jamaica pubert, op rechts verkeerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:53

Ja duuuuuuuuuhhhhh en HOE wil je daar naar toe werken als je nooit kleiner dan 8 meter gaat........


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:33

Hallo jongens de discussie gaat de verkeerde kant op, de sugestie was een volte 5 meter DRAVEN en met deze stelling in de galop aanspringen. Ik heb een jonge tinker van 4 die heel erg grof is en hij is zo soepel dat ik op de korte zijden een dubbele 8 kan draven dus 4 voltes van 5 meter achter elkaar.
Aanspringen vanuit een kleinere volte heeft 2 voordelen, ze hebben als het goed is een compleet doorgebogen lijf en goede stelling en het draftemp is wat teruggenomen en gaat alles wat beheerster.

Hierdoor krijg je ze meestal na wat doorzetten mee in de goede galop.

En nee mijn paard heeft dit probleem ook gehad voordat ik weer mensen over me heen krijg dat een jong paard geen volte 5 meter kan draven of zo.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:45

Zo Sonja, ga jij al met 4 jarigen voltes van 5 meter in galop rijden om ze een pirouette aan te leren? Dan ben ik benieuwd hoe lang jij je paarden goed op hun benen houdt . Bovendien werk je vanuit een volte 10 meter naar een pirouette door hem te sluiten en je paard meer op de achterhand te zetten, niet door een kleinere volte te maken,...

En ook een volte van 5 meter (in draf) voor een jong paard vind ik te gek voor woorden. Daar is 10 meter al meer dan klein genoeg voor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 22:25

Sonja schreef:

Met een driejarige zou ik dat inderdaad niet doen, maar om nou meteen als algemene opmerking te brullen dat je paard dan meteen kreupel is..... Huilen Ik weet heel zeker dat ik een volte van 5 meter kan galopperen zonder daarmee
mijn
paard te 'beschadigen'. Dat deze wat verder in de africhting is dan de Haf waar dit topic over gaat lijkt me logisch.


Dat zegt ze toch ook anouk? Haar paardje is een jaar of 8 ofzo (dacht ik)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:28

Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Al reed ik met mijn vorige paard (die toen ook 8 was) ook geen voltes 5 meter, ook niet als voorbereiding op de pirouettes.

En beschadiging is dan meer op lange termijn (gewrichten).

Maar ik hou op met dit offtopic gedoe Lachen, gaat het al beter Stef met Jamaica???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 22:39

nouja, heb door omstandigheden niet zoveel kunnen rijden. Op de linkerhand doet ze het vanuit een gebroken lijn nu goed, alleen nu begint ze ook op de rechterhand Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:02

Anoukie schreef:
Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Al reed ik met mijn vorige paard (die toen ook 8 was) ook geen voltes 5 meter, ook niet als voorbereiding op de pirouettes.

En beschadiging is dan meer op lange termijn (gewrichten).


Toch nog even een offtopic toelichting: mijn paard is 11 en een aardig eindje op weg in de africhting, en bovendien nog nooit een dag kreupel geweest door rijtechnische problemen oid. Ik had ook vrij duidelijk beschreven dat ik die reactie alleen maar plaatste omdat ik het nogal dommig vind om te stellen dat je een paard zowiezo kreupel draait als je een volte van 5 meter maakt. (dacht ik tenminste....)
Als je d'r dan TOCH voor kiest om daar meteen op in te hakken, tja......

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:43

Ik heb nooit gezegd dat je een paard kreupel draait als je een volte van 5 meter maakt. Wel ben ik van mening dat het niet goed is voor een paard en ook heb ik neergezet hoe ik over de voorbereiding van pirouettes denk. Ik hak ook nergens op in maar geef mijn mening en ervaring. Net zoals jij doet.

Bon, voor mij is het, zoals ik al zei, afgesloten en heb mijn excuses aangeboden dat ik ergens overheen gelezen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:46

Wederom, als je beter zou lezen, zou je hebben gezien dat dat een reactie was op Natasha91, niet op jou......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers