Paard krult zich op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malkesta

Paard krult zich op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:59

Ik heb een draver 12 die zich opkrult, mijn andere draver 24 heeft een hele andere bouw dan die van 12 waardoor ik nu tegen het krul probleem aanloop..Die van 24 is een korte compacte draver maar die van 12 is juist lang in de rug met een lange nek met een knik erin, waardoor hij wel aan de teugel loopt maar niet zoals ik het graag wel, laag en diep. We zijn nu wat bezig met de basis en dat gaat prima, als we wat regelmatiger kunnen rijden dan ga ik lessen nemen, maar die knik das best lastig :D

123djeby

Re: Paard krult zich op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:38

zover ik weet is het erg lastig, mijn pony liep eerst ook verkeerd "in de krul" veel te diep zelfs dat deed hij omdat hij oefeningen moeilijk vond en deed alles vanuit zijn rug
Een paard dat niet met het hoofd "in de krul" loopt, drukt niet per defenitie de rug weg. Omgekeerd kan een paard ook zijn rug wegdrukken, of zijn rug slecht gebruiken wanneer het hoofd wél in de krul is. De kans dat een paard zijn rug gespannen houdt tijdens het rijden "in de krul" is zelfs vele malen groter dan wanneer het paard zelf zijn houding mag kiezen. Ik zelf heb dus les hiervoor en dat gaat nu veel beter dan in het begin..

groetjes esmee