onmogelijk te rijden op groot terreinhelp help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

onmogelijk te rijden op groot terreinhelp help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 10:44

ik heb jullie hulp en tips nodig!

ik heb een geweldig paardje dat super loopt meer dan super, maar in de bak of binenbak. Gister had ik wedstrijd op een heel groot open terrein en ik wil gaan rijden helemaal ontspannen ik denk supe rdit kan niet beter en opeens uit het niets helemaal over de zeik en echt heel gevaarlijk springen bokken en opeens stata hij voor zijn buurman die naast hem op stal staat ik had het hele paard niet gezien. Dus zij is klaar met haar proef ik konniet starten omdat hij absoluut niet te rijden was en zij staat bij de trailer ik denk ik ga terug oma lsnog te starten en het gaat ff goed en opeens helemaal ovcer de zeik weer in galop en hij raced kei hard over het erf terrein bagger weet ik veel waar naar scallawag toe en weer had hij hem gevonden hoe is dit op tre lossen want het is een superpaard maar ik kan niet op grote open velden rijden hij is net 5 en zijn 3e wedstrijd maar dit is wel een probleem hoe op te lossen help me please

Just Beleve and HOPE


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:34

Mijn pony doet dat dus ook, thuis was hij in het begin ook overal schijterig voor maar gaat nu veel beter, 1ste wedstrijd vol vertrouwen wou ik gaan rijden, najah...scheuren scheuren scheuren dat deed ie.
Uiteindelijk vrij rustig, ik de ring in en voila daar ging hij weer.
Hele proef door gecrosst.2e proef daardoor veels te sloom gereden, onzekerheid.

2e wedstrijd idem dito, maar deze keer was mn instructrice mee, zij heeft mij er doorheen geholpen, hij heeft keihard gerund maar uiteindelijk na een uur was hij te rijden de ring in, 169 punten tegenover 136 en 150 punten ervoor.

Dat hij gaat runnen komt deels door mijn zenuwen, onzekerheid.Maar dit deed hij bij zn vorige baas ook, het helpt om niet lang in te rijden, en erg scherp te rijden, overgang, volte, laat m werken, zodat de kans er neit is om te gaan kloten.
Al gebeurt dat toch nog wel meestal.

Het is misschien fijn om een keer iemand mee te nemen die je kan helpen, instructeur ofzo.

Als hij gaat rennen dan iig niet gaan trekken of m recht uit over het erf laten rennen, maar zet m op de volte, been erbij laat m buigen en probeer met je zit terug te rijden, wel blijven galloperen maar een rustig tempo.Dat hielp bij mijne, en hij probeert t dan nog wel een paar keer, maar gewoon doorrijden, bv. veel schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:45

Kawa word op groot terrein ook erg vrolijk
Bij hem is het dan staart erop en in een soort passage rond snurken.

Stilstaan of stappen gaat dan niet, want dat komt hij recht omhoog.
het enige wat ik dan doe is hem op de volte zetten en blijven draven.
Niet rechtuit want dan ziet hij al de ruimte en gaan de oortjes veels te blij naar voren Haha!
Pas als hij wat ontspannen word ga ik in kleine stukjes recht uit.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:09

Misschien wilt het ook helpen als regelmatig gaat oefenen in een grote wei, of op een groot veld ofzo..
Als een paard van een kleine naar een grote ruimte gaat, is dat natuurlijk een hoop vrijheid en blijheid ineens..
Ik denk dat je ook zeker wat hebt aan bovenstaande tips..

Succes!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 13:11

dank jullie wel... en ik kreeg hem niet meer van zijn buurman af en ook een volte hielp niet dan deed hij zijn kop naarbenden gaf een rotbok en dan van het type niet ui tte zitten.. ben wel blijven zitten maar iedereen wet van zaterdag nog wel wie robin is dat leuke knappe paardje wat zo leuk kan lopen het alleennoiet toont op momenten dat het moet maja het was officieel wel zijn eerst ewedstrijd op dit terrein en het is een allermans vriendje mar we gaan vrolijk door:) vorige week haalde ik ook winst en de allereerst westrjd van hem ( die daarvoor dus) haalde we 159 en 164 dus ben wel tevereden maar dit was gewoon frustrerend want pakte hem thuis weer op na de wedstrijd en ja hoor perfect hjaha

Just Beleve and HOPE

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:11

Je schrijft zelf dat je paard pas 5 is en nog niet vaak op wedstrijdterrein heeft gelopen. Hoe vaker hij op verschillende plaatsen komt, hoe makkelijker het wordt. Om jouw probleem op te lossen (op groot terrein er vandoor gaan, aan andere paarden plakken) zou ik hem meenemen naar andere plaatsen. Plan je les eens ergens anders, ga op een veld in de buurt rijden etc. Succes op je volgende wedstrijd!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 17:19

thx voor de tips ik ga het gelijk proberen

Just Beleve and HOPE

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:00

ik ken ook iemand met dat probleem. in de binnepiste in moorsele is het enorm, echt enorm!!! en dat paard wou ook nooit gaan galoperen in die piste, gewoon omdat hij

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:07

op de volte laten buigen is heel belangrijk wanneer je die rechte stukken gaat uitbouwen moet je goed opletten dat je stelling bewaard en dat je paard op welk moment ook wil buigen om je binnenbeen, anders maakt ie zich recht en stuiter je weer een eind in de ronte en geloof mij, das niet fijn.

Roosje..........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:08

Ik moet er ook nog niet aan denken hoe het gaat lopen als wij straks voor het eerst op groot terrein zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 41 bezoekers