Een tijdje terug heb ik mijn verzorgster eens laten springen op Flair, Flair sprong voor geen meter, net een hert, weigerde een paar keer, gooide balken eraf. Mijn verzorgster reed er in netjes tempo op af en hield haar niet teveel tegen.

Later heeft mijn andere verzorgster een les op haar gesprongen waarin ze een paar keer weigerde. Daarna nog een parcours waarin ze een zooi strafpunten scoorde...

Ik snap er toch niks van. Ik kan zelf voor geen meter springen, maar dus juist wel met Flair. Ik stuur alleen en ga mee boven de sprong en de rest doet Flair zelf wel. Heb in de 4 jaar dat ik haar heb nog nooit een balk of weigering gehad Verward

Het lijkt wel of Flair vertrouwen mist bij anderen met springen. (terwijl ze wat dat betreft op mij niet hoef te vertrouwen )

Hoe kan dit verbeteren? Het zou leuk zijn voor mijn verzorgster als zij ook eens normaal met haar kan springen.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:02

Tja waarschijnlijk ben jij vertrouwt en weet je paard niet wat hij aanmoet met vreemde mensen op zijn rug, dat maakt hem misschien wel onzeker! Daar kan je dus weining aan doen, behalve wanneer zij hem vaker gaan rijden dan gaat het denk ik wel over!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:03

en op jou moet ze wel vertrouwen jij bent de ruiter natuurlijk vertrouwt ze je!!!!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:52

Ik denk dat het t beste is om gewoon samen een band wat betreft het springen op te bouwen. Gewoon dus heel simpel onderaan bij balkjes draven beginnen. En dan een simpel kruisje met drafbalk ervoor. Zorg dat de afstanden allemaal kloppen. Dat voor de eerste keer, en nog niet meer doen. De keer erna evt weer hetzelfde en ook vooral nog niet te hoog gaan. Normaalgesproken ben ik er geen voorstander van om te vaak over dezelfde hindernis te gaan, maar als het gaat om vertrouwen opbouwen, dan juist wel. Doe dit gewoon een paar keer per week. Zodra het beter gaat maak je het kruisje hoger en evt een steiltje. Uitbouwen naar een oxer en een dubbel. Blijf letten op de juiste afstanden. Dus voorlopig geen parcoursen springen totdat het gevoel goed is.

Kijk ook eens of je verzorgster niet op de een of andere manier stoort in de rug of goed meekomt bij de sprong.

Normaal gesproken is een vreemde ruiter geen reden om zomaar te gaan weigeren ofzo. Bij weigeren is er meestal sprake van te weinig vertrouwen tussen paard en ruiter, of het paard heeft ooit iets naars meegemaakt met springen en is daarom bang. Ik ga ervan uit dat het eerste bij jou het geval is.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 13:29

Ze heeft dit nooit gedaan, voorheen sprong ze wel bij anderen. Er is verder niks negatiefs gebeurt tijdens het springen bij mij of bij anderen...

Kwestie van gewenning naar mijn verzorgstertje is het ook niet lijkt mij. Ik had zelf 2 maanden Flair niet gereden, die 2 maanden heeft mijn verzorgstertje elke dag voor Flair gezorgd en daarvoor ging ze ook al veel met haar om.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers