Onderhals, exterieur? of training?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:27

mijn paard zal nooit door een jury beoordeeld hoeven worden, maar toch even een paar foto's.

Dit is de vader van Moritz, Macho-Elmar

Afbeelding

dit is zoon, Moritz (Schönbrunn-Elmar)

Afbeelding

erfelijk of rijtechnisch????
Met de hengst is nooit gereden onder het zadel, wel aangespannen.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:31

diep uit de borst heet dat Knipoog
wat een gave pappie heeft ie !!!!!!!!!!
heb je geen foto waar ie helemaal op staat?
en wat voor ras is het??
ik vind vadrelief iig ontzettend gaaf !

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:41

het zijn Oostnenrijkse Norikers, als je ff op www.moritz.nl.nu kijkt en doorklikt naar de foto's , zie je alle foto's die van hem gemaakt zijn!, ik had juist de hals er ff uitgeknipt....

Hij is maar 1.50 hoog, maar hij is erg lang........er moet een deken van 2.00 op!

Het zijn hele gave paarden, maar je moet sterk in je schoenen staan en erg consequent zijn, want ze zijn net zo sterk als ze eruit zien! Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:26

Ik zal even foto's zoeken van mijn pony met onderhals... Als hij goed loopt, dan zie je hem namelijk helemaal niet. Dan is hij heel mooi ontspannen, terwijl hij hem los wel opzet...

Afbeelding
Op deze foto had ik losse teugel, maar hij is hier nog erg gespannen omdat hij op vreemd terrein is...

Afbeelding
Hier begint hij al meer te ontspannen en zijn spieren iets beter te gebruiken...
Afbeelding
Niet helemaal representatief, maar bij deze foto waarbij we net beginnen aan het halsstrekken kun je heel goed zien dat bij het laag en ontspannen rijden de onderhals helemaal ontspannen is, en wel de bovenhalsspieren (in mijn ogen dan Knipoog ) mooi gebruikt werden.
Op maat is het nog niet helemaal perfect kwa aanspanning bovenlijn, maar toch heel veel minder dan wanneer hij helemaal zijn eigen houding aanneemt:
Afbeelding

Ik denk dus dat je met goed trainen de onderhals een heel stuk kunt laten slinken door hem hem weinig te laten gebruiken en de goede spieren te trainen... Je traint je paard om zijn hals anders te gebruiken...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:09

ponyzotje schreef:
en hoe kijken jury's ertegenaan? letten ze er vaak op?

Ik denk het niet. Want als een paard in de ring toch goed nageeflijk loopt, dan valt die onderhals niet op. En als die al wel op zou vallen, het paard is nageeflijk, dus goed gereden. En de jury is er om het gereden zijn te beoordelen, en niet het uiterlijk van het paard.

De hond is de betere mens

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:05

ik bedoelde de keuringjury's, eigenlijk. ik weet niet of zoiets ( Knipoog ) ook een jury noemt, ik denk het wel. worden daar veel punten voor afgetrokken?

Enya - Daya :-)

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:45

Mensjes als dat beestje pas gecastreerd is vin je 't raar dat ie een flinke boeg heeft, dit is geen ondernek door verkeerde dingen, dit is een vrij laag aangezette gespierde boeg, dit hoort bij een hengst en het is niet meteen na de castratie weg, kan nog wel een aantal jaren duren, of gaat nooit meer weg...

De jury (keuringsjury's worden keurmeesters genoemd) ziet het verschil wel tussen een goed getrainde of natuurlijk volle nek, en een boeg vol met verkeerd getrainde spieren.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers