hoofd omhoog in overgangen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 11:13

oke, ik weet dat ik dit al een keer gevraagd heb maar ik heb dit probleem nu met een ander paardje en weet niet zo goed meer wat ik moet doen, sorry!!! (handen wijder in overgangen weet ik)
maar heeft iemand nog meer tips???
Alvast bedankt, monique. Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:34

Schijnovergangen maken. Stel dat je paard omhoog komt bij een overgang terug (doen ze vaak): dus je bent aan het draven, en je wilt terug naar de stap. Je verlaagt tempo, ben je bijna in stap en hij komt met zijn hoofd omhoog, niet gaan stappen, maar weer doordraven. Dus dan los je het op met je benen. zo ook naar de stap. Dan doe je dus aanzienlijk langer over de overgang maar dat is niet erg, daar gaat het ook even niet om. Ook andersom: je wilt van de stap naar de draf: je stelt het paard extra diep en rond in van te voren (dus overdrijven) en je gaat in de overgang naar het punt waar hij met zijn hoofd omhoog komt, en dan dus weer snel terug in de stap terug om hem zo snel mogelijk weer rond te krijgen. Dus ook dit gaat weer langer duren. GEwoon proberen en een paar keer volhouden. Ik denk dat je best snel resultaat zult zien.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:52

Ik ben het helemaal eens met de reactie hierboven.

Als je paard omhoog komt als hij een overgang moet maken: doorrijden en hem eerst weer nageeflijk en volledig ontspannen naar beneden laten lopen. Dan het opnieuw proberen.
Probeer de overgang zo geleidelijk mogelijk te houden. Dus eerst zachtjes draven en kijken of hij dan al omhoog komt. Doet hij dat maak je hem weer onspannen. Gaat het goed dan laat je hem geleidelijk in sttap overgaan.
En natuurlijk belonen als hij het goed doet. Lachen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 15:51

lijkt me ook goed maar hij gaat zo rennen na een overgang (vooral van galop naar draf!!!)
maar iniedergeval bedankt!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:26

daar moet je je even nog niets van aantrekken. Als je terug komt in de draf gewoon proberen terug te nemen en vergeet daarbij niet je gewicht goed te gebruiken. Zet hem desnoods op een kleine volte zodat hij niet meer hard kan. Zodra hij terug komt in een goed tempo goed belonen zodat hij weet dat dat de bedoeling is. Dat rennen is gewoon omdat hij het nog moeilijk vindt.