achterhand moet sterker!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missielove
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-08-03

achterhand moet sterker!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:34

ik heb pas geleden een bericht bij medisch gezet maar het leek me tog meer iets rijtechnisch dus zet ik het hier nu maar neer.. Scheve mond
ik heb een 4 jarige ruin (welsh pony) die ik aan het inrijden ben en het gaat heel goed maar er is 1 probleem hij "gooit"/ "draait" zijn achter hoeven naar buiten vooral in stap in de bak! nu kreeg ik een reactie van iemand en die zei dat het waarschijnlijk aan het trainen van de achterhand lag. wat mij heel waarschijnlijk lijkt. dus nu moet ik oefeningen doen om de achterhand sterker te maken. maar ik kan nog niet met hem naar buiten (het bos in) en onze bak is erg klein waardoor het lastig is om goed actief figuren te rijden heb er haast geen ruimte voor! en zeker omdat hij een snelle henkie is en graag racet! wat nu?!
heeft iemand tips??! alvast bedankt..
P.s er word veel met hem gement door mijn buurjongen! zo'n 3 x in de week (misschien handig om te weten) xxxx

(L)i love my lieve horsie!!(L)


michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:13

hoi,

Ook al heb je een kleine bak, door veel overgangen te rijden wordt de achterhand ook sterker. En gewoon door veel rijden, ik bedoel hij is nu nog maar 4 en wat ik begrijp nog niet zo lang onder het zadel?

Nou veel succes,
Michèle

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:16

Ik zou me er niet druk om maken, de pony is 4jaar en nog lang niet sterk genoeg. Als je pony ouder wordt wordt hij ook sterker, het komt allemaal vanzelf.
Gewoon lekker blijven rijden, de oefeningen doen die je normaal ook doet dan komt het vanzelf wel joh!!!
Succes!!!

She's my lady Lovers

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:37

zeker als er ook mee gement wordt zal het met die achterhand wel goed komen. geef het wat tijd.

missielove
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 18:00

heel erg bedankt allemaal!
k hoef me nu nie meer zo'n zorge te maken begrijp ik Lachen t zal ons wel lukken Haha!
-xxx-

(L)i love my lieve horsie!!(L)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 18:05

Geef het wat tijd en overgangen helpt veel, verder is het nogal een snelle dus dan houdt ie zijn achterhand voor een 4-jarige dr denk echt wel bij, dus lekker wat tijd geven !!

Lachen

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:46

hmm, hoe ziet het er uit als hij loopt. stapt hij van achteren heel wijd. in een soort v vorm van boven smal en van onderen breed. het kan natuurlijk ook door de stand van zijn achterbenen komen. dat hij wat frans staat.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:07

Heb er ook 1 op stal die in stap de hoef ahw iets naar buitendraait. Bij haar is het een manier van stappen.

Bij ijzers onder (is gladder) zal hij nog gemakkelijker kunnen draaien.

Om te kunnen beoordelen zou je het even kunnen vragen aan de hoefsmid of dierenarts als die eens in de buurt is? Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers